Internet verbinding valt steeds weg (DNS probleem?)



Toon eerste reactie

32 reacties

Bedankt voor je supersnelle reactie

Nee behalve de VMG8825-T50 router is het direct in contact met de laptop, telefoon en PS4.
Wel zit er tussen de router en glasvezelaansluitpunt een soort van (media)converter.

 

Nogmaals bedankt

Reputatie 7
Badge +15

@AlecThierry 

Heb je verder nog andere apparatuur in je netwerk switches/routers/adapters?

Indien die er wel zijn dan kan je het eens zonder proberen dus het apparaat verwijderen uit je netwerk.

@Waqqas 
Ik heb de verbinding bekabeld getest en er waren geen problemen. Internetten, downloads, muziek e.d. werkten prima. Tevens op de PS4 en mobiele telefoon was de WiFi verbinding stabiel en probleemloos.

Maar na een paar dagen keert het probleem terug. Ik ben dan genoodzaakt weer de hard reset toe te passen zoals jij eerder aanraadde.

Heb jij nog ander advies? Ik hoop namelijk niet telkens dit te moeten doen als het internet het niet meer doet.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

@AlecThierry 

Top! Gebruik het beste kanaal 36, 40, 44 of 48. 😉

@Waqqas 

Zojuist de fabrieksherstel geprobeerd, dat lijkt nu effect te hebben gehad: internet is weer stabiel. Geen idee hoe het kan.

Ik ben meteen over gegaan op de 5GHz frequentie en ik zie in de spectrum dat de kanalen zijn veranderd, hier zijn minder andere netwerken aanwezig. Dit heb ik zelf niet ingesteld maar vond het opvallend.

Mocht het na enige tijd weer dezelfde symptonen vertonen kom ik op deze topic weer terug, in ieder geval hartelijk dank voor je snelle reactie en suggestie om een fabrieksherstel te doen!

Bedankt voor je snelle reactie @Waqqas 

Het is een glasvezel connectie. Bekabeld ga ik nu proberen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AlecThierry 

Betreft het een dsl of glasvezel connectie?

Indien je DSL hebt hoe is deze aangesloten op het ISRA? Via een verlenging naar je studio of direct aan het ISRA?

Hoe zit dat met een bekabelde verbinding, is die wel stabiel of net als de wifi?

Ook al gekeken of het helpt om een fabrieksreset uit te voeren van je modem door het reset knopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken?

Reageer