Beantwoord

Kan router niet benaderen.

  • 28 January 2021
  • 17 reacties
  • 437 Bekeken

Ik heb wel een werkende internet verbinding maar ik kan niet mijn router benaderen om instellingen aan te passen. 2e router die in bridge staat kan ik wel benaderen. Restart al geprobeerd, ik probeer een reset te vermijden. 192.168.1.1 is niet te pingen. Is wel de default gateway.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 4 February 2021, 13:47

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marien67, graag check ik voor je of het aan de verbinding ligt. Met de opgegeven informatie in jouw profiel kan ik echter geen actief abonnement vinden. Ben je nog Thuis klant?

Dag, er is bij het aanmaken van mijn 2e abbo iets niet goed gegaan, maar ik heb zeker een actief abonnement. 

Hoi @Marien67, graag check ik voor je of het aan de verbinding ligt. Met de opgegeven informatie in jouw profiel kan ik echter geen actief abonnement vinden. Ben je nog Thuis klant?

Welke informatie kan ik hiervoor aan je doorgeven?

Reputatie 7
Badge +16

@Marien67 Gaat het om je eigen router of om ons modem? Bedoel je met een tweede abonnement dat je een 4G voor Thuis abonnement hebt of gaat het echt om vast Internet van T-Mobile Thuis?

Indien het om het laatste gaat, ontvang ik graag een aantal gegevens voor je zodat we het samen kunnen uitzoeken. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft?

Houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aankomend weekend niet actief zal zijn op de Community. Natuurlijk pak ik het maandag direct op! 😉

Top, ik heb je een PB gestuurd.

Ik Heb gisteren/eergisteren (inclusief wachttijd) hier 2 uur over gebeld, ik zou vervolgens een mail krijgen van de klantenservice waar ik op zou kunnen reageren. Deze heb ik echter nooit ontvangen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marien67, bedankt voor je gegevens!

Ik zie een uitstaand ticket naar onze technische dienst staan waarin verzocht wordt om een IP-adres voor losse apparaten, ik begrijp dit ticket niet helemaal. Je hebt een tweede router in bridge mode staan achter de Zyxel, maar kunt de Zyxel niet benaderen, snap ik het zo goed? Je kunt inloggen op het Zyxel modem met de gegevens achterop het modem.

Wat voor melding krijg je wanneer je probeert in te loggen? Kun je daar een screenshot van maken, dan voeg ik dit toe aan het uitstaande ticket. We gaan dit fixen! 😎

He @Jason , is het handigst om hier verder te gaan, of in pb? ;-)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marien67 

Je kan hier gewoon alles plaatsen, en wat is het merk/type van die 2de router?

@Waqqas 2e router is een linksys wrt ac1900 

Reputatie 7
Badge +15

@Marien67 

De default LAN IP van de Zyxel en Linksys is 192.168.1.1 voor beide, dit kan het probleem zijn.

Wijzig de default IP van één naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld.

@Waqqas 

Ik heb de linksys een static ip van 192.168.1.2 meegegeven dus dat zou goed moeten gaan. Voor de zekerheid geprobeerd op 192.168.0.1, zonder resultaat helaas. 

Reputatie 7
Badge +15

@Marien67 

Ook even na een herstart gekeken?

Als je de Linksys van het stroom haalt kan je dan wel bij de Zyxel?

@Waqqas

 

Yes, beide al geprobeerd, helaas nog geen mogelijkheid bij de Zyxel te komen

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marien67 

Wat heb je nog meer aangesloten achter de Zyxel aan netwerkapparatuur?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marien67, ter volledigheid plaats ik mijn PM ook hier:

 

Bedankt voor je terugkoppeling!

Zou je op Windows even een command prompt kunnen openen (windows toets +R) en in het veld daar CMD Typen en dan op OK klikken?


In de window die open is, type je: ipconfig (daarna druk je op enter)
Je zou nu iets als dit moeten zien:


C:\Users\xxxxxx>ipconfig

Windows IP Configuration


Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . : home
Link-local IPv6 Address . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.156
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

C:\Users\xxxxxx>



Staat jouw Default Gateway ook op 192;.168.1.1 ? en wat is het IPv4Adress?

Dit antwoord is gekopieerd uit een ander topic (alle credits aan Dennis H.!). 

Maak jij toevallig gebruik van een VPN thuis? Soms schoppen de instellingen van een VPN de zichtbaarheid van het modem in het netwerk in de war waardoor je niet meer kunt inloggen.

@Waqqas , verder geen netwerk apparatuur aangesloten

@Jason Thuis geen VPN actief.
 

Default gateway: 192.168.1.1
IPV4:  192.168.1.52

Reputatie 7
Badge +16

Voor de volledigheid en ter info plaats ik de updates ook in dit topic: 

Onze technische dienst heeft het ticket opgepakt, dus dat is mooi: zij constateren geen fouten in de interne verbinding en ook geen herkenbare kabelfouten of apparaatfouten. Het komt vaker voor dat een modem ineens niet benaderbaar is, maar in dit geval gaan we over tot een vervanging van het modem zodat je een vervangende Zyxel toegestuurd krijgt. Deze kun je op de converter aansluiten zoals nu ook het geval is.

@Marien67 Bedankt voor je terugkoppelingen en medewerking. Als het goed is, ontvang je binnen enkele dagen een Track & Trace code per e-mail van PostNL zodat je te allen tijde de status van de bezorging in de gaten kunt houden.

Reageer