Beantwoord

internet is zeer traag

  • 23 November 2021
  • 99 reacties
  • 2810 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

99 reacties

Reputatie 1

@lisa Ik hoop het ook. Maar nu krijg ik bericht dat het tot 21 december klant ben, en een berichtje er achter aan dat ik apparatuur moet terug sturen haha, gaat wel wat mis he zo met de communicatie. Maar even morgen afwachten. Monteur is er al om 8 uur dus.En Lisa die vouchers die jij me stuurt daar heb ik niks aan, want ik heb geen mobiel abonnement van t-mobile

@Lisa ik zal je wederom screenshot sturen nadat ik het e.e.a. heb omgebouwd hier.

De monteur van Guideon heeft zich er mooi van afgemaakt met zijn suggesties van een powerline adapters, die werken voor geen meter. Zelf ga ik de modem nu op een andere plek hebben, waar het volgens diezelfde monteur niet kon (wat BS is).

Overigens, de metingen die ik heb verricht waren zonder powerline adapters.

Geloof dat de installatiemonteur haast had en zo snel mogelijk weer wegwilde. Kan niet zeggen dat het modem op echt professionele wijze is opgehangen. Maar goed dat pas ik dan zelf wel aan.

Reputatie 1

@Lisa De monteur is geweest, ik ben inmiddels weer online.  Alleen de download ligt ver beneden de 500, wat 1000 moet wezen, en de upload  haalt bij lange na niet de 10 mb. Dus dat probleem is ook nog steeds niet opgelost. Het waren wat simpele dingetjes in de glasvezelmodem dat net geen verbinden maakte (millimeterwerk had de monteur over) !  Wat is nu de eerlijke oorzaak waarom bij lange na de snelheid niet kan worden gehaald?  en zo'n groot verschil tussen up en download. Het lijkt wel of het via het oude koperendraad gaat haha

Ik wacht weer af op een antwoord en oplossing

vr gr Bert

Reputatie 1

 

@Lisa Hierbij een paar screenshots, het is beter geworden, maar zoal je ziet zwabbert het nog stees tussen de 532mbps en de 936mbps. Het is gewoon niet stabiel. Het is gemeten met meerdere servers.

Alles is gemeten direct bekabeld aan het Zyxel modem.

Reputatie 1

@Jahuul  Ik wou dat ik zulke snelheden had haha

@Bert Pionier op zich zijn de snelheden leuk, maar ze zijn niet stabiel. Er zit 300mbps verschil tussen.

Maar zag dat Guidion weer een afspraak wil maken, weet niet waarvoor……

Wellicht dat @Lisa daar opheldering over kan geven

Reputatie 1

@Jahuul  Ja ik heb het gezien dat het bij jou ook bij lange na niet stabiel is. Ik zit hier met een download tussen de 100 en 300 en een upload tussen de 1 en 5 mb. Ik weet niet meer hoe ik er mee aan moet, Ze zijn moeilijk bereikbaar en hier zijn ook alleen maar standaard antwoorden. Inmiddels bijna 3 weken verder en nog niks opgeschoten. In de app van T-mobile staan zelfs geen producten in die ik afneem :)  

@Lisa Wanneer komt de echte oplossing ?

 

Reputatie 4

In welke regio zitten jullie eigenlijk? Of is dat compleet ergens anders?

 

Ah ik zie dat @Bert Pionier in de regio van meer ellende zit, is al eerder gelinked in dit topic...

Reputatie 1

@J33Bee zuid oost Drenthe Gemeente Emmen

@J33Bee ik zit in Oost-Gelderland.

Ik heb inderdaad zoals het ernaar uitziet zeker niet dezelfde problemen als in zuid-oost Drenthe. Desalniettemin vind ik dat T-Mobile moet opleveren wat zij beloven en dan maakt het niet uit of je maar een upload van 40Mbps haalt of van 600Mbps, het is nog steeds niet de beloofde 1Gbps (binnen de marges).

Daarnaast vind ik het vreemd dat Klantenservice je niet helpt en je op dit forum ‘sneller’ hulp krijgt. En daarmee concludeer ik dus dat de service van T-Mobile een dikke onvoldoende scoort.

Maandag komt Guidion langs om zelf even te testen met een laptop en een lan-kabel om te kijken of het niet daaraan ligt. Ook nemen ze een nieuw Zyxel modem mee….. Ik ben benieuwd.

Wellicht dat de firmware beter is, ik zie namelijk dat het hoofdstukje “ouderlijk toezicht” van de Zyxel modem niet werkt zoals het moet….. Maar dat is een heel ander verhaal.

