Beantwoord

Mobiele router Zyxel met prepaid kaart regelmatig geen internet.


Omdat ik al sinds December zit te wachten op een vaste glas aansluiting werk ik tot op heden met de mobiele router ZYXEL NR5101 en een mobiele prepaid kaart. Wekelijks voer ik een vouchercode in voor onbeperkt internet. Op zich werkt dit prima maar regelmatig is de internetverbinding ineens weg en moet ik de mobiele router herstarten. Dit gebeurt soms meerdere malen per dag dus erg vervelend. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? 

icon

Beste antwoord door eric 1 May 2023, 11:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoe jij de mobiele voucher gebruikt is eigenlijk niet de bedoeling. Er bestaat geen data prepaid kaart en sims met een 06 nummer mogen formeel niet in een dataonly device worden toegepast. Daarom is er ook geen ervaring met deze opzet en waarom je moet resetten. Ik denk dat je blij moet zijn dat dit alternatief er is en dan maar op de koop moet toenemen dat je die router soms een schop moet geven.

Reputatie 3

Is op zich wel waar, maar wordt door t-mobile wel zo aangeboden als de gewone verbinding problemen heeft. Ik heb dat ook een keer gehad, en moest zelf voor een prepaid simkaart zorgen. Dus dan heb je automatisch dat probleem. Als het dan niet mag, is het toch wel vreemd dat ze dit zelf zo regelen?

Dat is vreemd want dit is mij aangeboden door de helpdesk. Hoe werkt de 4G oplossing van T-Mobile dan, toch op de zelfde manier? 

Is op zich wel waar, maar wordt door t-mobile wel zo aangeboden als de gewone verbinding problemen heeft. Ik heb dat ook een keer gehad, en moest zelf voor een prepaid simkaart zorgen. Dus dan heb je automatisch dat probleem. Als het dan niet mag, is het toch wel vreemd dat ze dit zelf zo regelen?

precies zo bij mij aangeboden.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jeromebl 

De vouchers zijn bedoeld om op je telefoon te gebruiken als hotspot bijvoorbeeld.

Reputatie 3

Maar wat is dan het verschil? Ik heb geen mobiel abonnement bij t-mobile, dus werd mij gevraagd om een prepaid kaart te halen, die kosten heb ik ook terug gehad. 

Een hotspot in mijn mobiel of in een mifi maakt uiteindelijk niet toch? 

Reputatie 7
Badge +14

De ervaring in een mobiele telefoon is 'bekend' en toegestaan door de ACM. 06 nummers moeten voor persoonsgebonden telefoons ingezet worden. Voor m2m oplossingen zoals routers of mifi's dienen sims met een 097 nummer ingezet te worden. Providers  moeten daar op handhaven. De vraag van TS waarom zijn router elke keer gereset moet worden is daarom niet door iemand met dezelfde ervaring te beantwoorden. Prepaid sims bestaan niet in een 097 variant en dus al helemaal niet im combinatie met deze Zyxel router.

Reputatie 3

Op zo'n manier. 

Ik vind de hotspot op mijn telefoon ook niet echt handig, gelukkig was het maar kort. 

Hier in huis gaat lang niet alles over WiFi, dus heb je niet zoveel aan een hotspot. Ideaal zou zijn als in de zyxel t54 een sim kon een dan met een voucher. 

Maar dan moet het ook een data sim zijn vanwege die regels.... 

 

Het is inderdaad een vreemde manier om een huishouden van internet te voorzien. Als de persoon met de hotspot gaat werken kan de rest van het gezin niets meer. Ik denk dat ik maar weer terug moet naar ZIGGO want een half jaar zonder vast internet is geen doen. En zeker niet alsje weet dat de glasvezelkabel klaar ligt in de kruipkelder van ons appartement gebouw. En van mijn dochter weet ik dat ZIGGO bij aansluitproblemen binnen een dag een 4G mobiele router te leen geeft met onbeperkt internet. Bij T-Mobile is de eerste indruk dus niet erg best.

Reageer