Mogelijkheid ruilen modem

  • 11 August 2020
  • 30 reacties
  • 1334 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +5

... vanuit hun ivoren toren …

Oh is dat de uitdrukking ervoor :grin:

Ik moet inmiddels terug komen op mijn kosten raming. Een Draytek omwisselen voor een Zyxel met mediaconverter moet toch minstens op 250 euro ingeschaald worden door de noodzakelijke monteur die de mediaconverter moet plaatsen en het fiber connectortje daarin moet bevestigen. Sorry. 

En daar doet KPN minder moeilijk over, als je vandaag belt staat uiterlijk overmorgen een monteur aan de deur om hem te ruilen of is het nieuwe modem met de post binnen.

Bij TM ben je al een week verder voordat er überhaupt naar word gekeken door de Technische dienst en dan als, ja als het modem omgeruild mag worden je nog een tijdje verder voordat er eindelijk een monteur kan komen.

Dus technisch defect zal eerst door TM vastgesteld moeten worden vanuit hun ivoren toren voordat er actie word ondernomen en de ervaringen die ik hier lees is dat veel Tickets gewoon gesloten worden zonder de klanten te informeren.

Reputatie 2

Ook bij andere providers krijg je niet zo maar een ander modem omdat je het modem dat je heb niet meer bevalt, of een nieuwer type heeft meer mogelijkheden.

Soms word wel de mediabox vervangen als deze niet meer in staat is aan de eisen te voldoen zoals de vervanging van de oude Amino 140 door de Entone 510,  ook KPN vervangt momenteel een verouderde mediabox

Zoals je kunt lezen is het niet alleen een eisen kwestie maar ook een defect waardoor ik het modem moet factory resetten om weer de normale snelheid te krijgen

Reputatie 7
Badge +1

Ook bij andere providers krijg je niet zo maar een ander modem omdat je het modem dat je heb niet meer bevalt, of een nieuwer type heeft meer mogelijkheden.

Soms word wel de mediabox vervangen als deze niet meer in staat is aan de eisen te voldoen zoals de vervanging van de oude Amino 140 door de Entone 510,  ook KPN vervangt momenteel een verouderde mediabox

Reputatie 7
Badge +5

In een ander topic zelfde issue al behandeld.

Tmobile is (zwak uitgedrukt) nogal star indien het gaat over omwisselen van modems.

Zelfs bij de hoofdprijs betalende glasvezelklanten wordt er vaak ontzettend moeilijk gedaan over het omwisselen van een modem.
Je 1e probleem van 2 niet in gebruik zijnde poorten van de modem, zal door deze starre houding dus niet gehonoreerd gaan worden.
Blijft de 2e over van de snelheid terugval en de daarbij benodigde fabrieks-reboot en het terug zetten van de instellingen.

Daarom wil ik je bij de afhandeling door webcare in ieder geval succes toewensen. Want het riedeltje -” gaan we doorgeven aan onze tech specialisten” kom je in ongeveer 40% van de topics tegen.

Uit kosten oogpunt hebben we het over een modem met een inkoop van 50 euro en handeling kosten bij omruil tot eenzelfde bedrag. Maar nee, Tmobile laat de klanten in (d)ergelijke gevallen vaak ver(t)rekken.

Ja, ik weet het, ik ben negatief, maar meer dan een jaar meelezen en posten op dit forum geeft mij nog steeds geen positief zicht op de handelingen van Tmobile.

Reageer