Beantwoord

Internet T-Mobile Thuis hapert of valt uit

  • 28 January 2020
  • 44 reacties
  • 3333 Bekeken

Goedemiddag community,

Sinds 3 weken ben ik aangesloten bij T-mobile met glasvezel internet 100mb, tv en bellen.

Na de installatie toonde de speedcheck van de monteur, een fantastische snelheid. Mijn zoontje helemaal blij, kon hij eindelijk een nieuw spel op zijn p.c zetten.

Helaas duurde het 10 uur om 15G te downloaden en kon je in de downloadgrafiek ook zien dat de snelheid steeds terugliep naar 0 en dan een paar seconden tot een paar minuten niets deed, soms zelfs zo lang dat er een melding kwam dat de netwerkverbinding was verbroken.

Omdat de Fritz 1750e op dezelfde verdieping steeds knipperde en resetten van zowel modem als modem+media converter niet hielp, heb ik contact gehad met de klantenservice, die netjes een monteur stuurde, toevallig dezelfde die geinstalleerd had.

Deze heeft de Fritz gereset en het modem een factory reset gegeven en wederom toonde zijn speedcheck fantastische resultaten.

Het probleem blijkt echter niet verholpen. De Fritz knippert niet meer, dat niet, maar het netwerk verdwijnt nog steeds een paar keer per dag of stottert. Als ik toevallig op de Ipad zit, zie je dan ook dat “laad-wieltje” knipperen. Of het hele netwerk wordt niet meer gevonden.

Downloaden van grotere bestanden is vrijwel niet te doen, online gamen af en toe een grote scheldpartij en inmiddels is het ook al gebeurt dat Netflix er door een ontbrekende netwerkverbinding wordt uitgegooid. Een speedcheck toont resultaten van 86mbps up, maar nog vaker van rond de 47mbps op verschillende momenten van de dag.

Kan dit probleem alsjeblieft opgelost worden? Of kan ik anders van dit abonnement af? Anders zit ik nog een jaar met deze ellende...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 January 2020, 16:24

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7

Hey Diele,

We willen je maar al te graag aan een zo stabiel mogelijke verbinding helpen! Zoals mijn collega hierboven al aangeeft, wordt een Wifi verbinding beïnvloed door externe factoren, bijvoorbeeld door de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Wij garanderen een stabiele vaste (bekabelde) internetverbinding.Wanneer je problemen ervaart met je bekabelde verbinding dan kunnen we alles in gang zetten om tot een oplossing te komen. Bij een haperende Wifi is het een ander verhaal door de externe factoren. 

Zo te zien is er onlangs een monteur bij je op bezoek geweest om je Wifi te herstellen. Daarbij is je versterker opnieuw draadloos ingesteld. Heb je ook al getest om je versterker bekabeld aan te sluiten en eventueel op een andere plek te installeren? Mocht dit niet het gewenste effect hebben dan kan ik je de tips uit mijn vorige bericht aanraden. 

Nee, dat heb ik niet gedaan, omdat we ten eerste nu een router hebben, dus een goeie dekking en ten tweede zoals ik al zei valt het complete signaal gewoon weg. Dus dan maakt de 2.4 of 5 ghz instellen ook niet uit!! Volgens mij is er gewoon iets stuk in dat modem, dat is de enige constante factor.

Eind van de middag vloog weer!!!!! het internet eruit. Zelfde verhaal. Alles brandt, wel signaal, geen internet, ook niet bekabeld. Resetten helpt  ook niet!

Gaat er nou gvd na bijna 3 maanden eens iets aan gedaan worden?!!!!!!!!! Ik zit hier met 2 kinderen die online les hebben nu en ik moet ook het een en ander doen voor mijn werk! Help!!!!!!!

Ik begin het onderhand spuugzat te worden!

Ik heb een router kunnen lenen van iemand die op vakantie is. Deze geiinstalleerd als acces point op de 1e verdieping, waar gegamed wordt. Het bereik is nu inderdaad goed boven. Echter is de snelheid nog steeds om te janken en bovendien valt het complete signaal weer steeds weg!!!!  Gisteren tot 3x toe.En dan heeft zo’n extra router ook geen zin he!

