Beantwoord

Mijn ip adres is geblokeerd door Playstation network


Hoi,

Drie dagen geleden kon ik opeens niet inloggen op PSN. Ik kreeg telkens (NP-40833-8) als foutmelding. Uiteindelijk contant opgenomen met Playstation. Zij vertelden mij dat ik een IP-adres blokkade heb, maar dat de blokkade de volgende dag wordt opgeheven. Ik heb in tussen tijd voor de zekerheid mijn router opnieuw aan en uitgezet en meerdere virus scans uitgevoerd. Helaas bleek de blokkade nog te bestaan toen ik probeerde in te loggen en vandaag heb ik ze weer opgebeld. Er werd mij verteld dat de blokkade weer was ingevoerd toen ik probeerde in te loggen. Ze konden niet direct zien waarom ik überhaupt een blokkade heb en ik heb ook geen flauw idee. Dit is voor het eerst dat ik dit probleem ondervind.

Een mogelijke verklaring aan hun kant is dat mijn IP-adres in het verleden door iemand is gebruikt die een dreiging vormde voor hun servers. Nu is het wel zo dat ik echt pas twee maanden bij t mobile zit. Voorheen had ik jaren Ziggo en nooit heb ik dit probleem ervaren, dus het lijkt mij een denkbare scenario. Ik heb vandaag tenslotte contact opgenomen met t mobile en alles uitgelegd. Met alle respect, maar mevrouw aan de telefoon wist nauwelijks wat een Playstation is en toen ik vroeg of ik een nieuwe ip adres kon krijgen werd zonder enige gezegd dat ze dat nooit doen.

Ik heb inmiddels allerlei filmpjes op youtube gekeken en alles opgezocht maar het probleem is er nog steeds. Ik ben op zijn zachts geïrriteerd omdat ik net 2 maanden bij t mobile zit en nu al zo'n probleem ondervind. Voordat ik een drastisch besluit neem om mijn abonnement af te kopen zou ik graag meer willen weten over deze twee opties:

 

  1. Hoe groot is de kans als ik mijn modem 72 uitzet dat ik een nieuwe ip adres krijg?
  1. Ik ben niet erg bekend met een vpn maar kan ik dat gebruiken? ( ExpressVPN  bijvoorbeeld). En zo ja, is mijn ip probleem dan opgelost?

 

Mvg,

Ramos

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 April 2020, 15:53

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ramos1 

Standaard staat de DHCP lease tijd op 1 dag dus als je de modem 24/48 loskoppeld door de stroom eraf te halen en WAN/DSL kabel te verwijderen dan heb je een nieuwe ip maar dat betekent wel dat je in deze tijd geen internet hebt tenzij je tijdelijk een hotspot gebruikt of iets anders.

De modem van T-mobile laat je helaas geen VPN verbinding in de modem opzetten maar misschien is er wel een workaround. Ik weet er in ieder geval niet zo veel over helaas.

Maar 72 uur hoef je zeker niet te wachten, de lease tijd is 24 uur maar voor de zekerheid wacht een aantal uren langer.

Dank voor je reactie. Ga het eens proberen. Mocht het niet lukken moet ik toch denk ik echt van provider veranderen. Ik lijk een dns probleem te helpen wat wordt veroorzaakt door de dynamische ip van t mobile.

Reputatie 7
Badge +15

@Ramos1

Veel succes 👍

Als je geen DNS server van de provider wilt gebruiken dan gebruik je gewoon Google of Cloudflare ofzo. Makkelijk aan te passen in je modem.

Heb je wellicht een goede link met uitleg? Ben niet echt technisch haha

Reputatie 7
Badge +15

@Ramos1 

Welke modem heb je?

Zyxel

Reputatie 7
Badge +15

@Ramos1 

Huawei modem

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

 

Zyxel modem

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en het wachtwoord.

Ga naar het menu en dan "thuisnetwerk". Verander bij "DNS waarden" het vinkje van "DNS-Proxy" naar "Statisch". Vul vervolgens de alternatieve DNS-servers in en kies "toepassen". Reboot wanneer de instellingen zijn opgeslagen je modem zodat deze van kracht worden.

Google: 8.8.8.8 en 8.8..4.4

Cloudflare : 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Bovenstaande vul je in bij DNS server 1 & 2.

Helemaal top dank jewel!

Reputatie 7
Badge +15

@Ramos1 

Menu > netwerkinstellingen  > thuisnetwerk en kijk in het eerste tabblad.

Reputatie 7
Badge +15

@Ramos1

Bij een andere klant met precies hetzelfde probleem was enkel DNS naar die van Google aanpassen de oplossing. Geen nieuwe ip nodig door 24 uur te wachten zonder internet.

DNS van Google is 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Cloudlare kan ook werken, moet je maar even bekijken.

Klopt! ik zag inderdaad dat iemand hier paar dagen geleden exact hetzelfde probleem had. Gister privébericht gestuurd en meteen reactie ontvangen. Toevallig had hij gister het probleem opgelost met google DNS dus. Vandaag hetzelfde geprobeerd en dat bleek echt het probleem te zijn geweest. gewoon DNS veranderen naar die van google. Scheelt echt een hoop. Heel erg bedankt nog voor je hulp Waggas.

Reputatie 7
Badge +15

@Ramos1 

Maar ehm via de Clouflare DNS lukte het niet? Ik ben dus blijkbaar blacklisted ergens waar ik niks vanaf weet maar goed alles doet het tot nu toe en de Google DNS lijkt een betere optie voor dit soort problemen.

Als je op deze website op Check klikt zie je dan 1 of meerdere uitroeptekens of is alles gewoon groen?

https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Vreemd. Voordat ik mijn DNS veranderde keek ik op die blacklist en stond ik bij een dns servers dus op blacklist. Maar nu nog steeds op dezelfde. Eentje maar. maar goed, maakt mij niet zoveel uit haha.

 

Clouflare had ik niet geprobeerd overigens. Meteen google dns geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +15

@Ramos1

Ah okay, ik zit op de cloudflare DNS en heb 1 uitroepteken en 20 vinkjes ofzo groen. Was even benieuwd maar ik ervaar er ook geen hinder van XD

Reageer