geen werkend internet na 8 dagen nog niet

  • 12 July 2023
  • 18 reacties
  • 289 Bekeken

Ik ben al sinds 19 juni bezig om internet van jullie te krijgen. Er zijn al 2 monteurs geweest.. bij de laatste keer had ik de hoop dat het dan eindelijk zou werken, maar nee.. nu schijnt er een probleem bij netwerkbeheer (kpn?) te zijn. Er is wel internet maar komt geen data over de lijn. 
Binnen een paar dagen zou het verholpen zijn, maar nee nog steeds niks. Inmiddels ben ik benieuwd wat de volgende reden gaat zijn voor niet werkend internet. Ik mag toch hopen dat dit snel gefixt kan worden? 

Cal van Odido 9 maanden geleden

Hoi @geenwerkendinternet, heel goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel genieten van internet! Ik zie dat de activatie van de internetlijn gepland stond voor 5 juli. Om onbekende redenen is het de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL niet gelukt om de lijn toen te activeren. Uiteindelijk is dit hen alsnog gelukt op 11 juli. Vaak is dit op te lossen door de Media Converter en vervolgens het modem van het stroom af te halen, alleen lees ik dat de monteur van Guidion schade aan de FTU heeft geconstateerd. In ieder geval hebben wij sinds het bezoek van de monteur van Guidion een aantal onderzoeken voor je lopen en verwacht ik dat wij samen met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL je binnenkort contacteren voor de oplossing.

Wij zitten hier bovenop voor je, ik verwacht dat je snel meer van ons hoort!

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @geenwerkendinternet, heel goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel genieten van internet! Ik zie dat de activatie van de internetlijn gepland stond voor 5 juli. Om onbekende redenen is het de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL niet gelukt om de lijn toen te activeren. Uiteindelijk is dit hen alsnog gelukt op 11 juli. Vaak is dit op te lossen door de Media Converter en vervolgens het modem van het stroom af te halen, alleen lees ik dat de monteur van Guidion schade aan de FTU heeft geconstateerd. In ieder geval hebben wij sinds het bezoek van de monteur van Guidion een aantal onderzoeken voor je lopen en verwacht ik dat wij samen met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL je binnenkort contacteren voor de oplossing.

Wij zitten hier bovenop voor je, ik verwacht dat je snel meer van ons hoort!

Zojuist ook gebeld en nu moet het weer opgelost worden door Guidion? Die kunnen pas volgende week dinsdag. Kan ikzelf niet iets doen? En is dit wel de oplossing? 
mij word behoorlijk van het kastje naar de muur gestuurd en krijg meerdere keren per dag/week andere berichten.. kan er niet vandaag of morgen nog iemand komen om dit te repareren?

Reputatie 7
Badge +14

Als de FTU beschadigd is, en dat is door jou veroorzaakt,  dan zal de netbeheerder die kosten bij jou in rekening brengen.  Nog meer zelf hieraan doen is dus niet verstandig. 

Ik heb niks gedaan.. maar zolang moeten wachten is toch absurd?

Reputatie 7
Badge +14

Nee, dit is niet absurd. Het is vakantie periode en technisch personeel is gewoon moeilijk te krijgen. de wachttijden voor monteur bezoek loopt zo helaas op.

Wel als mij maandag verteld is dat kpn het probleem moest verhelpen, Guidion niks meer kon doen omdat in huis alles goed staat en nu moet guidion toch weer komen… 

geenwerkendinternet hier hetzelfde probleem met Tmobile. Storing bij glasvezel en tmobile schuift het gewoon weg naar Guidion en jij als klant moet maar netjes afwachten en tot die tijd (5 dagen) kan je helemaal niks en dat anno 2023, maar owee als je een keer te laat je abonnement betaald. Bah was ik maar nooit overgestapt naar tmobile. Wat een stelletje amateurs!

