Beantwoord

internet switch

  • 10 October 2022
  • 13 reacties
  • 421 Bekeken

Wij zitten al een tijdje bij T-mobile en hebben het entone Amulet model 515b tv modem. Nu willen wij extra internetpoorten en hiervoor hebben wij een internet switch gekocht. Nu ik deze echter aansluit hebben wij geen/heel haperend beeld. Waar ligt dit aan? 

icon

Beste antwoord door TMTV 10 October 2022, 16:44

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je op het oude TV platform zit, dan zijn er twee poorten op het modem welke alleen voor TV gebruikt kunnen worden. Daar kun je dus niet met een Switch extra internet verbindingen op maken. De eerste twee LAN poorten + de wifi zijn voor normale internet verbindingen.

Wat voor switch heb je precies gekocht? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TeikeBeau1995,

Welkom op de Community!

Welk modem heb je en welke switch heb je gekocht? Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad. Dat kon ik toen oplossen door op de switch ‘Flow Control’ aan te zetten.

Wij hebben de Huawei HG659 Home Gateway. We hebben de TP link 5 Port gigabit gekocht. Las dat dit een unmanaged switch is, dus heb ook een managed switch besteld in de hoop dat dit de oplossing is. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoe heb je het precies aangesloten? Dus achter welke poort zit de switch en zit de tv-box daarachter of juist niet? En welke switch is het precies? Er zijn switches waar ‘unmanaged pro’ op staat terwijl het gewoon managed switches zijn.

De router zit verbonden aan de hoofdaansluiting van de woning. Deze gaat daarna door in de muur in de meterkast (hier zit de kabel in IPTV). Deze leidt naar de woonkamer, hoe zit een nieuwe uitgang. In de woonkamer hebben we een internetkabel, hier hebben we de switch op aangesloten. We hebben een kabel van de switch naar de tv box. 
Ik had de TP Link 5 Port Gigabit en heb nu de Netgear Pro safe GS105E besteld. 
 

hoop dat het een beetje duidelijk is, heb er niet zoveel verstand van… 

Reputatie 7
Badge +6

Het is helemaal duidelijk zo! Misschien kan de TP-Link switch niet goed overweg met het tv-signaal. Ik ben benieuwd of het met de Netgear wel lukt. Mocht dat niet meteen het geval zijn, dan lukt het hopelijk wel met andere instellingen.

@TeikeBeau1995

Als U op het oude tv platform zit maakt een switch uit en zal de netgear juist werken.

Op het nieuwe platform wat ik bij T-Mobile gebruik maakt het geen bal meer uit wat voor switch.

Bij mij werkt de tv dienst zelfs door een 2e router.

Haperingen heeft te maken met igmp snooping. Dit moet je hebben op de switch en dat heeft die netgear. 

Dat is ook belangrijk bij zoal kpn wat ik had.

Zie ook dit topic van 2 jaar geleden.

Ik denk dat de netgear switch de juiste keuze is.

 

Dank! Ik ga de Netgear proberen. 

Ik heb de switch zojuist geïnstalleerd. TV werkt nu goed, maar als ik nog een kabel probeer in mijn laptop of ps5 krijg ik de melding dat ik geen internet heb. Hierdoor kan ik dus ook geen instellingen wijzigen van de switch. Iemand een idee? Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +14

Als je op het oude tv platform zit kun je de tv kabel niet gebruiken om ook internet te krijgen. Dat zit in een ander vlan. TEST: Als je de kabel in de router eens naar de eerste 2 poorten zet zal internet het wel doen en de tv niet. 

Ik zie het inderdaad. Dus eigenlijk heeft de switch dan geen zin als ik en TV en mijn ps5 erop aan wil sluiten? 

Reputatie 7
Badge +14

Ik zie het inderdaad. Dus eigenlijk heeft de switch dan geen zin als ik en TV en mijn ps5 erop aan wil sluiten? 

Correct. Sluit de ps5 draadloos aan via wifi, of vraag aan een moderator of je overgezet kunt worden naar het nieuwe tv platform. Dan komt alles in 1 VLAN en gaat het wel werken.

Er zitten wel wat voorwaarden aan zo'n overstap, dat zal een moderator je dan ook vertellen. 

Reputatie 7
Badge +6

Als je toch liever op het oude platform wilt blijven (voor zo lang dat nog kan), kun je ook vragen of ze de Huawei willen omruilen voor een Zyxel-modem. Dan kunnen internet en tv over één kabel en dus ook via één switch.

Reageer