Beantwoord

internet snelheid te laag

  • 1 August 2023
  • 49 reacties
  • 900 Bekeken

goeie avond ik heb een abonnement van 100mbps alleen krijg maar 30 binnen ze hebben all gezegd dat er 49mbps op het adderes binnen kan komen  alleen het internet blijft op de 30 is dat niet weinig ? kan er meer uitgehaald worden ? 

\

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 2 August 2023, 10:46

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 1

Bedankt voor je hulp. Ik zal een afspraak inplannen met Guidion maar dat zal door vakanties pas op 1 september zijn. Ik zal de ervaringen daarna hier delen.

Reputatie 1

Hi Tommie,

Luid en duidelijk, ik heb de afspraak gemaakt met Guidion, maar ik heb wel de omschrijving van de klacht gewijzigd. Het gaat niet om traag internet maar om latency problemen waardoor er om de haverklap hoge tot zeer hoge ping optreed.

De afspraak staat op aanstaande maandagochtend.

Reputatie 1

Hey @Peter1958, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het ticket nog open staat. Op dit moment kan ik alleen wachten op een antwoord van onze techneuten. Ik gok dat ze de onderaannemer hiervoor moeten aansturen. Hopelijk wordt het snel opgepakt en opgelost!

 

Op dit moment is er een onderzoek aan de gang waarom de TV Box er zo lang over doet om op te starten. Dit gebeurt alleen als de TV Box stroomloos is geweest (een koude start). Als het goed is start hij normaal op vanuit de standby functie. Het lijkt er namelijk op dat de TV Box geen verbinding maakt met de server die de tijd goed zet. Hij doet er heel lang over om verbinding te krijgen maar uiteindelijk krijgt de TV Box geen gehoor. Dit is in onderzoek. 

 

Hi Tommie,

Wij hopen ook dat het snel word opgepakt en opgelost anders gaan we hier problemen krijgen.

Ten aanzien van de TV boxen, dat had ik al eerder vermeld, alle 3 de TV's en boxen staan altijd stroomloos als ze niet in gebruik zijn, dus hadden vanaf dat we ze kregen altijd een koude start, dat duurde ongeveer een minuut. Exact na de lijnmeting van jou was dat veranderd in ongeveer 5 minuten, hij staat heel lang verbinding te maken met de server.

Reputatie 1

Bij deze de screenshots zoals gevraagd. Ik heb alle LAN kabels uit mijn modem gehaald en 1 LAN kabel erin gedaan (poort LAN1) rechtstreeks naar mijn Windows laptop. Daarna Speedtest gedownload en bovenstaande schermprintjes gemaakt. Heb getest met een CAT7 kabel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @quintentock 

Is het modem rechtstreeks aangesloten op de main ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten? Is er verder geen aftakking oid?

Indien je een Zyxel modem hebt kan je dan in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat? Welke waarde staat er bij VDSL WAN?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MeKe, bedankt voor de screenshots.

Dit ziet er inderdaad niet lekker uit. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen, je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je mij daar een terugkoppeling van geven, nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Peter1958, bedankt voor het testen, echter mis ik wat informatie. Na dat hij klaar is met pingen komt er een pingresult uit. Kan je die met mij delen?

 

Ik bedoel inderdaad dat je alles loskoppeld en dan krijg je dit: ONT/Media Converter → Zyxel → Computer (bekabeld). Als je dit gedaan hebt laat het mij dan weten, dan voer ik een lijnmeting uit. Daar is dan op te zien dat er geen randapparatuur aangesloten is.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @quintentock, ik heb al antwoord gegeven op je bericht in het andere topic! 

 

 

Reputatie 1

Hey @MeKe, bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie nog geen bericht in mijn systeem staan van de monteur van KPN NetwerkNL. Ik ga er vanuit dat deze nog moet komen. Hopelijk kunnen wij het vanaf hier weer oppakken! 

Helaas nog geen reactie op de vervolgstappen ontvangen…vraag mij af hoe nu verder…up en download is nog steeds niet hoger dan 700 maar betaal wel iedere maand voor 1000 :-( 

 

Reputatie 1

Beste Tommie,

Na dat vorige week maandag de monteur was geweest heb ik dezelfde dag ook nog een e-mail van jullie gehad met de volgende inhoud:

 

Hallo Peter,

Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 66479904. We houden je op de hoogte van de voortgang. 

 

We zijn nu een week verder maar ik heb verder nog niets gehoord, dat is dus niet binnen 3 dagen…

Inmiddels ben ik veel aan het Googelen/lezen geweest en heb wel uitgevonden waar het probleem ligt.

Wanneer kan ik een update/oplossing verwachten?

 

Met vriendelijke groet,

Peter

 

Reputatie 7
Badge +8

@MeKe Hopelijk kan KPN dit probleem oplossen! Houd je ons op de hoogte of het gelukt is?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MeKe, ik zie dat je ticket gesloten is en er verder niks gevonden is. Zou je nog 1 keer voor mij de speedtest willen doen? Dan ga ik het nog een keer doorzetten met de recente data.  

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Peter1958, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 1

Hi Tommie,

Heeft even geduurd door prive omstandigheden, maar dat is momenteel heel erg lastig.

Dit omdat de snelheid heel erg fluctueert. Het ene moment draait het zoals het hoort, en het andere moment kom je niet boven de 400Mb uit.
Dit is heel goed te merken met het laden van websites en ook met gamen.

Reputatie 1

Ik had woensdag ook via de chat met je collega contact en had toen een nieuwe test gedaan. Modem reset uitgevoerd, alle apparaten ontkoppeld en laptop alleen aangesloten op de modem en een Speedtest uitgevoerd via de app op mijn laptop en kwam toen niet verder dan 769 down en 463 up.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @Peter1958, ik ben benieuwd wat de monteur tegenkomt! 

