Beantwoord

Kan geen backup meer maken naar de icloud


Ik heb een beetje een apart probleem, wij hebben thuis internet via t-mobile en dit werkt eigenlijk erg goed zowel bedraad als via de wifi halen wij een prima snelheid (+/- 100mbs)

Het enigste wat helaas niet werkt zijn backups maken en terugzetten op een iphone en ipad via de icloud zodra ik deze wil starten krijg ik vrijwel direct de volgende melding:

“De laatste reservekopie kon niet worden voltooid vanwege een slechte netwerkverbinding”

En dit terwijl het aparaat en volledige en snelle wifi verbinding heeft (internetten, spelletjes, facetime etc werkt zonder problemen)

Ik heb al een factory reset uitgevoerd van het modem (draytek vigor2132f) maar helaas heeft dit niets uitgehaald.
Ook heb ik al een aantal keer gebrobeerd om alle instellingen op de iphone en de ipad te resetten maar helaas ook zonder succes, hierna heb ik een factory reset gedaan van de ipad maar wederom haalt dit niets uit.


Na de reset van de ipad kon ik hiervan ook geen reservekopie meer terugzetten aangezien nog steeds direct de slechte netwerkverbinding melding kwam, deze heb ik vervolgens terug kunnen zetten op een ander wifi netwerk. Als ik met de telefoon en/of de ipad op een ander wifi netwerk dan ons thuis netwerk verbind werkt alles wel.

Herkent iemand dit probleem en/of heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

icon

Beste antwoord door Piotr 11 June 2020, 16:58

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 2

@Brian ik heb versie V1.00 B7. Maar ik zie nergens de mogelijkheid in de app om een update uit te voeren. 

Reputatie 7
Badge +6

@JohanBarneveld Welk modem heb je?
@Brian De Zyxel-versterkers worden alleen automatisch geüpdatet als ze gebruikt worden in combinatie met het Zyxel-modem. Is het mogelijk om de Draytek en Huawei te updaten/provisionen zodat ook die een static route krijgen naar de updateserver? En is het een idee om tot die tijd het updatebestand ergens te delen? Als er geen bezwaar tegen is, kan ik het hier uploaden. De updatemogelijkheid is in tegenstelling tot de modems niet afgeschermd bij de versterkers.

Reputatie 2

@TMTV en @Brian ik heb inmiddels

wel de Zyxel modem. 

Reageer