Beantwoord

Internet Premium 1000 Mbit/s

  • 6 October 2020
  • 4 reacties
  • 245 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

 

Ik heb een Internet Premium 1000 Mbit / s-abonnement, maar ik krijg nooit meer dan 50 Mbits. Hoe kan ik controleren wat het probleem is? Ik heb veranderd van Ziggo om sneller internet te hebben maar nu is het eigenlijk langzammer.

icon

Beste antwoord door Brian 9 October 2020, 12:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Dermot .,

Begrijpelijk dat je supersnel wil kunnen surfen. Dan is het balen dat die datastroom niet zo snel gaat als gehoopt. Je kunt altijd jouw router tweaken. Vaak kun je daar al veel winst mee behalen. Daarvoor kun je in het WIFI topic terecht.

Het is bij het meten van de snelheid wel belangrijk hoe je test en wat je test.

  • Via WIFI of bedraad? WIFI kan technisch gezien geen 1Gbps aan. Dat kan alleen bedraad. Andere verbonden apparaten hebben invloed op de snelheid.
  • Speedtest via een app heeft de voorkeur. Via de browser is minder nauwkeurig.

Kun je meer vertellen over wat je zelf al gedaan hebt?

Test via een kabel direct aan de modem. Ik heb de test een paar keer gedaan. Ik had verwacht circa 900 mbs maar als je kan zien het is onder de 250 mbs

 

Regards,

 

Dermot

 

Reputatie 7

Hi @Dermot, met welk apparaat doe je de test? Heb je misschien meerdere apparaten waarmee je zou kunnen testen? Zou je de test ook eens uit willen voeren met de Ookla speedtest app (dus niet via de browser)? Zorg dan dat er geen andere apparaten verbonden zijn en dat je niet tegelijkertijd aan het streamen of downloaden bent. Zorg dat de netwerkkabel die je gebruikt minimaal cat 5e of hoger is. Het kan ook helpen om de laptop of pc even op te starten in veilige modus en dan de speedtest te doen. In 9 van de 10 gevallen ligt het niet aan de verbinding op zich maar de gebruikte hardware waardoor de snelheid lager uit valt. Ik hoor graag wat het resultaat is! :slight_smile:

hello @Brian, I followed the steps and I find that indeed there in excess of 900 mbs powering through the modem. I confirmed this with 2 different laptops. The issue seems to be distribution of the wifi around the house, My sons laptop is achieving speeds of 45 mbs in my office but only 0.5 mbs (yes 0.5 the decimal point is not an error) in his bedroom next door. I can only conclude that the modem is not sufficiently powerful and that I will need to invest in some wifi extenders. I am a little disappointed with the T mobile hardware so please feel free to feed that back into the customer satisfaction team but thanks you for at least helping me to confirm where to focus my attention. I was really thinking the issue was the bandwidth coming into the house.

Reageer