Reputatie 7
Badge +16

@WDH1976 We schuiven niets weg naar Guidion om maar ergens van af te zijn. We schakelen Guidion in omdat dit onze monteursdienst is en we het probleem juist door een technicus willen laten oplossen! 😄 Ik snap dat je soms een kastje-naar-de-muurgevoel krijgt en sorry dat het zo overkomt, maar dat is nooit onze intentie. Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

Dit probleem doet zich voor in de wijkkast heb ik gelezen bij andere met hetzelfde probleem waarbij de Guidion monteur niks kon betekenen en er alsnog een KPN netbeheerder aan te pas moest komen om het probleem op te lossen in de wijkkast. Snap niet dat als bij tmobile meer mensen zich melden met rood LOS lampje ze dan niet meteen de netwerkbeheerder inschakelen ipv Guidion die niet veel kan doen in dit geval. Scheelt een hoop gefrustreerde klanten die dagen lang zonder internet zitten. Ik heb geen mobiel abonnement van tmobile dus wat dat betreft ben ik dubbel de klos.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @WDH1976, ik begrijp je reactie volledig! Dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Wij hebben echt alles gedaan wat in onze macht ligt om het te versnellen, en dit is nu de uitkomst. Ik snap natuurlijk dat je het liever gisteren dan vandaag opgelost zou hebben, maar dit is simpelweg geen optie. Ik begrijp je wens absoluut, maar we hebben nu echt voor de allersnelste weg gekozen. Weet dat we jouw voorbeeld meteen intern meenemen, want dit is niet hoe we het voor ons zien. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

En dan moest vandaag de Guidion monteur komen en zou alles weer werken. Die is vanochtend geweest, helaas! Nu moet er een poort in de wijkkast omgezet worden? Hopelijk kan dit nu vandaag nog opgelost worden. Volgens monteur wel. Ik zou voor 12u gebeld worden. Ben heel benieuwd. Inmiddels 2 weken verder.. 

Dit probleem doet zich voor in de wijkkast heb ik gelezen bij andere met hetzelfde probleem waarbij de Guidion monteur niks kon betekenen en er alsnog een KPN netbeheerder aan te pas moest komen om het probleem op te lossen in de wijkkast. Snap niet dat als bij tmobile meer mensen zich melden met rood LOS lampje ze dan niet meteen de netwerkbeheerder inschakelen ipv Guidion die niet veel kan doen in dit geval. Scheelt een hoop gefrustreerde klanten die dagen lang zonder internet zitten. Ik heb geen mobiel abonnement van tmobile dus wat dat betreft ben ik dubbel de klos.

Dit had ik ook verwacht en zeker omdat er al gezegd werd dat dit bij KPN zou liggen.. nu nog steeds niks werkend 

Reputatie 7
Badge +9

@geenwerkendinternet bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zie inderdaad dat de monteur geweest is. Hij heeft dit doorgezet naar de juiste afdeling. Ze gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag om je online te krijgen!

Zou voor 12u terugkoppeling krijgen dat het werkend zou zijn. Vol verwachting… 

Reputatie 7
Badge +14

Die Guidion monteur gaat niet over de backoffice processen bij T-Mobile, dus wees niet ongerust als je niet voor 12 uur gebelt wordt. Je zou aan het einde van de dag, als het nog niet spontaan is opgekomen, nog eens de ONT en router spanningsloos kunnen maken en dan weer in die volgorde kunnen aanzetten.

Die Guidion monteur gaat niet over de backoffice processen bij T-Mobile, dus wees niet ongerust als je niet voor 12 uur gebelt wordt. Je zou aan het einde van de dag, als het nog niet spontaan is opgekomen, nog eens de ONT en router spanningsloos kunnen maken en dan weer in die volgorde kunnen aanzetten.

Vreemd genoeg wordt er nu wel beweerd dat Guidion hier wel mee bezig is in de wijkcentrale.. geen monteur te zien daar. 

NEE! Vandaag te horen gekregen dat het weer naar KPN gaat en dat ik een week nog mag wachten!! Dit terwijl er vorige week al door KPN iets gedaan moest worden.. Hoe krijg ik snel werkend tv en internet? 

Reputatie 7
Badge +9

@geenwerkendinternet ik ben meteen voor je gaan kijken en zie ook dat KPN NetwerkNL opnieuw is aangestuurd. Ze hebben het gisteren wel direct opgepakt, ik ga ervan uit dat het niet lang meer zal duren! 

Reageer