Beantwoord

Internet snelheid

  • 29 November 2023
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Ik heb gister avond mijn abonnement laten verhogen van 1Gbit naar 2Gbit.
Echter blijft de download snelheid achter, deze blijft rond de 1Gbit hangen, terwijl mijn upload wel rond de 1.9Gbit zit.

Kan het zijn dat er een profiel nog niet helemaal goed is ingesteld?

Ik heb overigens een eigen router, maar ik test met een laptop bedraad direct op de ONT.
Ik gebruik uiteraard de juiste kabels etc.

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 30 November 2023, 07:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hymphy ,

Zou je om alles uit te sluiten, even de ONT stroomloos te maken voor minimaal 10 seconden daarna deze op laten starten en na 30 seconden het Zyxel modem aan te sluiten en daarna nog een snelheidstest doen.
Deze stappen moeten eerst gebeuren voor dat ze je verder kunnen helpen. Odido ondersteunt alleen als de Odido apparatuur is aangesloten.

Hallo @Hymphy ,

Zou je om alles uit te sluiten, even de ONT stroomloos te maken voor minimaal 10 seconden daarna deze op laten starten en na 30 seconden het Zyxel modem aan te sluiten en daarna nog een snelheidstest doen.
Deze stappen moeten eerst gebeuren voor dat ze je verder kunnen helpen. Odido ondersteunt alleen als de Odido apparatuur is aangesloten.

 

Dan zou ik eerst het nieuwe modem moeten gaan afwachten.

de ONT had ik trouwens al wel stroomloos gehad.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hymphy ,

Ik weet niet welk modem je momenteel hebt , maar de Zyxel T56 zou voldoende moeten zijn voor een 2 Gbit lijn.
En anders misschien inderdaad wachten op het nieuwe modem.
Of als ze meelezen, dat een moderator een idee heeft, indien nodig reageren zij hier vanzelf.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Hymphy

Ik heb voor de zekerheid je ont opnieuw geregisteerd inclusief het 2G profiel, kan het nogmaals testen, 

just a tip; Als je test met de laptop, is dan toevallig ook de voedings adapter aangesloten. Wij hebben tijdens onze testen gezien dat veel uitmaakt of de laptop alleen op batterij draait of ook op voedings adapter. Dit komt door de energie saving modes etc. 

Reageer