Beantwoord

Internetverbinding via Zyxel T50 valt minstens 1x per week weg - alleen reboot helpt



Toon eerste reactie

180 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor de update @AnneliesUtrecht en super dat het is opgelost! 🎉

Hi allemaal,

Ik heb al eerdere topics gezien met hetzelfde probleem, maar kom zelf niet tot een oplossing. Eind vorig jaar een woning gekocht waar de vorige bewoners gebruik maakten van Ziggo en de KPN aansluiting (ISRA-punt) niet meer werkte. KPN monteur langsgekomen om een nieuwe aansluiting te plaatsen en de lijn open te zetten. Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten.

Omschrijving probleem
Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten. Eerst valt de verbinding met internetweg en een paar tellen later de WiFi. Wanneer ik naar het modem (Zyxel T50) kijk als dit gebeurd zien wij precies hetzelfde terug op de indicatie lampjes. Modem blijft actief, maar eerst Internet en dan de WiFi om vervolgens weer het WiFi netwerk opnieuw op te starten.

Ik ben geen expert, maar heb enigszins wel verstand van zaken. Stekker modem uittrekken en na 10sec insteken werkt natuurlijk, maar verhelpt het probleem niet op lange termijn, Daarnaast start het modem bij het wegvallen zelf opnieuw het netwerk op.

Instellingen modem zijn OK, ik zie niks geks erin terug en heb geen wijzigingen aangebracht na bezoek monteur. Er zijn overigens best wel wat devices verbonden (Smart Home), maar dit mag zover ik weet geen probleem veroorzaken. Het probleem deed zich overigens al voor, voordat deze verbonden waren.

Mijn vraag; Wat kan ik hieraan doen? WiFi die 3-4x per week minimaal wegvalt is geen beginnen aan. Werken, streamen, gamen, tv kijken wordt dan heel lastig...


 

Reputatie 6
Badge

Hi allemaal,

Ik heb al eerdere topics gezien met hetzelfde probleem, maar kom zelf niet tot een oplossing. Eind vorig jaar een woning gekocht waar de vorige bewoners gebruik maakten van Ziggo en de KPN aansluiting (ISRA-punt) niet meer werkte. KPN monteur langsgekomen om een nieuwe aansluiting te plaatsen en de lijn open te zetten. Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten.

Omschrijving probleem
Sindsdien van begin af aan hebben wij het probleem dat de internetverbinding regelmatig wegvalt. Totaal niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruik of het tijdstip. Kortom compleet random weg op alle apparaten. Eerst valt de verbinding met internetweg en een paar tellen later de WiFi. Wanneer ik naar het modem (Zyxel T50) kijk als dit gebeurd zien wij precies hetzelfde terug op de indicatie lampjes. Modem blijft actief, maar eerst Internet en dan de WiFi om vervolgens weer het WiFi netwerk opnieuw op te starten.

Ik ben geen expert, maar heb enigszins wel verstand van zaken. Stekker modem uittrekken en na 10sec insteken werkt natuurlijk, maar verhelpt het probleem niet op lange termijn, Daarnaast start het modem bij het wegvallen zelf opnieuw het netwerk op.

Instellingen modem zijn OK, ik zie niks geks erin terug en heb geen wijzigingen aangebracht na bezoek monteur. Er zijn overigens best wel wat devices verbonden (Smart Home), maar dit mag zover ik weet geen probleem veroorzaken. Het probleem deed zich overigens al voor, voordat deze verbonden waren.

Mijn vraag; Wat kan ik hieraan doen? WiFi die 3-4x per week minimaal wegvalt is geen beginnen aan. Werken, streamen, gamen, tv kijken wordt dan heel lastig...


 

Wat zie je als uptime als je bij de problemen op de Zyxel probeert in te loggen? Werkt dat ueberhaupt?

@Lisa goed nieuws, de monteur kon zelf niks vinden en heeft op mijn aandringen het modem en de ont vervangen en sindsdien geen storingen meer!! yes, eindelijk! 

Voor andere klanten, ik denk dat het niet eens een hardware issue was, maar dat het opnieuw aanmelden van de ONT het euvel echt heeft verholpen. Ik heb nu ook een nieuw ip adres in de 80 range ipv de 147 range. Volgende keer kunnen jullie de reset misschien ook vanaf de centrale doen door gewoon het ont er even af- en weer aan te melden. 

Beste Lisa, heb je enig idee hoe ik zelf opnieuw kan aanmelden van het ONT kan initieren? Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat geregeld de hele verbinding eruit valt. Alvast dank voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Pedro1977 ,

Welkom op de community. Je reageert nu in een oud topic.
Het is beter om zelf even een topic aan te maken, daar je vraag/klacht zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Nog een tip, zet je klantnummer in je profiel, dit is alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Zo kunnen ze je snel helpen.
Zij reageren indien nodig vanzelf op een topic, dit gebeurt op volgorde van binnenkomst. Meestal is dat binnen 24 tot 48 uur afhankelijk van de drukte.

Reageer