Beantwoord

Lampje LOS knippert rood

  • 21 September 2022
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Geen internet verbinding meer. 

Rood, knipperend lampje ‘LOS’ zichtbaar op de glasvezel box/aansluiting in de Meterkast. (van google geleerd waar LOS voor staat/waar het voor dient)

 

Zowel modem als glasvezelkastje resetten heeft geen effect. Alle kabels gecontroleerd en hier scheelt ook niks aan. Internet viel op 20-09-2022 eind van de middag plots weg, sinds dien geen internet.

 

Regio (2521) Den Haag-Laakhavens 

Graag hulp/info over hoe ik het kan oplossen of wie ik daar voor moet hebben

 

icon

Beste antwoord door Cal 22 September 2022, 09:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @neesa,

Fijn dat je hulp inschakelt, ik sta je graag bij om dit zo snel mogelijk voor je opgelost te krijgen! Kan je mij over het glasvezelkastje oftewel de Media Converter vertellen:

  • Hoe het tweede PON lampje knippert?
  • Of het LOS lampje één keer per seconde knippert of meerdere keren per seconde?

Je geeft aan dat je de Media Converter al van het stroom af hebt gehaald. Met deze informatie moet het probleem ergens tussen de wijkcentrale en de Media Converter liggen. Ik hoop dit snel voor je te achterhalen met deze aanvullende informatie!

Reputatie 5
Badge +2

Aanvullend, niet zelden wordt dit veroorzaakt door een glasvezelkabel die te strak opgerold of geknikt zit. Daarmee bedoel ik de kabel die tussen het glasvezelpunt en de ONT (waar het LOS lampje op knippert). Hoe ligt / hangt die er bij jou bij?

Het lampje PON brand niet, en LOS knippert ongeveer 1 seconde aan en 1 seconde uit. 

 

De kabel is tijdens instalatie op deze manier opgerold en heb ik verder niet aangezeten

Ik hoop dat dit helpt 

 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @neesa,

Fijn dat je een foto mee kon sturen en het ziet er verder goed uit! Je zou nog kunnen proberen om de geel-groene kabel zachtjes aan te drukken, let wel op dat dit een gevoelige kabel is.

Momenteel lijkt het erop dat het probleem zich ergens tussen de wijkcentrale en de Huawei Media Converter ligt. Het lastige is dat dit een erg groot gebied is. Daarom heb ik de technische dienst ingeschakeld om uit te zoeken waar het probleem ligt zodat wij de juiste monteur jouw kant op kunnen sturen.

Ik hoop je snel meer duidelijkheid te kunnen geven, hoe dan ook komt dit sowieso goed!

Hoi @Cal 

 

Heb jij enig idee hoelang dit gaat duren?

Ik werk vanuit huis en heb mijn internet wel echt op al mijn devices (voornamelijk PC) nodig. 

 

ik hoor graag van je

Reputatie 7
Badge +4

Hi @neesa, ik ben direct achter de schemen gaan kijken of ik een update met je kan delen! Op dit moment zie ik nog geen terugkoppeling, maar de technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te pakken. Via een privébericht heb ik je zojuist van een Unlimited Data voucher voorzien. Zo kun je een hotspot maken van jouw telefoon en kun je hopelijk zonder problemen op jouw pc werken totdat jij weer online bent. Excuses voor het ongemak! ❤

Reageer