Beantwoord

Media converter stoort

  • 2 March 2020
  • 9 reacties
  • 599 Bekeken

Hallo allemaal, ik heb sinds de oplevering van mijn nieuwbouw huis al problemen hiermee. Ik vond het nooit super storend en dacht dat het sporadisch was. Ik keek niet super veel tv en gebruikte het internet ook niet intensief. 

 

Maar ik verlies vaak (gemiddeld 1-2 keer per avond) verbinding met het internet, en ook TV voor ongeveer 10 seconden. Netwerk blijft wel behouden (laptop bedraad op router), waardoor ik denk dat het aan de media converter ligt en niet aan mijn router. Niet leuk feitje is dat het voornamelijk gebeurd wanneer iemand op mijn deurbel drukt, die ook in de meterkast hangt. Of als ik in mijn keuken de blender gebruik dan gaat de converter ook plat. Ik ga vanavond nog even uitgebreid testen met iemand wat hier precies uit valt met de blender, de converter of de router.

 

Maar ik post hier vast het bericht indien het toevallig bij iemand een bekend probleem is.

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 March 2020, 23:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Is er toevallig ergens geen losse aansluiting ofzo? Dit is wel het geval bij een kennis van ons en als gevolg gaat het licht uit voor een seconde als er een stopcontact wordt gebruikt. Monteur zei daar dat er ergens iets niet helemaal goed is aangesloten.

Kan je toevallig met een verlengsnoer bij de mediaconverter komen om het probleem uit te sluiten?

Ah goede tip! Ga het vanavond gelijk proberen. Bedankt.

Je zal niet de eerste zijn die een los zittend draadje in de groepenkast heeft, de trafo voor de deurbel zal daar ook in zitten en die kan dan veroorzaken dat die even geen contact maakt.

Ik heb hem met een verlengsnoer gevoed vanuit de woonkamer, dus dat is uitgesloten. Bijgaand een filmpje als ik de bel indruk. Hij verliest simpelweg verbinding op de 1 of andere manier. En dit is ook het geval als ik in mijn keuken de blender aanzet, ook hier kan ik eventueel een video van plaatsen. Tevens ook gevoed van de woonkamer. Andere apparaten ondervinden geen hinder, alleen deze media converter. Overigens brand het Speed lampje altijd oranje en het FO Link lampje knippert oranje.

 

Conclusie, er zit dus iets niet goed. 

 

https://imgur.com/a/lfiwvas

Je zal niet de eerste zijn die een los zittend draadje in de groepenkast heeft, de trafo voor de deurbel zal daar ook in zitten en die kan dan veroorzaken dat die even geen contact maakt.

Dat verklaart echter nog niet waarom de blender in mijn keuken veroorzaakt dat hij uitvalt, denk ik althans.

Reputatie 7
Badge +15

Dit is een klus voor een elektro monteur om alles in orde te maken lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb hem met een verlengsnoer gevoed vanuit de woonkamer, dus dat is uitgesloten. Bijgaand een filmpje als ik de bel indruk. Hij verliest simpelweg verbinding op de 1 of andere manier. En dit is ook het geval als ik in mijn keuken de blender aanzet, ook hier kan ik eventueel een video van plaatsen. Tevens ook gevoed van de woonkamer. Andere apparaten ondervinden geen hinder, alleen deze media converter. Overigens brand het Speed lampje altijd oranje en het FO Link lampje knippert oranje.

 

Conclusie, er zit dus iets niet goed. 

 

https://imgur.com/a/lfiwvas

Hoi @hopjesvla1990! Goed dat je deze vraag op de Community stelt en aan de bel trekt. Ik sluit me voor nu aan bij de constatering van @Waqqas: dit lijkt me meer een issue in de elektra dan in het netwerk/de media converter. Zeker omdat het een schakeling lijkt tussen bepaalde elektra-groepen. Het verliezen van de verbinding wanneer je de bel indrukt of de blender aanzet, klinkt als een hapering in de stroomvoorziening. Laat ons weten hoe het gegaan is! Als we je met iets anders kunnen helpen, dan horen we het graag. De Community zit altijd voor je klaar! :smile:

Dat dacht ik ook, maar dan vind ik het vreemd dan geen van de andere apparaten (router, nas, poe switch) die ook in de meterkast hangen hier geen hinder van ondervinden en volledig onder spanning blijven. Die zitten aan dezelfde stroomgroep. En ook als ik de media converter dus voed van een andere groep/stopcontact gaat hij plat. Als ik andere apparaten op hetzelfde stopcontact doe blijven ze op spanning. Het lijkt erop dat hij wel gevoed blijft want de ‘power’ led blijft branden, alleen de verbinding valt weg.

Reputatie 7
Badge +16

@hopjesvla1990 Ik heb een lijnmeting gedaan om te achterhalen of er ergens een hapering in de verbinding zit, maar kan niets vinden dat afwijkt van de norm. Wat me wel opvalt is dat jouw modem al aardig lang onafgebroken online is. Zou je eens willen proberen om het modem 20 seconden van de stroom te halen en de media converter ook? Het kan zijn dat er ergens een kink in de spreekwoordelijke kabel zit die de connectie laat uitvallen. Als dit ook niet werkt, lijkt het inderdaad steeds meer op een probleem in de media converter zelf. Zeker wanneer dezelfde stroom-outlet wel andere apparatuur op spanning laat. Laat weten of het gelukt is, zo niet, dan gaan we net zolang door totdat het opgelost is! :wink:

Reageer