Gaat er nou nog eens iemand met een goede oplossing komen? Want ik heb nu dus al jullie suggesties en de bij de wifi-service genoemde suggesties uitgeprobeerd!!!!!

Wat heb ik een spijt dat ik ooit ben overgestapt!!

Reputatie 7

Hi @Dielie, bedankt voor de informatie! Ik heb met je meegekeken en ik zie inderdaad dat er geen internetverbinding was op 11-03 tussen 11:30 uur en 15:30 uur. De internetverbinding van buitenaf en de modem zelf waren nog wel online dus het lijkt er op dat de modem mogelijk defect is. Ik heb de situatie nu helder en ik heb onze technische dienst ingeschakeld om dit probleem te verhelpen. Je ontvangt binnen een aantal dagen bericht van mijn collega’s, we gaan dit voor je oplossen Dielie!

Reputatie 7

Hi @Dielie, de Zyxel modem die jullie hebben ontvangen is één van de snelste Wifi modems met een aantal features voor een optimale verbinding. Het ligt dus niet aan de modem. Wat mij wel opvalt aan je screenshot is dat je een IPv6 verbinding zou hebben. Wij ondersteunen nog geen IPv6 op ons netwerk dus dit zou eigenlijk niet moeten kunnen. :slight_smile: Zou je eens in willen loggen op de modem zelf en IPv6 uit willen zetten? Je zou verbinding moeten maken via IPv4, ik ben benieuwd wat de resultaten dan zijn!

 

Mocht je echt het optimale uit je Wifi verbinding willen halen dan kan je uiteraard altijd zelf een andere modem aansluiten over bijvoorbeeld gebruik maken van een andere Wifi oplossing zoals een router of Wifi-mesh netwerk. In ons Wifi topic lees je hier alles over!

Reputatie 7

Hey @Dielie,

Ik ben gelijk naar je verbinding gaan kijken! Gelukkig heb ik op afstand geen problemen kunnen achterhalen. Je zou voor de zekerheid je modem van een verse fabrieksreset kunnen voorzien en vervolgens nogmaals een test uit te voeren.

Net als Jason zou ik gamen via Wifi je niet willen aanraden. Vooral een Playstation kan soms net wat meer van je verbinding vragen, en dan kan je beter bekabeld aangesloten zijn. Je ontlast daarmee ook de Wifi voor alle andere apparaten. 

Is een bekabelde optie een No-go, dan kun je altijd overwegen om een tweede router aan te schaffen en die bekabeld aan te sluiten op je huidige modem. Daarmee zorg je voor een bredere dekking van je Wifi signaal door heel je huis. Het mag dan een kleine investering zijn, waar je in de toekomst ook veel profijt van kunt hebben!

Ik wacht nog steeds op mijn nieuwe modem! Ik heb geen monteur nodig.

Alsjeblieft, werk nou eens even mee. Ik zit al vanaf half januari met deze puinhoop.

Reputatie 2

Hoi Diele, 

Ik hoop dat het nieuwe zyxel modem/router een oplossing geeft voor jou. Mocht dat niet zo zijn: In volgende topic staan klachten over wegvallende wifi met het zyxel modem/router waar ook na vervangen van het modem het probleem blijft. Mijn beste gok op dit moment is dat er een fout in de software of hardware van het zyxel router zit die de wifi verbinding onstabiel maakt. Symptoom is het 10 seconden wegvallen van de verbinding op alle aangesloten apparaten ongeacht of deze ver weg of dichtbij staan.

Zie: https://community.t-mobile.nl/members/danielwiersma-444143

De originele poster heeft het na verloop van tijd maar opgegeven met t-mobile. Ik heb sinds kort ook t-mobile internet en er last van. Een oplossing is inderdaad om een separaat access point te plaatsen. Ik ben ook niet van mening dat jij de aanschafkosten daarvoor moet betalen. Jij betaalt al de elektra kosten voor de oplossing van 10-15 euro per jaar.

