Beantwoord

Internet Not working as expected

  • 27 January 2021
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

I am facing issues related to Internet since yesterday. Internet connection is very slow and dropping in between.

Please look into it and fix the issue ASAP .

 

Thanks,

Vinay Kapoor

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 January 2021, 16:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @vinaykapoor9, welcome to the Community!

We experienced some issues regarding the Internet connection yesterday, sorry for the inconvenience this may have caused. Thankfully, all issues seem to have been resolved. I just performed a thorough analysis of your connection and it looks like everything is stabilized again, is that correct? According to the analysis the line hasn't been disrupted since then. 

Please let me know if I can help you with anything else. Stay safe and have an amazing day!

Hallo

Ik heb al een maand hetzelfde probleem. het internet is er een keer en dan is het weg. soms is het ontbreken van internet voor 10 sec. soms meer.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @orzel909, welkom op de Community!

Dat gaan we meteen verhelpen, sorry voor het ongemak. Speelt dit bij Wifi of ook bij bekabeld Internet? Hoeveel apparaten heb jij tegelijkertijd verbonden met de Wifi? Ik kan op dit moment niets uitlezen in de lijnmeting. Is het modem goed aangesloten op het ISRA-punt (het hoofdaansluitpunt)? Welke lampjes branden er op het modem op het moment dat de verbinding uitvalt, brandt het wereldbolletje dan rood toevallig of knippert deze groen?

Sorry voor de vele vragen, maar hiermee komen we tot de best mogelijke oplossing. We gaan het probleem en de boosdoener identificeren zodat jij straks geen internetproblemen meer hebt. Alvast bedankt voor je terugkoppeling!

Ik heb mijn net twee dagen onderhouden. Ik denk dat er een probleem is met de modem. wifi verliest vreselijk signaal. Ik heb geprobeerd de kanalen handmatig te wijzigen, maar het werkt niet. Verbinding via LAN-kabel werkt erg goed. Ik heb 90 mbs op de LAN-kabel. en 10mbs op wifi.
Kan ik in dergelijke situaties om een ​​tweede modem vragen? of maak een afspraak met een technicus voor een grondige controle.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @orzel909, bedankt voor je antwoord! 

Op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.
Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is of wegvalt, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Zou je een foto kunnen maken van hoe het Zyxel modem momenteel bevestigd is en die in dit topic willen plaatsen, alsjeblieft?

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid.
Controleer ook of het modem en de versterker vrij geplaatst zijn zonder obstakels er omheen.- Een Wifi modem onder of achter de bank verstoppen oogt opgeruimd maar dempt veel Wifi signaal.
- Heb je het modem in de meterkast gezet? Controleer dan of er niets in de weg staat zoals een gas- of watermeter, schoonmaakspullen etc.
- Het modem een halve meter verplaatsen kan in bepaalde situaties al veel verschil maken.

Ideaal gezien, wordt het modem zo ver mogelijk bij de vloer vandaan geplaatst.

Indien we er op deze manier nog niet uitkomen, kun je altijd gebruikmaken van Wifi Plus: Alles over Wifi Plus. Uiteraard ben ik altijd meer dan bereid om je te helpen, stel gerust alle vragen die je hebt, dan probeer ik er zo snel mogelijk op te antwoorden. 

Alvast een mooi weekend toegewenst en stay safe!

Reageer