Klacht met betrekking tot medewerker via Facebook

  • 10 May 2023
  • 11 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 1

Na 2 dagen al aan het proberen mijn netwerk thuis werkend te krijgen en WIFI weer internet doorgeeft ben ik het helemaal zat met die Facebook medewerkers van T Mobile die niet meer doen dan van hun scher aflezen en geen bal verstand hebben van internet en netwerken en dat moet dan een service desk zijn.

Meneer Bert heeft zondag een harde reset uitgevoerd terwijl er gewoon even een kleine reset moest gebeuren(modem aan uit en opnieuw opstarten) gebeuren omdat volgens hem dat zou helpen met de snelheid want zegt ie soms moet je even de modem even aan en uit zetten.

Persoonlijk vind ik dat klinkklare onzin gezien ik al sinds 2020 amper de modem heb uitgezet omdat alles werkt.

De keren dat ik hem uit heb gezet was meer meer voor als ik een 3e router boven nodig had.

Maar goed.. Meneer vond dat dus nodig en in plaats van een aan en uit ofwel modem opnieuw opstarten Gooit hij er een harde reset in.

Sinds die dag werkt niet meer goed hier.. netwerk naar de klote en geen enkel apparaat kan zich aanmelden zoals Toon Philips Hue tvbox.

Nu heb ik wat aan de gang gekregen maar nu de WIFI die geen internet doorgeeft.

En dan geef je dit door aan die medewerkers maar man man man elke keer dat standaard regeltje, heb bijn het idee dat ze dat zelfs copy past in de messenger plaatsen.

Wat een drama die afdeling.

Maar die modem doet het DUS niet goed ook al denken die wijsneuzen van wel..

Komt bij dat ik binnenkort.. zal ook wel maanden duren op glasvezel ga en dus meer snelheid.

De poorten geven aan max 100mbit dus ik moet sowieso een nieuwe hebben.

Dus beste T Mobile wat gaan we doen… NU echt oplossen of moet ik zeggen bekijk het maar voor jullie 10 andere aanbieders

 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Michel-48, welkom op onze Community!

Ik had graag een andere ervaring gelezen. Ik heb ook het gesprek met mijn collega's van Facebook teruggelezen. Ik vind dat je daar redelijk wat aannames doet tegen mijn collega's en wil je daarom vragen om op een normale manier te communiceren. Dan gaat alles een stuk gemakkelijker en leuker!  Al onze medewerkers van de klantenservice werken aan de hand van een troubleshoot. Dit moeten we doen anders kunnen we geen onderzoek starten of actie ondernemen. Het modem een powerflip geven of een harde reset, hoort bij de troubleshoot. Het modem een powerflip geven is één keer in de zoveel tijd altijd handig, het herstelt de verbinding en lost storingen op. Ook lees ik terug dat je Bert zelf gevraagd hebt om de reset vanaf een afstand te laten doen. Ik zie dit ook terug in de DHCP log, dat dit is gebeurt. Je geeft aan dat het na de harde reset, alles niet meer lekker werkt. Je geeft ook aan dat je geen wifi verbinding kan krijgen. Is dit op één apparaat of meerdere apparaten? Heb je al geprobeerd om bandsteering uit te zetten? Of het WLAN-channel te veranderen?

 

Om wat meer duidelijkheid te geven over je vraag, De poorten geven aan max 100mbit dus ik moet sowieso een nieuwe hebben.

Je bent in bezit van de Zyxel T-50. Deze kan een maximum snelheid aan tot 1 Gbp/s. De LAN poorten zullen op 100 Mbit/s aangeven omdat je op een DSL verbinding zit met 100 Mbit/s. Als je eenmaal overgezet bent naar glasvezel, zal dit naar 1000 Mbit/s gaan. Mits de apparaten dit aankunnen en je minimaal een Cat 5E kabel gebruikt. Cat 5 kabels hebben een maximum van 100 Mbit/s.

 

Hopelijk heb ik je wat meer duidelijkheid gegeven en wacht ik je reactie af om wifi weer te herstellen!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel-48, welkom op onze Community!

