Kijken via de gids geeft steeds vaker missend begin van een programma.


Reputatie 2

Hallo,
Bij het kijken via de gids (ik heb de 4K box) krijg ik steeds vaker een missend begin van een programma. Terugspoelen helpt dan ook niet want dat gaat niet. 
Vaak zijn intro's en/of info over het te kijken programma dan niet te zien/horen.
Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van?

Verder valt het ook op dat er sinds 2 maanden uitblijven hiervan nu steeds vaker “hikken” in het beeld voorkomen. Met 1000 mbit/s glasvezel zou dit toch niet moeten kunnen? 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @geaaart, goed dat je hierover een topic begonnen bent.

Zou je mij iets meer duidelijkheid kunnen geven over het probleem? Ik begrijp namelijk niet helemaal wat je bedoelt met een missend begin van een programma. Bedoel je dan dat het begin van het programma helemaal niet te bekijken is? Kijk je het programma op het tijdstip dat het programma zou moeten beginnen of later? Gaat het dan om live tv kijken of om terugkijken?

Heb je de Mediabox bekabeld verbonden of via wifi? Ik zag dat je een eigen wifipunt hebt aangesloten, zou je deze eens willen loskoppelen en kijken of het “hikken” nog steeds gebeurt?

 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @geaaart, goed dat je hierover een topic begonnen bent.

Zou je mij iets meer duidelijkheid kunnen geven over het probleem? Ik begrijp namelijk niet helemaal wat je bedoelt met een missend begin van een programma. Bedoel je dan dat het begin van het programma helemaal niet te bekijken is? Kijk je het programma op het tijdstip dat het programma zou moeten beginnen of later? Gaat het dan om live tv kijken of om terugkijken?

Heb je de Mediabox bekabeld verbonden of via wifi? Ik zag dat je een eigen wifipunt hebt aangesloten, zou je deze eens willen loskoppelen en kijken of het “hikken” nog steeds gebeurt?

 

Reputatie 2

Hallo Tommie,

Dank voor je reactie. Via de gids komt het voor dat het beginnetje nogal eens ontbreekt met terugkijken. De TV zit niet op wifi maar op een cat6 kabel vanaf het modem naar de 4Kbox.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de toelichting @geaaart. Zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Ik zie namelijk een lichte verhoging op de demping op het ONT. Als we een bekabelde speedtest uitvoeren dan kunnen we zien of het voor problemen zorgt op je netwerk.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 4
Badge

Misschien een domme vraag, maar hoe kan in ‘s hemelsnaam het missen van en het niet terug kunnen spoelen naar het begin van een programma afhangen van lijndemping, als voor de rest het kijken goed gaat zonder haperingen?

Lijkt mij weer een fijn voorbeeld van tijdverspilling door we-weten-het-niet-dus-laten-we-maar-tijdrekken-door-alle-tests-die-we-in-huis-hebben-te-laten-uitvoeren.

Reputatie 2

Bedankt voor de toelichting @geaaart. Zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Ik zie namelijk een lichte verhoging op de demping op het ONT. Als we een bekabelde speedtest uitvoeren dan kunnen we zien of het voor problemen zorgt op je netwerk.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hallo Tommie,
Is er een misverstand misschien? 
Ik begrijp niet zo goed waarom ik de test die je aangeeft zou moeten uitvoeren omdat het niet gaat over snelheid maar over het vaak missen van het begin van programmas via de gids?
(ook met terugkijken maar ik heb nu de instelling 5 min vooraf en erna opnemen ingesteld).

Overigens ervaar ik ook steeds vaker dat het beeld zomaar even gaat “hangen”.
Vooralsnog begin ik wel steeds meer teleurgesteld te raken in Odido TV kijken. Het is behoorlijk onstabiel met kijken en vooral terugkijken. Dat was ik bij Ziggo niet gewend. 
m.vr.gr.
A.Marchal 

Reputatie 7
Badge +9

Precies om deze reden: “Overigens ervaar ik ook steeds vaker dat het beeld zomaar even gaat “hangen”.” Ben ik benieuwd naar de speedtest omdat ik een lichte verhoging zie op de demping @geaaart. Dit zou niet moeten gebeuren.

