Na een maand is T-Mobile Thuis abonnement nog niet geactiveerd

  • 4 September 2023
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

In juli had ik besloten om een T-mobile thuis abonnement af te sluiten voor vast DSL internet en tv voor de nieuwe woning waar ik naartoe ging verhuizen. Deze zou dan 1 augustus aangesloten worden. 1 augustus komt en gaat en ik verbind de modem volgens de aangegeven stappen en mijn modem geeft aan dat er geen internet verbinding is. De enige lampjes die branden op mijn Zyxel T-54 modem zijn de power, 2.4 en 5.0 verbindingen, de wereldbol staat uit. 

Modem is dus aangesloten, en 9 augustus is een monteur langs geweest die heeft aangegeven dat het probleem niet bij mij lag en dat alles er binnen prima uit zag, maar dat mijn verbinding niet geactiveerd is door T-Mobile. Dit is ook te zien in my T-mobile waar nu al sinds 1 augustus staat dat "vandaag" mijn aansluit datum is, en in de app staat alleen dat mijn bestelling in behandeling is. 

Na het bezoek van de monteur zou deze info door zijn gegeven aan T-mobile die het vervolgens heeft doorgegeven aan hun technische afdeling, en ik zou hier binnen 3 werkdagen een update over krijgen. 

Ondertussen zijn we weer 3+ weken verder, en heb ik nog steeds geen updates ontvangen hierover. Meerdere keren gebeld met de klantenservice en toen is mij verteld dat er 1 september iemand van KPN stond ingepland, maar verder geen info over hoe en wat nou daarmee de bedoeling moest zijn, dat wisten zij ook niet. Heb geen emails ontvangen dat iemand bij mij langs moest komen dus zijn we tot de conclusie gekomen dat er iets moest gebeuren bij een netwerkcentrale. Ik heb gewoon gewacht tot 1 september zoals mij aan de telefoon werd verteld maar er is nog steeds helemaal geen verandering in mijn situatie geweest. Had op aanraden van de klantenservice eind van de dag op 1 sep nogmaals geprobeerd om de modem aan te sluiten, maar nog steeds hetzelfde resultaat, en nog steeds staat mijn bestelling 'in behandeling'.  Ook nog steeds 0 communicatie over de mail hierover, waardoor ik nu dus nog steeds geen idee heb wat er gedaan moet worden om mijn abonnement te activeren. 

Kan iemand van T-mobile hier even voor meekijken? Of hebben andere mensen hier ervaring mee die wat tips hebben, ik krijg namelijk ook niet echt een duidelijk verhaal terug als ik bel. Ik wil gewoon even duidelijkheid over wat er moet gebeuren en dat het schriftelijk is vastgelegd. Ik zit ondertussen al een volle maand langer dan verwacht zonder een vaste internet verbinding, dus ik hoop echt dat dit een beetje snel opgelost kan worden. 

Ik hoor het graag. 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @mollyb, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en ik ben meteen voor je gaan kijken wat ik kan zien. Ik gok dat de desbetreffende collega die je gesproken hebt het verkeerd gezien heeft. De lijn is op 01-09 weer overgenomen door KPN NetwerkNL. Dit kan komen doordat jij of iemand anders (buren) een aanvraag heeft gedaan bij een andere provider. Ik zie dat er maar twee aderperen/ DSL lijnen beschikbaar zijn in het pand, dit komt wel vaker voor dat iemand anders dezelfde aanvraag doet op die lijn. Op dit moment is de lijn overgenomen door een andere provider. Weet jij toevallig of jij dit zelf was of iemand anders? 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mollyb, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en ik ben meteen voor je gaan kijken wat ik kan zien. Ik gok dat de desbetreffende collega die je gesproken hebt het verkeerd gezien heeft. De lijn is op 01-09 weer overgenomen door KPN NetwerkNL. Dit kan komen doordat jij of iemand anders (buren) een aanvraag heeft gedaan bij een andere provider. Ik zie dat er maar twee aderperen/ DSL lijnen beschikbaar zijn in het pand, dit komt wel vaker voor dat iemand anders dezelfde aanvraag doet op die lijn. Op dit moment is de lijn overgenomen door een andere provider. Weet jij toevallig of jij dit zelf was of iemand anders? 

