Beantwoord

Internet sinds "overstap" tele2 naar tmobile extreem traag

  • 19 March 2020
  • 3 reacties
  • 227 Bekeken

Sinds afgelopen November zijn wij “overgestapt” van tele2 naar tmobile, omdat deze twee bedrijven samen gingen en T-Mobile volgens de check ons een hogere internetsnelheid zou kunnen leveren via ADSL. Echter hebben we sindsdien geen sneller internet, en is de verbinding een stuk minder stabiel. We hebben meerdere keren per dag dat het internet even wegvalt, en binnen minder dan een minuut weer terug komt. We gebruiken vooral bekabelde apparaten, maar tijdens deze “storingen” doet wifi het ook niet. Router en/of apparaten herstarten geeft geen verbetering. Ik heb gisteren de router teruggezet naar fabrieksinstellingen, en dit heeft ook niet geholpen. Uit testen komt gemiddeld een snelheid van 7Mb down en 30Mb up. Ik heb tijdens het schrijven van dit bericht een speedtest geprobeerd en heb op dit moment een extreem langzame verbinding.

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 March 2020, 18:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Reeonzoid 

Gebruik je het meegeleverde grijze DSL kabeltje? Hoe ziet jouw ISRA eruit is dat het meegeleverde doosje, een wandcontactdoos of iets anders? Zorg dat enkel rood en blauw is aangesloten. Andere draden kunnen storingen veroorzaken.

Kijk ook eens in de modem interface en in het overzicht zie je wat de lijn snelheid. Je kan ook eens proberen een andere laptop direct op de modem aansluiten en meten met de Ookla speedtest. Bekijk hier jouw maximaal haalbare snelheid.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Hoi @Waqqas ,

 

We hebben in de huiskamer een hoofdcontactdoos, verder in het apparemtent zelf geen ADSL aansluitingen zover ik weet. Tijdens de installatie heb ik de kabels vervangen voor de nieuwe kabels. Wat bedoel je met de lijn snelheid in het modem overzicht? Hier is in ieder geval alvast de uitslag van de website die je stuurde:

En hier een screenshot van de interfacestatus van de modem:

 

Reputatie 7
Badge +15

@Reeonzoid

Duidelijk. Op de 2de foto zie je in het midden onder DSL de binnenkomende snelheid en op LAN 3 & 1 zitten apparaten aangesloten en er komt gewoon 100 Mbps uit. Probeer eens enkel een laptop en test het via de Ookla speedtest app, niet via de website. Verwijder andere aangesloten apparaten dus enkel een laptop. Test het ook eens met een andere laptop.

Reageer