 

Zou je een filmpje kunnen maken waarop het terugkijken zonder beginnetje goed te zien is? Het filmpje kun je hier delen door middel van een WeTransfer link. 

Reputatie 2

Bedankt voor de toelichting @geaaart. Zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Ik zie namelijk een lichte verhoging op de demping op het ONT. Als we een bekabelde speedtest uitvoeren dan kunnen we zien of het voor problemen zorgt op je netwerk.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hallo Tommie,
Hier de speedtest via de geinstalleerde app van mijn netwerk via een cat6 kabel aan jullie modem.
Zo te zien niets mis mee. Een “lichte verhoging op de demping op het ONT” zegt mij niets? .

Reputatie 2

Bedankt voor de toelichting @geaaart. Zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Ik zie namelijk een lichte verhoging op de demping op het ONT. Als we een bekabelde speedtest uitvoeren dan kunnen we zien of het voor problemen zorgt op je netwerk.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hallo Tommie,
Hier de speedtest via de geinstalleerde app van mijn netwerk via een cat6 kabel aan jullie modem.
Zo te zien niets mis mee. Een “lichte verhoging op de demping op het ONT” zegt mij niets? .

Aansluitend hier het IP overzicht: 
 

Ik heb ook een video clipje gemaakt van terugkijken van een programma via de gids met mijn tel. Moet even kijken hoe ik dat hier in gevoegd kan krijgen.
gr. Aart

Reputatie 2

Hallo Tommie,
Inmiddels ook even een clipje gemaakt over het missen van het begin van een TV programma bij terugkijken via de gids.
Zie bijgaan linkje. 
Het voorbeeld betreft het terugkijken via de gids van het programma Radar op 3 april , NPO 1, 16.11 - 17.00 uur. Maar het komt helaas veel vaker voor.

Ik resumeer hier even mijn klachten tot nu toe: 
1) Doorscrollen (o.a. reclameblokken) bij terugkijken van programma's die actueel opgenomen worden. 
De 4K box loopt dan geheel vast, voedingkabel ontkoppelen is enige oplossing. (zou bij komende upgrade (wanneer?) opgelost moeten zijn?) 

  1.  Vaak begin van TV programma's niet te zien bij terugkijken van programma's via de gids. (Zie bijgaand clipje)
  2. Steeds vaker “hangend beeld”. Variërend van 2 tot soms 10 sec. en zelfs wat langer. (Zie mijn bijgaande resultaten van de speedtest en het ipconfig/all overzicht, hoop dat dit is wat je bedoelde?)
  3. NIEUWE KLACHT:  Diverse toetsen van de afstandbediening reageerden niet. Was opgelost bij laatste upgrade maar inmiddels werkt b.v. de brontoets weer niet en soms ook (afwisselend) andere toetsen niet. 

    Al met al een erg vervelende ervaring aan het worden met onze Odido overstap.
    Wellicht zijn we verwend geweest met onze vorige provider Ziggo maar al dit soort kijkproblemen had ik toch echt niet verwacht en vind ik erg teleurstellend.
    M.vr.gr. Aart Marchal

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de informatie @geaaart. De speedtest ziet er uitstekend uit dus daar kan het niet aan liggen. De rest van de informatie over begin gemist heb ik voor je doorgezet in een ticket voor onze techneuten. Hopelijk kunnen we de oorzaak vinden! 

Reputatie 2

Beste Tommie,
Is er al iets teruggekoppeld door de techneuten?
Tergkijken via de gids van programma's die net uitgezonden zijn hebben dit SUPER irritante verschijnsel vooral heel vaak. 
We moeten dan het programma daarvoor via de gids kiezen om het begin van een programma te kunnen zien nadat we naar het eind van dat programma hebben gescrold om het gemiste begin ook te kunnen zien.
Het begint echt super irritant te worden voor ons, ik kan me dan ook haast NIET voorstellen dat mijn vrouw en ik de énige nieuwe klanten zijn die dit hebben? 
Ook zou bij “de volgende upgrade” het vastlopen van actueel op aan het nemen programma's bij scrollen opgelost worden. 
Hoe lang duurt dit onderhand OOK super irritante verschijnsel nu nog , dus wanneer komt die upgrade?

