Beantwoord

Internet via glaspoort flink duurder??

  • 12 August 2023
  • 2 reacties
  • 235 Bekeken

Hallo,

Eindelijk, dacht ik,  T-Mobile glasvezel via Glaspoort…

Meteen naar de site om de abonnementen te bekijken. En wat blijkt voor mij is het abonnement van internet only 100Mbits, €10 per maand duurder(regulier tarief dus na allerlei kortingen) dan voor mijn broer die in een naburige gemeente woont. In zijn gemeente hebben ze geen glaspoort.  


T-mobile is dus nu voor mij totaal niet interessant meer en zal ik dus alsnog bij Ziggo blijven.

Mag ik hieruit dus concluderen dat ik meer moet betalen vanwege Glaspoort? Ik vind het namelijk een behoorlijk groot prijsverschil.

 

icon

Beste antwoord door eric 12 August 2023, 17:55

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MikeSips , welkom bij de community. 

Het klopt dat bij gebruik van netwerken van derden (glaspoort,  kpn networks, delta fiber) je minder scherpe prijzen krijgt dan via ODF, het min of meer eigen netwerk van t-mobile.  De tarieven van glasvezel bedrijven zijn niet meer gereguleerd door de ACM. Ze kunnen en vragen dus een hoge prijs voor het huren van een vezel, daarom kan die lage prijs niet uit.

Het blijft nog steeds een aantrekkelijk alternatief voor Coax. Naast de prijs heb je ook een veel betere upload snelheid.

Hoi Eric,

Dan weet ik in ieder geval dat het inderdaad dus aan het Glaspoort verhaal ligt.

De hogere uploadsnelheid is voor mijn gebruik niet relevant. En ik moet voor glasvezel helaas weer hele nieuwe netwerkkabels aanleggen in huis (aansluiting zit op andere plek dan de coax) en voor een minimaal lagere prijs is dat de moeite voor mij niet waard.

Jammer.

Bedankt voor de snelle reactie en uitleg.

 

Reageer