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, excuus voor de vouchers! In het systeem dacht ik te zien dat jij een mobiel abonnement bij ons had, maar ik zie nu dat dit niet zo is. Erg fijn om te lezen dat jij inmiddels weer online bent. Ik heb de uitkomst van het onderzoek in de gaten gehouden en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst druk aan de slag zijn gegaan om jou weer zo snel mogelijk online te krijgen. Omdat jij offline was, is het onderzoek voltooid en is er aangegeven dat jij weer online bent. Ik heb dan ook gelijk aangegeven dat het issue van de lage uploadsnelheid nog steeds speelt. Dus mijn collega van de technische dienst gaat hier verder induiken. Zojuist heb ik in ieder geval de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dag je offline was. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik ga echt mijn best doen om jou zo snel mogelijk van een reactie te voorzien op het lage uploadissue, want ik baal er echt van dat jij deze resultaten behaalt. Zodra ik een terugkoppeling hoor van mijn collega, laat ik dat aan je weten!

Hi @Jahuul, heel erg bedankt voor de moeite! Super fijn dat de resultaten beter zijn geworden. Ik zie dat mijn collega het onderzoek heeft afgerond en dat Guidion inderdaad is aangestuurd. Top om te lezen dat ze maandag al langskomen. Ze zijn aangestuurd aan de hand van het issue dat ik voor jou heb ingediend. Super dat jij inmiddels al hebt doorgekregen wat ze maandag komen doen, anders gaf ik dit nog aan je door. Ik hoor heel graag van je wat de uitkomst is van het bezoek. Daarnaast had ik ook het liefste gelezen dat jij erg positief was over onze service. Weet in ieder geval dat ik tot het uiterste ga en dus heel erg hoop dat jij tevreden bent na het monteursbezoek van komende maandag. Je mag mij altijd aan de (virtuele) mouw trekken als jij tot die tijd nog andere vragen hebt en uiteraard ook na het bezoek! 

 

Reputatie 1

@Lisa 

Upload zit tussen de 0 en 6 mb hier, download heel soms net boven de 200. dat noem ik niet laag, maar veel te laag. Ik kan nu ook ineens inloggen in thuismy.t-mobile en wat zie ik tot mijn verbazing dat ik per 6 december heb opgezegd ??? Dat was voor 21 november en dat was binnen het termijn. Niet dat ik hier straks last van krijg dat jullie zeggen dat ik een jaar abonnement heb hahaha. Tja misschien dat ik over een jaar nog eens weer probeer en dan hopelijk beter internet kan krijgen bij T-Mobile, maar ik heb echt stabiel internet nodig. De vergoeding zal ik niet verder op ingaan alleen  is duimpje naar beneden hoor na alles wat tot nu toe is geleverd? En Lisa, ik weet dat jij je best doet en dat wordt ook zeer gewaardeerd, maar ik schiet er niet zoveel mee op he, dat ligt niet aan jou dus

 

Tja, ik blijf maar screenshots posten als bewijs voor als ik mijn geld terug wil. Ook krijg ik geen antwoord op een support ticket (en niet de 1e).

 

 

Reputatie 1

Volgens mij is dit niet normaal toch? 

 

@Lisa tussen 12 en 14 zouden ze langskomen. Het is nu 14:30 en nog geen monteur, bel nu maar Guidion om te vragen of ze nog komen.

Echt T-Mobile, fix your sh*t en your customer service.

Als ik op deze community lees, is het één en al drama en dan is mijn probleem nog wel de minste van alles (zie hierboven).

Je kan niet verwachten dat er een installateur (met installatiegarantie) langs komt om de boel te installeren en vervolgens ben je 3 weken of langer bezig met resetten van modems e.d. Dat kan écht niet meer in deze tijd!

Echt een dikke onvoldoende….

En in de tussentijd hang ik nog steeds in de wacht bij Guidion. *zucht*

@Lisa een uur te laat maar toch zijn ze nog gekomen.

Binnenshuis zijn er geen rare dingen gevonden, was dik prima. Dus is de modem maar uitgewisseld en is er een nieuwe kabel tussen glasvezel kast en ONT gezet.

Even leek het iets stabieler. Net weer getest en het zwabbert weer alle kanten op.

 

Wanneer wordt het nu gefixt?

@Lisa de situatie verslechterd alleen maar….

Zodra ik weer thuis ben zal ik weer een paar metingen doen.

Echt allerbelabberst, niet wat je van 1Gbit glasvezel mag verwachten.

Reputatie 7

Hoi @Jahuul ,

Enorm bedankt voor het aanleveren van de gegevens! Ik heb direct jouw gegevens en situatie uitgelegd aan onze technische specialisten en zijn we een onderzoek begonnen met betrekking tot de lage snelheid op de technologie die bij jou binnenkomt. We hopen uit dit onderzoek de oplossing te krijgen.

