Lange verwerkingstijd kabelbreuk, foutieve informatie klantenservice

  • 21 September 2023
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Ik wil graag mijn frustratie uiten over de slechte service van Odido. Zodat ik anderen kan waarschuwen! Een bedrijf die zijn zaken niet op orde heeft en totaal niet communiceert of dingen noteert.

 

Het is als volgt:

 

Op dinsdag 12 september stopt onze wifi plotseling. Al snel kon er een monteur langskomen (guidion) de monteur kwam de volgende dag op 13 september. Die heeft geconstateerd dat er geen kabelbreuk etc in ons huis was. Dus er zit een kabelbreuk in de lijn van KPN. De monteur heeft dit door verzonden naar de technische dienst. 

Op 14 september bellen wij naar Odido klantenservice, weer het hele verhaal uitgelegd (want niets word genoteerd voor de andere klantenservice medewerkers?). Naja goed we zijn 30min verder ivm lange wachtrij etc, toen kregen wij het antwoord het wordt doorgezonden naar de technische dienst die stuurt een kpn monteur aan en dan word het opgelost. "U" wordt morgen terug gebeld" hoor ik die man nog zeggen. Prima....

15 september: het is al einde middag dus ik bel ze maar op. Weer na 30min wachten en WEER het hele verhaal uitleggen krijg ik het antwoord "nee het is nog niet doorgestuurd naar KPN dit gaan ze vandaag doen". Waarop ik terug antwoord: werken ze in het weekend? Zegt de klantenservice medewerker "nee". Nou mooi.... Weekend zonder internet. Maar ik word maandag of dinsdag gebeld door de KPN monteur dienst. Weer hetzelfde antwoord...... 

 

Maandag (18 september) dinsdag (19september) geen telefoon gehad (verassend!!)...... Woensdag 20 september bel ik ze op, na 20min in de wacht word er opgenomen en meteen opgehangen! Kon niets zeggen.... Ik had niet de tijd meer om terug te bellen aangezien ik het in de pauze van mijn werk moest regelen.

 

Bel ik vanmiddag (21september) op rond 13:30. Mag ik weer alles uit gaan leggen aan de klantenservice, want het er wordt niets genoteerd..... Weer 30 min verder en weet je wat het antwoord is.…. Mevrouw ik zie dat de opdracht is 55minuten geleden is verzonden naar een KPN monteur u word morgen of overmorgen (op zaterdag geloof je het zelf want dan werken ze niet zogenaamd) gebeld door een KPN monteur. 

En toen verloor ik echt mijn geduld, ik ben klaar met Odido wat een ***** service, het ligt niet aan kpn die hebben het zo opgelost nee het ligt aan Odido. 

 

En de vergoeding voor dit alles is, gratis internet op je telefoon voor 1 week. Klote oplossing want ik heb unlimited. Mijn deurbel, mijn lampen, mijn camera's alles is verbonden met het wifi netwerk wat dus niet werkt. 

Ik kan al niet gamen sinds dinsdag, want dat moet via wifi aangezien ik op een computer game die geen hotspot verbinding heeft.

Mijn tv werkt niet op hotspot verbinding want dat valt steeds na 2 a 3 minuten uit en dan doet die het niet meer.

 

Ik wil AUB een passende oplossing want dit is echt geen stijl...... heb al bijna 2 weken geen internet :/

 

Groetjes,

Een hele boze klant

Demi van Odido 7 maanden geleden

@rianneverwoerd Ik had graag jouw ervaring anders gelezen! Mijn excuses dat het zo lang duurt en voor de foutieve informatie. Wanneer de monteur de bevindingen doorzet naar onze technische dienst, zit hier ook een verwerkingstijd op. De huidige verwerkingstijd is niet één dag waardoor je dus inderdaad langer hebt moeten wachten voor het doorgezet kon worden. Nogmaals mijn excuses hiervoor!

Ik zie in ieder geval in de planning dat KPN vandaag aan de slag gaat met de herstelwerkzaamheden. Laat je het weten of het is opgelost na vandaag? Dan maken we uiteraard ook een vergoeding voor je in orde van de abonnementskosten voor de periode dat dit niet gewerkt heeft. Ik ben benieuwd!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@rianneverwoerd Ik had graag jouw ervaring anders gelezen! Mijn excuses dat het zo lang duurt en voor de foutieve informatie. Wanneer de monteur de bevindingen doorzet naar onze technische dienst, zit hier ook een verwerkingstijd op. De huidige verwerkingstijd is niet één dag waardoor je dus inderdaad langer hebt moeten wachten voor het doorgezet kon worden. Nogmaals mijn excuses hiervoor!

Ik zie in ieder geval in de planning dat KPN vandaag aan de slag gaat met de herstelwerkzaamheden. Laat je het weten of het is opgelost na vandaag? Dan maken we uiteraard ook een vergoeding voor je in orde van de abonnementskosten voor de periode dat dit niet gewerkt heeft. Ik ben benieuwd!

Wat ik zo gek vind is dat ik gebeld zou worden. Iedere keer moet ik er zelf achter aan gaan. 

Gister is er helemaal niets opgelost en ben ik (verrassend!!!) niet gebeld wat wel de afspraak was. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rianneverwoerd, ik ben meteen voor je gaan kijken en het ticket staat nog open. Ik ga er vanuit dat dit morgen afgehandeld gaat worden. Zou je voor de zekerheid een powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je zo:  

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Update: de kpn moest vrijdag langs komen, dit stond in zijn afspraken gepland.

Was niet gebeld met de afspraak bevestiging + de monteur is niet geweest. Klinkt bekend hé?.…

 Heb 40minuten in de wacht gestaan bij een telefoonnummer die ik van de klantenservice kreeg namelijk 088 006 3744. Hij gaf aan dat ik moest kiezen voor optie 1. Dit heb ik dus braaf opgevolgd. Word er eindelijk na 40 MINUTEN opgenomen..... Geeft die vrouw van dat telefoon nummer aan, sorry u bent niet bij het juiste keuzemenu..... Ik verbind u door, maar helaas moet u weer in de wachtrij staan. 

20minuten in de wacht gestaan bij de klantenservice. Word er opgenomen. Ik heb het verhaal uitgelegd en de vrouw van de klantenservice zei heel duidelijk: wij kunnen dit niet met u oplossen dit moet echt door Odido en de technische dienst gedaan worden. Aangezien ik geen klanten dossier heb van u dus geen gegevens etc. 

Voel mij echt zwaar belazerd aan alle kanten, word continu alle kanten opgestuurd wat steeds onjuist is. Ik ben al ruim 10 uur bezig met alles regelen (zoveel bellen, zoveel in de wacht staan).

Ik hoop echt op een meer passende optie dan alleen "u hoeft de weken niet te betalen" . Mijn vriend was inmiddels genoodzaakt kosten te maken om een apparaat te kopen zodat hij op zijn computer kon hotspotten met zijn telefoon. Zelf heb ik behoorlijk veel tijd geïnvesteerd in dit probleem...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rianneverwoerd, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik begrijp je hierin volkomen. We wachten nog steeds op KPN NetwerkNL. Ik hoop ook echt dat het snel opgelost wordt. Als het uiteindelijk opgelost is, dan kunnen we kijken naar een passende compensatie. We kunnen jammer genoeg geen kosten vergoeden voor het aanschaffen van eigen apparatuur. 

Reageer