Beantwoord

Internet plus wifi valt steeds weg

  • 23 December 2020
  • 3 reacties
  • 250 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Mijn internet plus wifi valt steeds weg zo,n 6 tot 8 keer per uur en dan één minuut lang.

Het is irritant als je voor school aan het fase Tijmen bent.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 26 December 2020, 15:00

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Gardouh, handig dat je ons informeert! Ik heb direct uitgebreid de verbinding gemeten, en zo te zien lijkt het niet aan Wifi Plus te liggen, maar aan de gehele internetverbinding. Dit kan je ook zien aan de eerste drie lampjes aan het modem die altijd groen horen te branden. Weet je welk van de drie branden zodra het internet wegvalt?

Het lijkt aan de bekabeling te liggen tussen het modem en het aansluitpunt te liggen (de RJ11 kabel). Heb je toevallig een reserve RJ11 kabel liggen? Zo niet, zou je dan de kabel tussen het modem en het aansluitpunt aan beide kanten los kunnen halen, en het er vervolgens aan beide kanten goed in kunnen steken. Daarnaast raad ik je aan om hierna het modem 30 seconden van het stroom af te halen, zodat hij de verbinding weer opnieuw goed op kan pakken.

Mocht ook dit niet geholpen hebben, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan die kabel. Ik kan de kabel los opsturen als je wil, maar het is ook zeker geen probleem om een monteur toe te sturen. Laat gerust weten wat jouw voorkeur heeft als de bovenstaande oplossing niet heeft geholpen. Ik ben benieuwd, en voor nu wens ik je desondanks nog een mooie tweede kerstdag toe. 

Goedenavond Cal

weet je toevallig welke kleur van de stamboom is 

ik heb hem namelijk op wit en grijs 

vroeger kon je de twee paren meten 

als ik de speedtest doe dan geeft ie rond de 60 mbs en zou je voor de zekerheid een rj11 opsturen om uit te wisselen 

 

alvast bedankt

en fijne avond.

Reputatie 7

Hoi @Gardouh ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben erg benieuwd naar je aansluiting. Heb je jouw modem aangesloten op een ISRA-punt wat er ongeveer zo uit ziet als één van de volgende aansluitingen? 

Deze aansluiting vind je vaak terug in de meterkast. Wil je voor mij een foto maken? Op die manier weten we zeker dat we goed zitten. 

Reageer