Beantwoord

Internet snelheid te laag (bekabeld)

  • 15 September 2020
  • 30 reacties
  • 995 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @eldigo, we gaan ervoor zorgen dat de snelheid weer omhoog gebracht wordt! Zou je eens een aantal speedtest willen uitvoeren op de volgende manier, alsjeblieft?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers

- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster

- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd

Dankjewel voor je genomen moeite!

@Boris, Kun je me al van een update voorzien?

Beste, 

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Draytek modem.
De testen blijven schommelen op 400 mbit download, ik betaal voor 1000 mbit. 
Wat kan ik hier aan doen?

Ik hoor het graag.

 

 

Hallo Jason,

Ik heb de stappen gevolgd die je beschreven hebt en dit is het resultaat.

 

@Boris 

In Berkel en Roderijs haal ik mijn snelheid  1Gb op glas sinds een week ook niet meer
 

Begin maart:
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis (31.187.233.189)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by i3D.net (Rotterdam) [8.38 km]: 8.653 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 880.13 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 715.52 Mbit/s

 

Vandaag:

Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis (31.187.233.63)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by KPN (Rotterdam) [8.05 km]: 10.816 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 173.99 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 164.51 Mbit/s

 

De test is gedaan op een bekabelde Linux server

Modem, routers en mediaconverters zijn uiteraard meerdere keren geherstart

Ik hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt.

 

 

 

 

Reageer