Ook het vaak een aantal sec. “hangen” van het beeld is niet verdwenen nadat ik het modem gereset heb, incl. de ONT.

Ook de klacht dat enkele toetsen van de afstandbediening (weer) niet werken is nog niet opgelost.

Ik schreef dit* 18 dagen geleden ook al aan Theresa, maar gaf dus ook al aan dat ik dit 2 maanden daarvoor OOK al aangekaart had. 
We blijven maar zitten met dit terugkijk probleem???

*Hoi Theresa, 
Inmiddels zijn we weer 22 dagen verder na mijn laatste bericht over het doorspoel probleem met terugkijken bij lopende cloudopnames.
Maar het is OOK ruim 2 maanden terug dat ik dit aangekaart heb. 
Zit er inmiddels al eens wat schot in dit probleem? want nadat ik 22 dagen geleden meldde dat met cijfertoetsen wel doorgespoeld kon worden in lopende cloudopnames hebben we inmiddels ondanks deze werkwijze helaas TOCH weer de nodige vastlopers gehad.
Het begin aardig te irriteren op deze manier want wij waren voordat we overstapten naar Odido (15 dec 23) ook al aardig wat jaren terugkijkers waarvoor we ook bést wat extras willen betalen. En dat ging toen bij Ziggo prima. Dus vraag is, hoe lang duurt dit doorspoel probleem met lopende cloudopnames nog?

Sorry dat ik misschien wat bozig overkom, maar ons TV terugkijk en (terug) kijken via de gids plezier begint bij ons onderhand na 3 maanden etteren aardig weg te ebben zo. 
m.vr.gr. Aart 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @geaaart, ik heb een antwoord terug. Jammer genoeg is het zo dat bij Begin Gemist het begin van het programma kan missen bij programma's die oorspronkelijk live zijn uitgezonden. Dit komt omdat de begin tijd van de live uitzendingen soms kan afwijken van de tijd dat hij oorspronkelijk gepland stond. Hier kunnen we niks aan veranderen ben ik bang.

Ook zijn we druk bezig met de nieuwe update om het Cloud Opnemen issue op te lossen. Houd daarvoor het Mediabox topic in de gaten, daar plaatsen we alle vorderingen. 

Reputatie 2

Hey @geaaart, ik heb een antwoord terug. Jammer genoeg is het zo dat bij Begin Gemist het begin van het programma kan missen bij programma's die oorspronkelijk live zijn uitgezonden. Dit komt omdat de begin tijd van de live uitzendingen soms kan afwijken van de tijd dat hij oorspronkelijk gepland stond. Hier kunnen we niks aan veranderen ben ik bang.

Ook zijn we druk bezig met de nieuwe update om het Cloud Opnemen issue op te lossen. Houd daarvoor het Mediabox topic in de gaten, daar plaatsen we alle vorderingen. 

Hoi Tommie,
Dank voor de info.


Ik heb zelf de indruk dat degene die dit antwoord gegeven heeft niet naar het door mij geposte filmpje gekeken heeft? Dit was een herhaling van de originele Radar uitzending van maandag 1 april die ik terugkeek op woensdag 3 april, NPO 2, 16.11 - 17.00 uur.
Deze herhaling was dus van Radar wat wekelijks elke maandag uitgezonden wordt op NPO2 om 20.30 uur.
Heb nu (zondag 14 april 24, 08.41 uur) de Radar uitzending van maandag 8 april 20.30 uur even opgezocht via de gids en die startte keurig nét even voor het begin van het programma.
Dus het antwoord wat je kreeg kan ik niet plaatsen, schiet mij maar lek?….

Verder ben ik blij dat er een update komt met de bug oplossing bij het scrollen en direct vastlopen van actueel opgenomen programma's. Maar het is onderhand al een fiks aantal wekengeleden dat deze info kwam, dus de vraag blijft WANNEER die update dan gepland staat? (m.a.w. hoelang betalen we extra voor deze supershit?) Het échte terugkijken dus waar jullie klanten extra voor betalen……
Nogmaals, mijn vrouw en ik voelden ons verwend voorheen bij Ziggo want deze super irritante en tijdrovende toestand kenden we helemaal niet! Het is echt super irritant omdat ze er beiden voor bent gaan zitten om te kijken en dat DIT??

