Modem in DMZ met eigen router en Hyper backup Synolgy NAS

  • 21 August 2023
  • 5 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 2

Hallo Allen,

Ik heb mijn modem in DMZ staan, aangezien bridge niet wil lukken met T mobile. 

Zyxel 192.168.178.1 naar serveradres (DMZ) 192.168.178.10.

Mikrotik router serverrange 192.168.88.10-192.168.88.254

Nu wil ik een hyperbackup van een vriend om mijn server hebben, normaal geef je dan IP nummer (buitenste) en poortnummer 35044 en moet het werken, nadat je een NAT regel hebt aangemaakt in de router. (bridge modus)

 

Nu is de vraag hoe moet dat ingesteld worden in DMZ om dit werkende te krijgen, aangezien het wel van belang is dat we naar elkaar kunnen back-uppen.

 

 

 

yalerta 8 maanden geleden

@RodneyFortuna 

Bij Ziggo was de bridge modus mogelijk en NODIG om het coax signaal om te zetten De DMZ van de Zyxel geeft geen problemen.

Glasvezel aansluiting en geen telefonie?

Bij een glasvezel aansluiting kan de Microtik direct op de media converter worden aangesloten.

VLAN300 op de Wan poort en een firewall in RouterOS instellen. (die zal al actief zijn)

Bekijk origineel

5 reacties

Je gebruikt dan nog steeds het publieke IP adres.

Jouw Mikrotik staat als DMZ Host van de Zyxel geconfigureerd en dus hoef je op de Zyxel niets in te stellen. Op de Mikrotik maak je een portforwarding van die poort (35044) naar jouw NAS.

Overigens is de standaard poort voor Hyper Backup TCP Poort 6281.

Reputatie 7
Badge +5

@RodneyFortuna 

Bij Ziggo was de bridge modus mogelijk en NODIG om het coax signaal om te zetten De DMZ van de Zyxel geeft geen problemen.

Glasvezel aansluiting en geen telefonie?

Bij een glasvezel aansluiting kan de Microtik direct op de media converter worden aangesloten.

VLAN300 op de Wan poort en een firewall in RouterOS instellen. (die zal al actief zijn)

Reputatie 2

Je gebruikt dan nog steeds het publieke IP adres.

Jouw Mikrotik staat als DMZ Host van de Zyxel geconfigureerd en dus hoef je op de Zyxel niets in te stellen. Op de Mikrotik maak je een portforwarding van die poort (35044) naar jouw NAS.

Overigens is de standaard poort voor Hyper Backup TCP Poort 6281.

 

35044 is de SSl poort die ik heb aangepast, aangezien ik nogal veel mensen aan de deur klopte. Ik ben er nu achtergekomen dat een back-up van een vriend naar mijn kleine server wel lukt, dus nu puzzelen waar de fout zit. 

Reputatie 2

@RodneyFortuna

Bij Ziggo was de bridge modus mogelijk en NODIG om het coax signaal om te zetten De DMZ van de Zyxel geeft geen problemen.

Glasvezel aansluiting en geen telefonie?

Bij een glasvezel aansluiting kan de Microtik direct op de media converter worden aangesloten.

VLAN300 op de Wan poort en een firewall in RouterOS instellen. (die zal al actief zijn)

Ik ben er nu achtergekomen dat een back-up van een vriend naar mijn kleine server wel lukt, dus nu puzzelen waar de fout zit. 

Reputatie 7
Badge +5

@RodneyFortuna 

Zoek in de server in de firewall instellingen. Misschien alleen een route toegestaan vanaf een vast IP adres of dergelijke.

Reageer