Beantwoord

modem niet stabiel

  • 3 December 2020
  • 8 reacties
  • 309 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedemiddag, sinds een week is ons Internet erg traag en instabiel. Meerdere keren modem van het stroom afgehaald, maar deze blijft slecht werken. Nu is het vandaag zelfs nog erger dat we grotendeels helemaal geen internet meer hebben. Wij zijn nu ruim 3 jaar klant en hebben een draytek vigor 2132Fvn. Op deze manier is het niet mogelijk thuis te werken.........

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 December 2020, 09:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Barsto, daar gaan we meteen wat aan doen! 

Bedoel je met Internet de bekabelde verbinding of het draadloze Wifi-netwerk? Werken beiden niet? In dat geval zou ik je willen adviseren om elk gekoppeld apparaat te ontkoppelen en dan één voor één online te laten komen. Dan kun je meteen uitsluiten of het aan de apparatuur ligt of niet. Ik zie aan onze kant geen afwijkende zaken verschijnen in de lijnmeting, dat betekent dat de verbinding in zijn geheel prima werkt. Het zou natuurlijk aan het modem kunnen liggen, maar dat gaan we samen testen!

Ik heb een kleine aanpassing uitgevoerd op afstand zodat de verbinding opnieuw naar het modem toegestuurd is. Dit noemen we een reprovisie van het modem. Zou je kunnen checken of dit geholpen heeft? Probeer ook gelijk het Wifi-netwerk op al je verbonden apparaten te vergeten. Dat kun je via Instellingen doen. Op een Windows PC werkt dit zo:

Wifi-netwerk vergeten op Windows-pc (bron: een wifi netwerk vergeten)

  1. Klik op het wifi-icoon in de Taakbalk.
  2. Klik op Netwerk- en internetinstellingen.
  3. Klik op Wi-Fi.
  4. Klik op Bekende netwerken beheren.
  5. Klik op het wifi-netwerk dat u wilt verwijderen.
  6. Klik op Niet onthouden.

Zodra alles weer werkt, wil ik je verzoeken om een snelheidstest uit te voeren met een bekabelde PC of laptop. Doe dit alsjeblieft via speedtest.net: Speedtest by Ookla. Om de beste resultaten te behalen, kun je de app op hun website gebruiken. Als je dan een screenshot kunt maken van de speedtest, zorg er dan voor dat het hele bureaublad in beeld is. Plaats vervolgens de foto in dit topic, dan checken we ook gelijk hoe we je snelheid weer op peil krijgen.

Mochten je apparaten nog steeds geen verbinding kunnen maken, dan gaan we over op een andere oplossing. Geen zorgen, we hebben altijd hulp beschikbaar en gaan jouw verbinding weer 100% online krijgen, dat weet ik zeker!

Hallo @Jason

Bedankt voor je reactie. Ik heb de gevraagde handelingen uitgevoerd. Het internet was een paar dagen nog niet snel, maar wel stabiel. Nog steeds niet ideaal, maar sinds enkele dagen raken onze mobiele apparaten regelmatig het wifi signaal kwijt en hebben ze dus iedereen keer korte periodes geen internet. Erg irritant dus... Graag een oplossing en niet een waarbij eerst 30 dingen worden geprobeerd om vervolgens bijvoorbeeld te concluderen dat het in de modem zit... Bijgevoegd de gevraagde speedtest van vandaag. Die ziet er mijn inziens normaal uit. (Bijvoegen was niet mogelijk op de telefoon) snelheid was 46 down- en 48upload)

Reputatie 7

Hoi @Barsto ,

Wil je de speedtest nog bijvoegen? Met die speedtest kan ik namelijk ervoor zorgen dat we eventueel de technische dienst een onderzoek kunnen laten instellen. Ik zie ‘t graag tegemoet! 

 

@Jason@Boris  Hierbij de uitgevoerde speedtest

Reputatie 7

Hoi @Barsto

 

Bedankt voro de speedtest. Dat ziet er goed uit, precies de snelheid die je mag verwachten van het 50 Mbps abonnement. Ik zie ook dat het modem sinds jouw laatste post (5 dagen terug) onafgebroken en een stabiele verbinding heeft. Kan ik hieruit voorzichtig concluderen dat de verbinding inmiddels weer stabiel en op snelheid is?

 

Zo niet, dan moeten we verder graven. Kun je aangeven welke lampjes er branden op het modem op het moment dat de verbinding wegvalt? Valt op dat moment de TV ook weg? Gaat het alleen om de Wifi, speelt het dan ook met de bekabelde verbinding?Wat moet je doen om het te herstellen? Is dan een reset nodig of gaat dit vanzelf? Hoe lang duurt zo'n dip? Het belangrijkste is dat ik scherp krijg of het hier gaat om een wegvallende verbinding of een tijdelijk trage verbinding. Dat bepaalt namelijk voor een groot deel het vervolgonderzoek. 

 

Ik hoor graag van je! Of het nu goed of minder goed nieuws is. 

Nee helaas is de verbinding, en dan alleen de wifi, nog steeds niet stabiel en ook traag. Tijdens werken verliest de beveiligde werkomgeving regelmatig de wifi connectie, waardoor de systemen of vastlopen of opnieuw inloggen vereist is. Welke lampjes dan uit zijn geen idee, de wifi wordt dan zelf weer hersteld. de wifi is dan ook wel snel hersteld, maar is niet werkzaam zo. De tv valt niet weg, die werkt wel gewoon. 

Reputatie 7

Hi @Barsto,

Dank je wel voor je heldere uitleg! Kan ik hieruit concluderen dat het alleen om de Wifi-verbinding gaat en je bekabeld geen problemen ervaart? Mocht je in de mogelijkheid zijn om de verbinding bekabeld te testen, weten we direct waar het probleem zich bevindt. Mocht het aan de Wifi-verbinding liggen, laat ik graag een Wifi-expert met de verbinding meekijken. Die zal dan ter plekke met je kijken naar de situatie. Ik hoor graag of ik dit voor je kan regelen!

Reageer