Beantwoord

Lan max 100Mbit op Zyxel VMG8825-T50 Modem



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

29 reacties

Oke

Antwoord is al een keer in dit topic voorgesteld.

Je netwerkkaarten zijn maar 100mbit.

Je zoekt op de verkeerde plaats. Als de modem 1000 aangeeft heb je 1000. Simpel. Dan kun je nog uren naar de lampjes op de mediaconverter staren maar dat helpt niks.

Oke er blijf nog een ding over

als ik de switch naast het modem via ethernet kabel aansluit dan krijg ik 1000 mbps

maar als ik de switch via de ethernet kabel op de tweede verdieping aansluit dan heb ik 100 mbps (terwijl ik met dezelfde ethernet kabel op tweede verdieping op apple tv 1000 mbps krijg)

 

Reputatie 7
Badge +4

ben bang dat er een kruising in je kabel zit.

de kleuren in de connector lopen niet in de zelfde volgorde.

 

Zelfde probleem wat ik dus had, 1 van de stekkertjes was niet lekker, welke weet ik nog steeds niet, heb beide kanten een nieuwe gemonteerd en probleem opgelost.

De kabel tester gaf ook een prima beeld dat die in orde was en er was ook niks te zien dat er wat mis zat zo op het oog.

 

En de volgorde, is het een kant en klare kabel of een zelf gemaakte, volgorde kan ook verkeerd zitten waardoor de interne kabel kan gaan storen, weet dat het rot volgorde is, je moet er een paar kruisen en dat in zo'n klein rot stekkertje.

Reputatie 7
Badge +5

@Bluspiloot

Ligt waarschijnlijk niet aan de aangesloten apparatuur op de switches. Of de autonegotiation van de TL-105SG is dusdanig slecht dat deze zichzelf terugschakelt als er een x aantal poorten langzaam zijn.

Ontstaat er ergens geen loop of storm in het achterliggende netwerk door dubbele IP adressen. b.v. door Vast toegekende IP's die zich in het DHCP (variabele) bereik bevinden van de DHCP server?

Blijft de door @Doornekamp33 opgemerkte brakke kabel over.

Testen met een complete goede kabel (minimaal UTP5e maar beter een UTP6 of > ) te kopen/lenen en deze tijdelijk? aan te sluiten en de verbinding monitoren.

/aanvulling na het lezen van de specs

Hoever schakelt de switch zich in een besparende toestand en reageert de modem hierop door de snelheid lager in te stellen?(Green Ethernet)

Dit is zomaar een gedachte en misschien geen probleem bij een Netgear switch?