Beantwoord

Meerdere MAC-adressen achter modem-poort werken niet meer


Reputatie 1

Aan mijn modem (VMG8825-T50) hangen op 2 poorten een unmanaged switch (Netgear GS105). Hieraan hangen een aantal bedraadde apparaten. Sinds vanochtend (19-7) accepteert de modem-switch echter maar 1 apparaat aan de poort. Het lijkt er op dat single-MAC aan staat op de modem. In de professionele wereld is zoiets nog al eens gewoonte om de ARP-tabel te beschermen tegen overlopen. Ik heb de modem al gereboot, maar dit lost het probleem niet op.
Kent iemand dit probleem en weet hoe dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Sander 29 August 2022, 10:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 1

Hallo @Jaap,

We zijn nu ruim een week verder en de WiFi gedraagt zich prima. De hand-over tussen de T54 en de WAP6807 gaat prima. Ik denk ondertussen te kunnen beredeneren waardoor het mis ging. Ik ben begonnen met een T50 modem, heb daarna de WAP6807 gekregen en geïnstalleerd. Vervolgens is de T50 vervangen door een T54. Ik heb toen niets gedaan aan de WAP6807, waarna het onvoorspelbare gedrag van de WiFi in huis begon. Nadat ik de WAP6807 had gereset naar fabrieksinstellingen was alles weer in orde. Wellicht een item voor de FAQ om na modemwissel de WAP6807 standaard terug te zetten naar fabrieksinstelling ……. 😏
We moeten dit topic maar als gesloten beschouwen, (ook @TMTV) dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Jan