Hey @mollyb, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en ik ben meteen voor je gaan kijken wat ik kan zien. Ik gok dat de desbetreffende collega die je gesproken hebt het verkeerd gezien heeft. De lijn is op 01-09 weer overgenomen door KPN NetwerkNL. Dit kan komen doordat jij of iemand anders (buren) een aanvraag heeft gedaan bij een andere provider. Ik zie dat er maar twee aderperen/ DSL lijnen beschikbaar zijn in het pand, dit komt wel vaker voor dat iemand anders dezelfde aanvraag doet op die lijn. Op dit moment is de lijn overgenomen door een andere provider. Weet jij toevallig of jij dit zelf was of iemand anders? 

Hi Tommie, 

Dankjewel voor het snel oppakken van mijn vraag! Ik heb zelf geen andere aanvragen gedaan dan bij T-Mobile op 5 juli, en ik zou graag ook bij T-Mobile willen blijven als dat kan.

Er zijn inderdaad twee aansluitingen voor DSL, een voor mijn bovenbuur en een voor mijn woning, al zitten wij technisch gezien wel op hetzelfde adres. Even ter illustratie heb ik een foto genomen van waar mijn telefoonkabel begint.. waar de kabel verbonden met de linker doos direct verbonden is met mijn modem momenteel, en de andere kabel rechts gaat direct de woning van mijn bovenbuur in. 

Ik weet niet of dit allemaal nuttige informatie was, maar ik heb in iedergeval geen andere aanvragen gedaan en mijn bovenbuur woont hier al langer dus lijkt het onwaarschijnlijk dat zij dat recent heeft gedaan. Is het dan dat er maar 1 verbinding naar buiten is? Of duidt de foto hierboven aan dat er wel twee aparte lijnen zijn en wij dus wel verschillende providers kunnen kiezen?

Het is wel gek want ik had rond 15 augustus contact opgenomen met de klantenservice via de telefoon, en daar hadden ze al aangegeven dat KPN dus iets met die verbinding aan het regelen was op 1 september, maar dat is dan niet gerelateerd aan het fixen van mijn internet geweest maar aan het overnemen van de lijn? 

Ik hoop dat ik het een beetje goed begrepen heb en dat mijn verhaaltje een beetje duidelijk is, maar ik hoor graag van je waar nog naar gekeken kan worden om misschien toch nog het internet te regelen. 

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mollyb, heel fijn dat je deze uitgebreide informatie mee kon sturen, super! Als ik jouw adres opzoek zie ik drie mogelijkheden op jouw adres. Omdat dit een openbaar forum is: laten we fictief stellen dat jouw huisnummer 1 is, dan zie ik de opties 1, 1A en 1B.

Mogelijkheden op het adres van Mollyb

Stel dat jouw buren op nummer ‘A’ wonen en jij woont op nummer ‘B’, dan is het absoluut mogelijk om beiden een eigen aansluiting te gebruiken. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met ‘op hetzelfde adres.’ Stel namelijk dat jullie allebei op toevoeging B wonen, dan is het niet mogelijk op beiden een eigen koperlijn te hebben en zou een van jullie over moeten op COAX van Ziggo of zouden jullie een abonnement moeten delen. In dit geval ben ik ook erg benieuwd op welke aansluiting je buren een abonnement hebben besteld. Wellicht namelijk dat ze simpelweg de verkeerde toevoeging hebben gekozen.

Het lijkt er namelijk wel op dat je hier twee verschillende aansluitingen hebt gefotografeerd. Het is puur gissen, maar wellicht dat een van deze twee aansluitingen nog de aansluiting zonder toevoeging kan zijn.

Ik ben benieuwd hoe de vork precies in de steel steekt, hopelijk weet je het snel met samenkomst van je buren te ontdekken!

Hoi @mollyb, heel fijn dat je deze uitgebreide informatie mee kon sturen, super! Als ik jouw adres opzoek zie ik drie mogelijkheden op jouw adres. Omdat dit een openbaar forum is: laten we fictief stellen dat jouw huisnummer 1 is, dan zie ik de opties 1, 1A en 1B.