@Bert Pionier 

Ik heb vernomen dat je inmiddels de handdoek in de ring hebt gegooid, maar wilde toch nog even zeggen dat we bij jou in de regio hard bezig zijn de voorkomende problemen te verhelpen. Via dit topic houden we jullie op de hoogte: 

 

Reputatie 1

Hoi @Jahuul ,

Enorm bedankt voor het aanleveren van de gegevens! Ik heb direct jouw gegevens en situatie uitgelegd aan onze technische specialisten en zijn we een onderzoek begonnen met betrekking tot de lage snelheid op de technologie die bij jou binnenkomt. We hopen uit dit onderzoek de oplossing te krijgen.

@Bert Pionier

Ik heb vernomen dat je inmiddels de handdoek in de ring hebt gegooid, maar wilde toch nog even zeggen dat we bij jou in de regio hard bezig zijn de voorkomende problemen te verhelpen. Via dit topic houden we jullie op de hoogte: 

 

Ja inderdaad Boris, ik heb de handdoek geworpen. Ik had gehoopt dat ik direct beter internet gekregen had, maar helaas lijkt dat bij lange na niet mogelijk gezien de reacties en wat ik lees in andere topics. Dit probleem is er niet vanaf vandaag maar al heel veel langer. Ik vindt dan ook dat jullie met het adverteren er wel mogen zeggen dat het in bepaalde districten nog lang niet mogelijk op 1gb internet te halen.

Verder vindt ik nadat ik meer dan een week helemaal geen internet te hebben gehad en de rest van de dagen dat ik nog bij lange na nog geen 10 mb had i.p.v. 1000 mb dat ik meer compensatie mag hebben dan wat me is voorgesteld en wat ik nu betalen moet is 37,81 i.p.v. 40€  Volgens mij moet ik volledig worden gecompenseerd Boris.  Ik hoef toch niet zoveel te betalen voor niet geleverde of gedeeltelijk niet geleverde diensten?  Ik ga volgend jaar eens even weer kijken hoe het er voor staat bij t-mobile om weer terug te keren.

vr gr Bert

Reputatie 1

Hoi @Jahuul ,

Enorm bedankt voor het aanleveren van de gegevens! Ik heb direct jouw gegevens en situatie uitgelegd aan onze technische specialisten en zijn we een onderzoek begonnen met betrekking tot de lage snelheid op de technologie die bij jou binnenkomt. We hopen uit dit onderzoek de oplossing te krijgen.

@Bert Pionier

Ik heb vernomen dat je inmiddels de handdoek in de ring hebt gegooid, maar wilde toch nog even zeggen dat we bij jou in de regio hard bezig zijn de voorkomende problemen te verhelpen. Via dit topic houden we jullie op de hoogte: 

 

Ja inderdaad Boris, ik heb de handdoek geworpen. Ik had gehoopt dat ik direct beter internet gekregen had, maar helaas lijkt dat bij lange na niet mogelijk gezien de reacties en wat ik lees in andere topics. Dit probleem is er niet vanaf vandaag maar al heel veel langer. Ik vindt dan ook dat jullie met het adverteren er wel mogen zeggen dat het in bepaalde districten nog lang niet mogelijk op 1gb internet te halen.

Verder vindt ik nadat ik meer dan een week helemaal geen internet te hebben gehad en de rest van de dagen dat ik nog bij lange na nog geen 10 mb had i.p.v. 1000 mb dat ik meer compensatie mag hebben dan wat me is voorgesteld en wat ik nu betalen moet is 37,81 i.p.v. 40€  Volgens mij moet ik volledig worden gecompenseerd Boris.  Ik hoef toch niet zoveel te betalen voor niet geleverde of gedeeltelijk niet geleverde diensten?  Ik ga volgend jaar eens even weer kijken hoe het er voor staat bij t-mobile om weer terug te keren.

vr gr Bert

Oh en nu staat er ook nog 105 € eenmalige kosten bij hahaha   Dit gaan jullie toch echt niet menen he

 

@Lisa @Boris het is stil….. erg stil

Een update zou ik toch wel zeer gepast vinden op dit moment.

Het zwabbert hier namelijk nog alle kanten op, maar de rekening staat al klaar.

Echt bar en boos, verstoken van informatie, een ‘slechte’ oplevering maar de rekening wordt alvast wel gepresenteerd.

Reputatie 1

@Lisa @Boris het is stil….. erg stil

Een update zou ik toch wel zeer gepast vinden op dit moment.

Het zwabbert hier namelijk nog alle kanten op, maar de rekening staat al klaar.

Echt bar en boos, verstoken van informatie, een ‘slechte’ oplevering maar de rekening wordt alvast wel gepresenteerd.

ik denk  kerstreces 

Reputatie 1

Het gaat steeds beter.

Ik zit nu bijna op de helft, dus bijna 500 mb. Alleen bij lange verbindingen klapt het weer naar beneden. De ping is van 15 naar 13 gegaan.  Dus T-Mobile nog even extra gas er op en het komt in orde. Voor mij te laat helaas…..