Reputatie 1

Hi @MeKe, ontzettend bedankt voor de screenshots. Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, zodat ze hiervoor een onderzoek kunnen opstarten. Hier krijg je ook een bevestiging van per e-mail. Zodra er een update is in het onderzoek, zul je hier gelijk over geïnformeerd worden! 


Ik begin een beetje de weg kwijt te raken. Blijkbaar is er een nieuwe modem onderweg maar die ligt al 1,5 week bij DHL en tot die tijd kan ik geen afspraak inplannen met Guidion. Paar keer gebeld met Odido maar die zeggen dat ik rustig op mijn pakket moet wachten maar heb het idee (al bijna een week geen update bij DHL) dat er iets fout gaat…

Reputatie 1

Hey @Peter1958, bedankt voor het testen, echter mis ik wat informatie. Na dat hij klaar is met pingen komt er een pingresult uit. Kan je die met mij delen?

 

Ik bedoel inderdaad dat je alles loskoppeld en dan krijg je dit: ONT/Media Converter → Zyxel → Computer (bekabeld). Als je dit gedaan hebt laat het mij dan weten, dan voer ik een lijnmeting uit. Daar is dan op te zien dat er geen randapparatuur aangesloten is.

Goedemorgen Tommie,

Je hebt gelijk, ik heb er geen erg in gehad om de pings uit te laten lopen, dom van mij...
Hier de nieuwe screenshots.

Ik heb even moeten plannen wanneer ik alles  op ONT/Media Converter → Zyxel → Computer (bekabeld) kan laten draaien ivm de vele thuiswerkzaamheden op 2 PC's. Vanmiddag tussen 15.00 en 17.00 uur dan staat er 1 PC aan/te draaien direct naar de Zyxel en zijn alle andere netwerkkabels uit de Zyxel verwijderd, hopelijk kan je tussen die tijd dan de lijnmeting doen.

Greetz,
Peter

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Peter1958, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het ticket onterecht gesloten is omdat je online bent. Ik heb het ticket opnieuw doorgezet met prioriteit. Hopelijk wordt het nu goed opgepakt. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MeKe, goed dat je dit aankaart.

Om een duidelijk beeld te krijgen van je snelheid, wil je de volgende stappen volledig uitvoeren en de screenshots hier in het topic willen delen? Kan je tijdens de test je deco's loskoppelen? Dan kan ik daar een blik op werpen!

 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

 

Hey @MeKe, dat begrijp ik, echter heb ik de screenshots nodig van het effect na dat de monteur geweest is. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. Hierboven heb ik de stappen nogmaals vermeld. 

Reputatie 1

Hi Tommie,

Dat is een beetje vreemde gang van zaken om het ticket te sluiten omdat ik online ben. Het gaat niet om het online zijn of niet maar om de pieken en dalen (latency)

Ik ben de laatste week veel aan het Googelen en lezen geweest, en ik kan denk ik bijna zeker zeggen dat het aan Odido ligt.
Wat ik overal uit op maak is dat er bij het laatste onderhoud een maand of 2 geleden door Odido is overgeschakeld van G-PON naar XG-PON, dat zijn 2 verschillende systemen. Bij het oude G-PON staat op een switch met bijvoorbeeld 10 klanten bij elke klant “de kraan” even ver en vast open. Bij XG-PON is dat dan een switch geworden met 20 kranen die niet even ver en vast open staan, maar waar de kranen verder open of dicht gaan naarmate de datavraag van de aansluiting. Dit veroorzaakt de latency die heel erg vervelend en storend is als er veel vanuit huis word gewerkt, en ook ge-gamed. Teams meetingen vallen stil, sites laden langzaam, en sommige games zijn bijna niet meer te spelen.

Dit zou niet mogen kunnen met een 1Gb glasvezelverbinding.

Zie net ook een mail dat mijn klacht weer onder een ander nummer is geopend, ik hoop wel dat er een oplossing komt want dit is niet te doen voor ons.

Met vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Peter1958, om een onderzoek te starten heb ik echt de screenshots nodig die in de instructies staat.

Ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat het Media Converter al bijna een jaar aan staat. Daarnaast zie ik dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Zou je alsjeblieft voor mij een volledige powerflip kunnen uitvoeren en je router/switch kunnen loskoppelen. Wil je dan de verbinding opnieuw testen?

 

 

  •  Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

Reputatie 1

Ik heb een Internet Premium abonnement maar haal sinds de vervanging van mijn Draytek modem naar een Zyxel modem bij lange na niet meer 1000/1000. Mijn Deco snelheidstest komt niet boven de 700/700 uit en is rechtstreeks aangesloten met een CAT 7 kabel op de Zyxel modem. Met de Draytek modem zaten de snelheden rond de 900/900.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MeKe, goed dat je dit aankaart.

Om een duidelijk beeld te krijgen van je snelheid, wil je de volgende stappen volledig uitvoeren en de screenshots hier in het topic willen delen? Kan je tijdens de test je deco's loskoppelen? Dan kan ik daar een blik op werpen!

 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Reputatie 1

Beste Tommie,

De monteur is geweest en heeft geconstateerd dat hier alles uitstekend werkt, en dat het aan de kant van Odido ligt.

Hij heeft metingen gedaan en daarbij is een storing in de switch op de POP geconstateerd, die zou de fluctuaties veroorzaken.

Dit probleem is ontstaan nadat een aantal weken geleden door Odido onderhoud aan het netwerk is gedaan, dus we zouden dit graag asap opgelost zien.

Reageer