Reputatie 7

Hi @Dielie, mocht de modem defect zijn dan vervangen we deze zeker maar je krijgt dan een vervangende modem van hetzelfde type. Dat de snelheid lager is op Wifi klopt overigens, met een draadloos signaal heb je altijd verlies, dit kan gerust 40% zijn ten opzichte van de bekabelde verbinding. Uiteraard zijn hier wel oplossingen voor, bijvoorbeeld versterkers of een eigen router. In ons Wifi topic lees je daar meer over!

Hallo Piotr,

Nogmaals, als je bekabelde stabiliteit slechts 49% is, dan klopt dat toch niet?

De playstation wordt amper gebruikt en tot nu toe zijn alle problemen geweest zonder dat die aan stond.

Jullie garanderen toch razendsnel stabiel internet? Dan ga ik dus niet investeren in een router, dat horen jullie te doen. En dan wordt de dekking beter, maar als het netwerk steeds uitvalt heb ik daar ook niets aan.

Beste Brian,

misschien is het een idee dat je je volgende keer eerst inleest voordat je reageert. Alles in dat topic heb ik namelijk al lang gedaan en het helpt niet!

Bovendien heb ik een snelheidsverlies van meer dan 50%!! Gemeten naast het modem!!

Hallo Pip,

Bedankt voor je support. Vooralsnog zal ik toch eerst dat nieuwe modem moeten ontvangen, ik wacht al 2 weken.…

Zoals ik het begrijp is die poster die jij noemt er mooi mee weg gekomen, diens abonnement is wel beeindigd. Ik zit hier al ruim 3 maanden met de ellende. Alle forums afgestruind, alles geprobeerd en nog steeds waardeloos. Ik wil ook weg!

Ik heb nu 2 kinderen thuis die online lessen moeten maken en dat valt dus niet mee! Daarnaast volgt mijn man een online cursus en moet ik ook regelmatig online voor mijn werk. Maar schijnbaar is een beetje meewerken erg moeilijk voor t-mobile.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dielie,

 

Welkom op de Community, leuk dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Ik ga er alles aan doen om je te helpen. Op jouw adres kun je maximaal 100 Mbit/s via de Glasvezel technologie binnenhalen. Deze snelheid is geen verwachte snelheid, maar een maximaal haalbare snelheid. Dit betreft de snelheid op een bekabelde verbinding, dus niet over de Wifi. Wifi is van te veel externe factoren afhankelijk om hierop garantie te bieden. Ondanks het feit dat we op Wifi dus geen snelheden kunnen garanderen, zou een Wifi access point (Fritzbox 1750e) moeten helpen om het signaal uit te breiden. Dus de dekking zou groter moeten zijn. Dit zegt verder niets over de snelheid an sich. Jouw verhaal klinkt alsof er sprake is van wegvallende diensten. Zou je eens willen proberen om de pc/laptop bekabeld aan te sluiten en dan een speedtest te doen? Wil wat zaken uitsluiten voordat we verdere actie ondernemen.

Ik wacht nog steeds!!!!!!!

Ik geef jullie tot het eind van de week en dan is mijn geduld echt op!!!

Reputatie 7

Hi @Dielie, helemaal goed, dan rest alleen nog de vraag of de bekabelde verbinding ook wegvalt op het moment dat de Wifi problemen spelen. Als dit het geval is dan is er een grote kans dat de modem defect is en dan kunnen we deze vervangen. Als de Wifi ook met de versterker niet voldoende is dan zou je kunnen overwegen om zelf nog meer versterkers te plaatsen zodat je een beter signaal in huis hebt. 

Hallo Brian,

Dat van die IPv6 was mij ook al opgevallen, want als ik draadloos test geeft hij wel IPv4 aan. Ik heb ingelogd op het modem en daar staat IPv6 gewoon uit.

Ik heb geprobeerd de kanalen met de wifi analyzer aan te passen. Het gekke is dat hij geen 5ghz signaal vindt, alleen 2.4ghz. Als ik het kanaal van de 5ghz wijzig van auto naar bijv. 44 doet hij dat ook niet. Zou het modem gewoon geen 5ghz signaal geven en is de snelheid daarom zo laag?

