my cloud niet zichtbaar in het netwerk

  • 2 March 2024
  • 7 reacties
  • 69 Bekeken

Sinds een maand zijn we over gestapt van ziggo naar Odido qua tv en internet zijn we tevreden echter hebben we wel een probleem met het netwerk  we hebben een mycloud en een diskstation die niet zichtbaar in het netwerk is en krijgen deze niet verbonden 

We hebben om te checken de modem van ziggo weer aan gesloten en daar doen ze het wel

misschien moet er iets in de modem van Odido worden ingesteld zodat ze zichtbaar zijn 

sandokanhello 1 maand geleden

Even een schot voor de boeg:

als het lokaal wel werkt, maar je kan je DS niet meer bereiken via het internet, kan het dan zijn dat je DDNS-verwijzing nog naar je Ziggo-IPadres verwijst?

Bij mij ziet dat er nu zo uit (DSM > Control Panel > External Access):

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Is je Synology DiskStation zichtbaar in je lokale netwerk? Dat is de eerste test.

Wat mogelijk is, is dat in de oude situatie een statisch IP is toegekend aan je DiskStation in een andere range dan de range waarin het modem van Odido adressen uitdeelt.

Kun je checken welk IP-adres je DiskStation krijgt als deze is aangesloten op het modem van Ziggo?

Of werkt de DiskStation wel in je lokale netwerk maar niet via het internet?

 

Persoonlijk zou ik niets veranderen aan de standaardinstellingen in je modem van Odido, maar eventueel instellingen aanpassen in de interface van de DiskStation.

Reputatie 3

Even een schot voor de boeg:

als het lokaal wel werkt, maar je kan je DS niet meer bereiken via het internet, kan het dan zijn dat je DDNS-verwijzing nog naar je Ziggo-IPadres verwijst?

Bij mij ziet dat er nu zo uit (DSM > Control Panel > External Access):

Is je Synology DiskStation zichtbaar in je lokale netwerk?  Ja deze is zichtbaar maar kan deze niet openen als je er op drukt gaat deze de web pagina en kan deze niet verbinden ,geeft een meldin

 

 

Helaas werkt het nog steeds niet

 

heb een firmupdate gehad van ODIDO maar helaas de MY Cloud en de Disktation zijn beide niet te bereiken

film Streamen via laptop is ook slecht verbinding valt steeds weg

 

Reputatie 6
Badge +2

@louisL @Pieter_B @TMTV Kunnen jullie nog iets bedenken om @PeterAlice verder te helpen? Alvast bedankt voor het meekijken! 

Reageer