Beantwoord

Internet valt regelmatig 'uit'

  • 2 January 2022
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

Beste,

We hebben met regelmaat (soms elke dag 1 a 2x) last van internet die via router bekabeld verbonden zijn, welke ‘uitvalt’.
Wifi via de wifi-punten via diezelfde kabels zijn logischerwijs dan ook niet werkend.

De TV en de Wifi van de router, blijft dan wel beschikbaar.
Door de router kort van het stroom te halen of via de router (wifi) deze een herstart te geven, is het probleem meestal binnen een paar seconden weer verdwenen.
De Router is niet via de bekabelde pc’s bereikbaar.

 

Opstelling/situatie is dat we in de meterkast (benedenverdieping) de router Vigor2132F hebben. 
Vanuit hier gaat er 1 LAN kabel direct naar een wifi-punt buiten de meterkast (sinds paar maanden via t-mobile Zyxel aangevraagd/in gebruik), waarna er een kabel naar de zolder, voor een 2e wifi-punt en door naar de desktop-pc die er staat.
Een 2e LAN kabel gaat rechtstreeks van de router naar de 2e verdieping, een desktop-pc.
(en dan is er nog een kabel naar de TV).
 

De problemen zijn niet perse begonnen sinds wij wifi-punten (Zyxel) zijn gaan gebruiken, maar het valt wel op dat het zich vaker voordoet met 2 wif-punten er tussen dan 1 (in ieder geval vaker).
Voorheen had ik een extra netgear-router naast mijn pc staan, maar toen hadden we het probleem ook wel eens (de wifi was uiteindelijk te zwak en op dat gebied erg blij met de zyxels).
We hebben de pc’s ook gescand op malware en andere mogelijke problemen, maar daar lijkt het niet te zitten.
Het gebeurt ook wel eens als er maar 1 persoon thuis is (en bv alleen wifi via mobiel gebruikt wordt en TV).

Heeft iemand tips voor een mogelijke oplossing of ideeen waar ik moet zoeken?
Als het werkt, werkt alles prima en snel (kabel en wifi), maar het wegvallen is erg vervelend (als thuiswerker nog meer last van).

(ik zie enkele topics die vergelijkbare problemen melden, maar toch met andere setups óf de oplossing werkt niet.)

 

Groet

Sander

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 2 January 2022, 23:24

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sosenco 

Indien de router niet meer bereikbaar is dan kan je hem eens een fabrieksreset geven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld. Dit kan mogelijk ook helpen voor het regelmatig wegvallen van internet.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo sosenco,

Het wegvallen van het bedrade internet kan inderdaad af en toe voorkomen bij Draytek modems. Het modem zou dan vervangen moeten worden door een Zyxel-modem en een media converter. Bij een upgrade naar T-mobile Gpon wordt de apparatuur zo-wie-zo vervangen, ik weet niet of dat in jouw woonplaats van toepassing is. Een moderator kan dit nakijken en eventuele vervanging in gang zetten. Zij zullen vanzelf reageren op deze topic.

Mvg. Marcel

Reputatie 7

Hi @sosenco ,

Zoals @Marcel MCi inderdaad aangeeft lijkt het me verstandig te kijken naar een vervanging van het Draytek modem. Ook heb ik direct gecheckt of dit gepaard kan gaan met een overzetting naar een een andere technologie, maar zie dat dat niet nodig is en bovendien niet mogelijk. Je ontvangt op dit moment jouw verbinding via de ODF P2P manier. Om deze reden dient er daarom bij een vervanging wel een monteur mee te komen om het modem te vervangen voor een Zyxel modem. Het voordeel is dan wel, dat er vele malen makkelijker een mesh systeem kan worden ingericht met de versterkers: 

Ik hoor graag van je of dit in orde kan maken voor je! 

Dag @Waqqas , @Marcel MCi en @Boris 

Dank voor de snelle en duidelijke reacties.

Ik had voor de zekerheid nog even een reset uitgevoerd, nu even wachten of dat wat doet.

 

Maar het lijkt me ook goed, zoals Boris aanbied, om de vervanging in gang te zetten.

Dus graag Boris :)

Reputatie 7

Hi @sosenco, helemaal super! Ik heb dit verzoek gelijk voor je uit gezet naar onze technische dienst. Zodra dit is verwerkt, dan kan je de status van de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen, want ik help je graag! 😊