Ik had graag een andere ervaring gelezen. Ik heb ook het gesprek met mijn collega's van Facebook teruggelezen. Ik vind dat je daar redelijk wat aannames doet tegen mijn collega's en wil je daarom vragen om op een normale manier te communiceren. Dan gaat alles een stuk gemakkelijker en leuker!  Al onze medewerkers van de klantenservice werken aan de hand van een troubleshoot. Dit moeten we doen anders kunnen we geen onderzoek starten of actie ondernemen. Het modem een powerflip geven of een harde reset, hoort bij de troubleshoot. Het modem een powerflip geven is één keer in de zoveel tijd altijd handig, het herstelt de verbinding en lost storingen op. Ook lees ik terug dat je Bert zelf gevraagd hebt om de reset vanaf een afstand te laten doen. Ik zie dit ook terug in de DHCP log, dat dit is gebeurt. Je geeft aan dat het na de harde reset, alles niet meer lekker werkt. Je geeft ook aan dat je geen wifi verbinding kan krijgen. Is dit op één apparaat of meerdere apparaten? Heb je al geprobeerd om bandsteering uit te zetten? Of het WLAN-channel te veranderen?

 

Om wat meer duidelijkheid te geven over je vraag, De poorten geven aan max 100mbit dus ik moet sowieso een nieuwe hebben.

Je bent in bezit van de Zyxel T-50. Deze kan een maximum snelheid aan tot 1 Gbp/s. De LAN poorten zullen op 100 Mbit/s aangeven omdat je op een DSL verbinding zit met 100 Mbit/s. Als je eenmaal overgezet bent naar glasvezel, zal dit naar 1000 Mbit/s gaan. Mits de apparaten dit aankunnen en je minimaal een Cat 5E kabel gebruikt. Cat 5 kabels hebben een maximum van 100 Mbit/s.

 

Hopelijk heb ik je wat meer duidelijkheid gegeven en wacht ik je reactie af om wifi weer te herstellen!

Reputatie 1

 

Beste Tommie Dat jij het graag anders ziet doet er nu even niet toe en elkaars handje boven het hoofd houden is mij ook al bekend 

IK HEB Bert geen toestemming gegeven  voor een harde reset laat dit even duidelijk zijn.

Het is nu al dag 3 dat ik hier niets kan bedienen en de wifi niet werkt en ik gek word van het bufferen.

Het internet geregeld de snelheid er totaal uit is en dan weer terug is en allemaal door die harde reset.

Maar 1 ding heb jij goed. Als er een storing is dan wil het wel eens helpen om de modem even te ontdoen van stroom .. tot 30 tellen en dan weer van stroom voorzien.

MAAR ik had geen storing maar gaf aan dat sinds de het weekend ik last had lage snelheid en dat is geen storing maar zou het een storing zijn dan DOE je niet een harde reset.

IK heb die hele Modem na gelopen maar Niets werkt meer zoals voorheen dus ik begin het een beetje zat te worden vooral het doorschuiven van… Als er geen oplossing komt joh prima maar dan gaan we kijken voor een ander partij.

Ik loop nu al schade op vanwege ik zakelijk een aantal dingen moet uitstellen door mijn netwerkproblemen 

Reputatie 7
Badge +14

 

Ik loop nu al schade op vanwege ik zakelijk een aantal dingen moet uitstellen door mijn netwerkproblemen 

Je hebt een consumenten internetlijn zonder SLA afgesloten. Als je zakelijke belangen hebt en je bent op die manier afhankelijk van internet, dan moet je daar ook de juiste zakelijke abonnementen voor afsluiten. Daar betaal je meer voor, en dan krijg je ook meer!

Reputatie 1

 

Ik loop nu al schade op vanwege ik zakelijk een aantal dingen moet uitstellen door mijn netwerkproblemen 

Je hebt een consumenten internetlijn zonder SLA afgesloten. Als je zakelijke belangen hebt en je bent op die manier afhankelijk van internet, dan moet je daar ook de juiste zakelijke abonnementen voor afsluiten. Daar betaal je meer voor, en dan krijg je ook meer!

 

Reputatie 1

 

Ik loop nu al schade op vanwege ik zakelijk een aantal dingen moet uitstellen door mijn netwerkproblemen 

Je hebt een consumenten internetlijn zonder SLA afgesloten. Als je zakelijke belangen hebt en je bent op die manier afhankelijk van internet, dan moet je daar ook de juiste zakelijke abonnementen voor afsluiten. Daar betaal je meer voor, en dan krijg je ook meer!

overigens zie ik je bent geen medewerker dus waar bemoei je je mee

Moderator edit: houd het netjes alsjeblieft. Onze Superusers en andere users willen iedereen dolgraag helpen. Het is een klant-helpt-klantforum. Men probeert mee te denken. Dat is geen bemoeien, dat is bekommeren om.

Reputatie 1

Luister Het enige waar jullie nu mee bezig zijn is almaar over onderwerpen aankaarten war ik niets aan heb!!!. 