En hoe zit het met de de door mij aangehaalde andere bugs ?  Zie mijn post van nu 9 dagen geleden.

Tenslotte, ik ben gistermorgen (zaterdag 13 april) gebeld door een collega van je van de frontoffice.
Die had géén idee dat ik al meerdere keren hier op het forum mijn klachten had gepost laat staan dat hij wist dat jullie er mee bezig waren…...pfff
Op zich erg aardig om een klant te bellen die klachten heeft maar zonder ruggespraak met je collega's die er al mee bezig zijn of jezelf informeren waar de klant het meeste problemen mee heeft schiet bij mij niet erg op….

Ik hoop snel op afdoende informatie,
Groet Aart Marchal  

PS, als ik in de rubriek Internet en TV zoek met de term “Terugkijken” krijg ik véle honderden klachten te zien van Odido klanten zoals ik?…..Ook is opvallend dat daar veel oudere klachten te zien zijn. Verwondering alom hier.…...
 
 

Reputatie 6
Badge +2

@geaaart Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Uiteraard snap ik dat je deze issues niet snel genoeg verholpen ziet, ik uiteraard ook. Ik kan je verzekeren dat mijn collega’s van het TV Team dit allemaal meenemen in hun onderzoek. Natuurlijk wil ik je graag vertellen wanneer je de nieuwe update ontvangt, maar op dit moment weet ik dit oprecht niet. Zodra ik meer weet, deel ik dit natuurlijk gelijk!

Betreft jouw nieuwe klacht, dit wil ik verder laten onderzoeken. Wil je mij vertellen welke knoppen naast de sourceknop niet werken? 

Reputatie 2

@geaaart Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Uiteraard snap ik dat je deze issues niet snel genoeg verholpen ziet, ik uiteraard ook. Ik kan je verzekeren dat mijn collega’s van het TV Team dit allemaal meenemen in hun onderzoek. Natuurlijk wil ik je graag vertellen wanneer je de nieuwe update ontvangt, maar op dit moment weet ik dit oprecht niet. Zodra ik meer weet, deel ik dit natuurlijk gelijk!

Betreft jouw nieuwe klacht, dit wil ik verder laten onderzoeken. Wil je mij vertellen welke knoppen naast de sourceknop niet werken? 

Hallo Theresa,
Ik ben zo onderhand al heel wat uurtjes kwijt geweest aan het herstellen van onze hangende TV (4Kbox) en het schrijven over onze Odido internet en TV klachten incl. nu dus weer de afstandbediening problemen op dit forum . 
Net weer eens gekeken wat er precies gebeurt als ik de brontoets gebruik. 
Na indrukken van die toets is de afstandsbediening buiten gebruik. Geen enkele toets functioneert dan meer. Dat is dan geheel wisselend de ene keer 30 sec. maar de andere keren tot 1 min en langer.
De enige mogelijkheid om dit per direct te stoppen is de aan/uit knop op de 4K box  te gebruiken. 
Daarna doet de AB het weer. Tenzij ik de brontoets weer gebruik…..
Wil ik dus iets afspelen van de USB stick of de DVD speler dan moet ik niet vergeten om weer op te staan en de AB van de TV zelf weer te gaan gebruiken. 
Al met al is Odido voor ons sinds 15 dec. geen succes gebleken met al deze ergernissen!

m.vr.gr. Aart Marchal
  

Reputatie 6
Badge +2

@geaaart Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit na te gaan! 

Het klopt inderdaad dat er een lopend issue is met de sourceknop, dit staat ook onder de bekende problemen in het Mediabox topic. Voor nu is de oplossing die jij benoemd de enige workaroudn, maar mijn collega’s zijn er druk mee bezig om te dit op te lossen!

Mochten er nog andere knoppen niet werken, laat het mij dan weten. Voor zo ver wij weten zijn er namelijk geen andere issues betreft de afstandsbedieningsknoppen. 

Reageer