 

Dit komt toch niet eens in de buurt van de 100mb!!!!!!

Je collega zei dat ik op dit adres ook maximaal 100mb kan halen, maar volgens elke postcodecheck, ook die van jullie, is dat toch echt 1000mb

Hallo Jason,

ik heb de router aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing, van de lan op de Zyxel naar de wan op de router en dat functioneert prima. Volgens ene Folkert op jullie forum moest dat ook zo. Waarom zou ik nu de Fritz aansluiten? Ik wil gewoon stabiliteit!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Dielie,

 

Mag ik vragen hoeveel apparaten jullie tegelijkertijd met Wifi verbonden hebben? Het advies is om met gamen namelijk altijd een bekabelde verbinding te gebruiken. Dit neemt niet weg dat een wegvallende Wifi-verbinding erg frustrerend kan zijn, maar het beste is om een aantal ‘storende’ factoren uit te sluiten en af te koppelen. Zo komen we stap-voor-stap tot het meest optimale resultaat. :relaxed: De Fritz is als access point (bekabeld) aangesloten op het modem, klopt dat?

Hallo Jason,

Bedankt voor je reactie. Ik zal kijken of ik morgen tijd heb, anders wordt het maandag. Wordt vervolgd...

Goedemorgen Jason,

Als iedereen thuis is gaat het om 4 telefoons, een ipad, een pc en een Playstation. We hebben geen bekabeling op de Fritz. Het is echt niet te doen om een kabel naar boven te trekken, voor de tv op de slaapkamer was al dikke ellende en die zit nog recht boven het modem. De pc waarop gegamed wordt staat in dezelfde kamer als de Fritz, op de eerste verdieping.

We zaten hiervoor bij Telfort en toen functioneerde alles prima, tot op zolder aan toe, zonder enige versterker. Daar staat ook de Playstation en dat gaf nooit problemen.

Ook bekabeld zie je die grafiek toch steeds helemaal terugzakken? Een stabiliteit van 49% lijkt mij niet echt goed!

En het wegvallen van het netwerk gebeurt ook als ik 2 meter van het modem af zit.

Ik zou het liefst van het abonnement af willen en weer terug naar Telfort.

Of misschien dat jullie een router achter het modem kunnen zetten? Ik lees op het forum dat dat ook nog wel eens wil werken, maar ik ben niet van plan daarin te investeren.

Kom alsjeblieft met oplossingen waar ik wat mee kan!

Reputatie 7
Badge +1

Een van de grootse fouten die gemaakt wordt bij de installatie van de modem/router dat deze bijna altijd op de meest slechte plaats word gemonteerd de meterkast, toen ik mijn huidige appartement huurde was ook hier de aansluiting in de mk.

Ik merkte dat het wifi signaal op geen stukken mijn 100mb abo haalde (Draytek) dit opgelost door een router te kopen en deze op een gunstige plaats op te hangen en vervolgens te verbinden met de Draytek  stuk utp kabel in poort 1 van de Draytek en vervolgens in de blauwe wan van de router.

Ik merkte meteen een aanzienlijke verbetering van mijn downloadsnelheid via wifi met de Draytek haal ik hooguit 40 van de 100mb en via de Sitecom router ± 95 tot 97mb van de 100 op 5Ghz en 50 op 2.4Ghz

Reputatie 7
Badge +3

Het voordeel wat @Dielie heeft t.o.v. @BeMu is dat hij of zij zeer waarschijnlijk het Zyxel modem heeft en er de mogelijkheid is het modem op een andere plek te monteren met een netwerkkabel tussen modem en media converter in de meterkast. Bij de Draytek loopt de glasvezel rechtstreeks het modem in.

Reputatie 6

@Dielie Dat kan ik me volledig voorstellen, wij willen ook niets liever dan stabiel internet voor jullie. Heb je de bandsteering uitgeschakeld en je apparaten individueel ingesteld om te checken of dit verbetering brengt in jouw verbinding? Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn. 

Reageer