NOG steeds werkt het hier niet goed en kom nu niet met allerlei andere verhaaltjes aan zetten wat mijn internet wifi niet bij gebaat is want HET WERKT NOG STEEDS NIET.

we zijn 4 dagen verder en niemand bij tmobile lijkt het niet te snappen. en gaan dan maar over zaken praten dat ik nogal uitval of dat mijn aansluiting privé is en niet zakelijk.. Sorry Maar BOEIEND 

IK heb al een paar keer gevraag om een nieuwe modem maar neee stel je voor…

Wat is het probleem, 1 moet jij die betalen, 2. band dat je hem kwijt raakt..

Het staat op naam en deze wie ik nu heb word terug gestuurd en gaat voor reparatie of refurbished.

In 2020 kwam ik bij jullie met internet en begin was nog het een en ander.. MAAR de service was top en maar NU die service is compleet weg want kom op zeg waar zijn we mee bezig…

Gelukkig heeft mijn vrouw bij jullie gewerkt en de nodige ingangen waar ik nu mijn klacht kan deponeren want dit slaat wekelijk alles!

In nog geen week tijd krijgen jullie het voor elkaar van een top naar bagger service te duiken..

Maar ben ook niet de enige heb ik al gezien en gehoord.. klachten stapelen zich op

De T Mobile van toen is niet meer das duidelijk.

Tja ook ik kan even een verhaal op rakelen..

Dus gaan we op deze voet verder of gaan we het probleem takkelen en een modem sturen zodat we dat of af kunnen vinken van dat was het dus niet of modderen we door.. maar dan wil ik absoluut compensatie van het maand abonnement

Reputatie 7
Badge +9

@Michel-48 ik help je graag verder, in mijn vorige post heb ik je een aantal vragen gesteld met betrekking tot je netwerk. Zou je hier antwoord op kunnen geven alsjeblieft? Ik zal ze hieronder nog een keer op een rijtje zetten:

Je geeft aan dat je geen wifi verbinding kan krijgen. Is dit op één apparaat of meerdere apparaten? Heb je al geprobeerd om bandsteering uit te zetten? Of het WLAN-channel te veranderen?

 

 

 

Reputatie 1

Elke apparaat dat wifi heeft kan verbinding maken maar wifi geeft geen internet door zoals ik vaker vermeld heb

Reputatie 1

toon mobiel tablet laptop niets krijgt internet op de wifi

 

Reputatie 3

Hoi @Michel-48 

Helaas heb ik niet echt een idee hoe je netwerk is opgebouwd dus dit is een beetje giswerk maar kan het zijn dat je gebruik maakt van wifi extenders of een mesh? Het kan zijn dat deze nog wel het ssid broadcasten maar zelf de connectie met de router kwijt zijn na de harde reset. Dit zou kunnen verklaren dat je wel wifi hebt maar geen internet. E.a. zou je kunnen controleren door via wifi op de router te pingen of via een bekabeld device op de router kijken deze de betreffende devices uberhaupt wel ziet.

In theorie zouden ze in bovenstaande ook geen ip moeten krijgen maar het zou ook kunnen dat ze zichzelf een link-local adres (169.254.0.0/16) adres hebben toegekend.

Het lijkt me overigens sterk dat, zoals @Tommie zegt,  de poorten aan de lan kant naar 100Mbit/s gaan omdat je internet verbinding 100Mbit/s is. Je kan proberen even een ethernetkabel eruit te trekken en er terug in te doen om een renegotiation te forceren.

Reputatie 6
Badge

@tommy Interne verbindingen zijn ook bij een 100Mb (of nog lagere) WAN verbinding echt 1Gb. Als die naar 100Mb gaan is dat een brakke kabel (meest waarschijnlijk), een brakke netwerk adapter in de PC aan de andere kant (pas nog een geval daarvan gezien hier) of een brak modem…

@Michel-48 Bekijk eens even de hierboven aangegeven mogelijkheden. Test zo  mogelijk met een andere PC/laptop met een andere kabel direct aan het modem. Zijn de problemen er dan nog steeds.

Je andere problemen lijken op een DHCP / IP allocatie probleem. Zet alle clients uit en start ze opnieuw zodat de modem/router ze echt een nieuw IP-adres kan geven dat uniek is binnen je netwerk.

Heb je toevallig vast IP-adressen ingesteld op apparaten in je netwerk? Vallen die in dezelfde range als in het modem? Zijn die adressen uitgesloten inde DHCP range in het modem?

En wat bedoel je met een 3e router? Hoe zit die (en de 2e!) aangesloten? Hebben die routers hun eigen NAT en DHCP server?

 

Reageer