Beantwoord

Internet issues, meerdere malen per dag

  • 23 November 2021
  • 10 reacties
  • 109 Bekeken

Beste Communitie,

Aangezien de gemiddelde T-mobile service center medewerker me nu al 15 keer de modem laat restarten wil ik ook graag mijn vraag hier uitzetten.
Ik heb sinds 7 maanden internet van T-mobile thuis. Nu heb ik een tweede keer dat ik al ruim anderhalve maand problemen ervaar.

Mijn Wifi en vaste internet valt meerdere malen per dag blijvend weg, moet daarom steeds de modem resetten.

Er hebben aan mijn kant twee ontwikkelingen plaatsgevonden.
- Ik heb een Tp-link Deco E4 aangeschaft, daarom de DHCP op de zyxel uitgezet een een statische adres aan de Deco's gegeven.
- In de zelfde periode heb ik een WD Mycloud(mini NAS) aangeschaft, waardoor mijn familie op met netwerk foto's kan bekijken. Hiervoor heb ik portforwarding op de Zyxel ingeschakeld.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om weer een stablie netwerk thuis te krijgen, zonder 5x de modem elke keer op te starten ?

Bij voorbaat dank !

Met vriendelijke groet, JWB

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 November 2021, 16:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Aardige probleem omschrijving.

Echter meer vragen dan mogelijke antwoorden.

Vraag 1. Als het internet is weggevallen wat geeft de Zyxel modem aan hoe het met de verbinding is gesteld.

Vraag 2. Waarom de DHCP server van de Zyxel uitschakelen? Eerder de Deco DHCP uit zetten
De firmware van de Zyxel is nogal aangepast aan de wensen van Tmobile (vernaggeld is een betere uitdrukking) Daarom is het aanpassen van opties niet altijd overzichtelijk wat de effecten kunnen zijn met andere apparatuur. (Bij de originele firmware misschien ook niet, maar als je onderdelen uit een werkend programma uitschakelt weet je niet waar de volgende hik optreed is mijn ervaring)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JWBrinks 

Je hebt de DHCP server op de Zyxel uit staan maar de Deco krijgt wel een statische IP vanuit de Zyxel? Dit klopt niet helemaal en dus kan je het beste doen wat @yalerta aangeeft, DHCP in de Zyxel aan en in de Deco uit 😅

Je NAS is ook verbonden met de Zyxel? Voor portforwarding heb je wel de DHCP server nodig 

Hartelijk dank voor jullie beide antwoorden….

Nu ik in de Zyxel instellingen kijk zie in dat de DHCP in de Zyxel weer aanstaat en het statische adres verwijderd ? Waarschijnlijk start in de zyxel niet alleen op, maar reset het ook elke keer ?

 

Mijn NAS inderdaad verbonden met de Zyxel, maar blijkbaar staat de DHCP ook al de hele tijd wel aan! Ik heb behalve elke keer opstarten geen klachten ontvangen dat de NAS niet bereikbaar is.

Dus jullie advies is om de Deco E4 DHCP uit te zetten ? Kan ik dan wel de wifi van de Deco's gebruiken ? Weet iemand nog een link naar instructies om de Deco E4 DHCP uit te zetten ?!?

Nogmaals dank! 

In de TPlink Deco app zie ik geen mogelijkheid om de DHCP uit te schakelen ? 

Reputatie 7
Badge +15

@JWBrinks

Is de Deco in AP mode geen optie? Dan staat de DHCP server op de Deco automatisch uit. Hierna kan je de WiFi op de Zyxel uitzetten.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

 

@JWBrinks

Is de Deco in AP mode geen optie? Dan staat de DHCP server op de Deco automatisch uit. Hierna kan je de WiFi op de Zyxel uitzetten.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

 

Heb ik nu geprobeerd, maar nu kan ik niet meer via de deco op het internet "de app geeft nu de melding , we kunnen Deco niet vinden” en "er kan geen verbinding worden gemaakt met dit deco netwerk”. Of moet ik het hele deco setup een keer opnieuw gaan doen ?

Reputatie 7
Badge +15

@JWBrinks 

Er is geen optie om DHCP uit te zetten in de Deco, dit gaat enkel met Acces Point Mode. Je kan de setup eens opnieuw instellen.

@JWBrinks

Er is geen optie om DHCP uit te zetten in de Deco, dit gaat enkel met Acces Point Mode. Je kan de setup eens opnieuw instellen.

Inmiddels ben ik alles aan het resetten en aan het updaten, ik zal laten weten of het lukt, hartelijk dank Waggas

@JWBrinks

Er is geen optie om DHCP uit te zetten in de Deco, dit gaat enkel met Acces Point Mode. Je kan de setup eens opnieuw instellen.

Helaas is het niet gelukt, ik heb alle deco gerest, maar na resetten staan ze automatisch weer in de router standaard mode….

Bedoel je met Acces Point Mode dat ik met alle verschillende deco-hubs een bekabelde verbinding maak ? Dit kan ik zeker, maar net met de eerste poging kon ik de eerste hub kon ik al niet vinden(die bekabeld naast de Zyzel staat) laat staan dat ik snap hoe de verbinding met de andere twee hubs ga vinden.

Dank voor je genomen moeite en advies

 

Reputatie 7
Badge +15

@JWBrinks

Je hoeft niet alle Deco stations bedraad aan te sluiten, alleen de hoofd Deco naast het modem. Deed je het ook volgens de instructies in de link?

Je kan de WiFi van de Zyxel uitzetten, verbind met het netwerk van de Deco ook al heb je geen internet, stel de Deco in als AP mode en daarna herstart hij.