Beantwoord

Internet heel erg instabiel. Microsoft Teams gesprek onmogelijk

  • 31 July 2023
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

Goedemiddag!

 

Ik ervaar erg veel instabiliteitsproblemen met onze nieuwe glasvezelaansluiting. Een Microsoft Teams gesprek kan goed gaan, maar meestal valt het gesprek totaal weg.

Nu heb ik het proberen op te lossen met een eigen router (OPNsense) maar ook hier dezelfde problemen. Op de OPNsense router duurde het echter nog langer voor het internet zich herstelde, de zyxel doet dit sneller. Dus heb inmiddels deze zyxel modem maar weer teruggehangen.

Zouden jullie eens een meting kunnen doen? want ik vertrouw de glasvezelverbinding niet helemaal (het aanleggen hiervan ging ook erg moeizaam, zijn wel een keer of 6 terug geweest en ging maanden overheen)

Hieronder nog een afbeelding van een meting die ik zelf heb proberen uit te voeren (weet niet of dit normaal is of niet):

Alvast bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door maikverheijen 2 August 2023, 08:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @maikverheijen 

Ervaar je de problemen via de WiFi of bedraad?

Wanneer het internet wegvalt blijft de wereldbol op de Zyxel wel groen branden of wordt hij rood?

Mediaconverter herstarten en kabel tussen mediaconverter en router vervangen zou je ook nog kunnen proberen.

@Waqqas Hoi! de metingen zijn met WiFi gedaan, maar ik ervaar de problemen ook bedraad.

De wereldbol blijft groen knipperen, mediaconverter herstarten werkt inderdaad als tijdelijke oplossing. Maar het gaat snel genoeg weer de mist in. Kabel tussen mediaconverter en router al eens geprobeerd te vervangen.

Reputatie 7
Badge +15

@maikverheijen 

Heb je nog eigen netwerk apparatuur aangesloten achter de Zyxel zoals een router, switch of versterker? Zou je dan enkel met de Zyxel eens kunnen testen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @maikverheijen, welkom op onze Community!

Ik zoek dit graag dieper voor je uit. Zou je voor mij een aantal testen kunnen doen en de screenshots hier, in het topic, willen delen? Dan kan ik een onderzoek voor je beginnen en hopelijk dit euvel voor je oplossen, alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

@maikverheijen

Heb je nog eigen netwerk apparatuur aangesloten achter de Zyxel zoals een router, switch of versterker? Zou je dan enkel met de Zyxel eens kunnen testen?

Ik heb inderdaad 2 access points naast de zyxel router. Kanaal 1, 6 en 11 gebruik ik hiervoor. voor 5ghz 38, 62, en 102. Heb gisteren overigens geen problemen gehad met Teams. Lijkt op de een of andere manier nu goed te gaan.

 

Hey @maikverheijen, welkom op onze Community!

Ik zoek dit graag dieper voor je uit. Zou je voor mij een aantal testen kunnen doen en de screenshots hier, in het topic, willen delen? Dan kan ik een onderzoek voor je beginnen en hopelijk dit euvel voor je oplossen, alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Ik heb de testen uitgevoerd en de screenshots gemaakt, snelheid is prima. ruim 950mbit/s. Ik vind de screenshots privacy gevoelig (vooral die van de ipconfig) dus besloten om deze niet te uploaden. Met de snelheid van de connectie is in ieder geval niks mis.

 

Bedankt voor de hulp allebei, het probleem lijkt verdwenen te zijn. Binnenkort ga ik testen met OPNsense. kijken of dit ook werkt. bedankt!

Reageer