Beantwoord

internet glasvezel werkt niet utrecht

  • 3 April 2024
  • 3 reacties
  • 28 Bekeken

goedenavond, ik zie nog geen storingsmelding voor Utrecht voor internet via glasvezel van odido (tele2/t-mobile) over odf, open dutch fibre, lampjes op de media converter branden naar behoren en verder zou het moeten werken, twee weken terug was er een storing van drie dagen doordat de glasvezelkabel ergens gebroken was na graafwerkzaamheden maar heeft afgelopen week prima gewerkt.

10G lan brandt, los is uit, pon brandt en power brandt, huawei media converter.

icon

Beste antwoord door michel030 4 April 2024, 12:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @michel030 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Op dit moment zijn er bij ons geen algemene problemen bekend in de regio Utrecht. Uiteraard zoek ik graag voor je uit wat er precies aan de hand is, zodat je weer kunt genieten van het internet! 

Wil je het modem eens op de volgende manier een herstart geven? Ik verneem graag of de verbinding hiermee is hersteld. 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

Inmiddels werkt het weer, contact met servicedesk gehad, die zagen dat er iets niet goed was met de'lijn' geen idee wat maar het werkt weer 

Reputatie 6
Badge +2

@michel030 Super fijn om te lezen dat de verbinding weer is hersteld!  😀

Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om te helpen! 

Reageer