Mogelijkheden op het adres van Mollyb

Stel dat jouw buren op nummer ‘A’ wonen en jij woont op nummer ‘B’, dan is het absoluut mogelijk om beiden een eigen aansluiting te gebruiken. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met ‘op hetzelfde adres.’ Stel namelijk dat jullie allebei op toevoeging B wonen, dan is het niet mogelijk op beiden een eigen koperlijn te hebben en zou een van jullie over moeten op COAX van Ziggo of zouden jullie een abonnement moeten delen. In dit geval ben ik ook erg benieuwd op welke aansluiting je buren een abonnement hebben besteld. Wellicht namelijk dat ze simpelweg de verkeerde toevoeging hebben gekozen.

Het lijkt er namelijk wel op dat je hier twee verschillende aansluitingen hebt gefotografeerd. Het is puur gissen, maar wellicht dat een van deze twee aansluitingen nog de aansluiting zonder toevoeging kan zijn.

Ik ben benieuwd hoe de vork precies in de steel steekt, hopelijk weet je het snel met samenkomst van je buren te ontdekken!

Hi Cal, 

Mijn bovenbuur en ik wonen allebei op het huisnummer met toevoeging B, maar op aparte verdiepingen die verder volledig gescheiden zijn. Ik heb mijn verhuurder vandaag gesproken en er zouden toch echt twee verschillende DSL verbindingen moeten zijn. Hij gaf aan dat de huurder die voor mij in dit appartement zat wel gewoon een DSL abonnement had die apart was van mijn bovenbuur, maar hij kon niet met zekerheid uitleggen hoe dat was geregeld. 

Daarnaast lijkt het wel dat mijn bovenbuur al een abonnement bij T-mobile heeft, en dat zij van de week problemen heeft gehad met haar internet waarschijnlijk omdat ik dus ook inderdaad een aanvraag had gedaan voor dezelfde verbinding. Er was namelijk tegen haar gezegd dat haar verbinding was opgezegd, terwijl ze dat zelf natuurlijk helemaal niet had gedaan. Dit zal dan waarschijnlijk de lijn met toevoeging B zijn. Er bestaat als het goed is geen adres zonder toevoeging, A is een ander pand onder ons die geen internet aangesloten heeft momenteel, dus ik heb inderdaad een vermoeden dat je gelijk hebt dat een van de twee verbindingen op de foto dan die zonder toevoeging kan zijn uit het lijstje wat je liet zien. 

Gezien deze informatie, wat zijn de vervolg stappen die wij kunnen nemen? Of kan ik wat persoonlijker contact zoeken zodat mijn situatie niet helemaal op het forum geplaatst hoeft te worden (ik weet niet of ik kan refereren naar deze post als ik jullie klantenservice bel zodat zij mee kunnen lezen)? Daarnaast heb ik natuurlijk nog steeds geen internet en zal mijn voucher morgen verlopen, zou het mogelijk zijn om hier nog eentje van te ontvangen terwijl wij uitzoeken hoe dit opgelost kan worden, of moet ik hiervoor de klantenservice direct bellen?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de uitleg! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mollyb, dit wordt een lastig en apart verhaal. Ik zie inderdaad dat de buren ook bij ons een abonnement hebben. Op jouw adres staan drie abonnementen, deze zet ik hieronder onderelkaar neer:

  1. Het verlopen abonnement van de buren (dit komt door jouw aanvraag). 10 B
  2. Een nieuwe aanvraag van de buren. (Deze loopt door en daarom heeft KPN NetwerkNL op 01-09 de lijn overgezet) 10 B
  3. Jouw aanvraag (Deze staat nu vast door de buren). 10 B

Het grappige is is dat het huisnummer op alle drie de aanvragen hetzelfde is. Dit klopt volgens mij niet. Huisnummer 10 (fictief) met toevoeging B. Hebben jullie hetzelfde huisnummer toevallig? Op dit moment kun je het beste telefonisch contact opnemen om een nieuwe aanvraag in te dienen. Leg zo goed mogelijk uit wat de situatie is. Ik kan namelijk geen nieuw abonnement voor je aanvragen. Wel kan ik je een nieuwe vouchercode opsturen, dit heb ik ook direct voor je gedaan in een privébericht!

Reageer