Beantwoord

Na een week geen glazvezel meer. Nu al uren LOS

  • 15 July 2022
  • 5 reacties
  • 175 Bekeken

Ik heb een week van het net aangelegd glasvezel internet kunnen genieten (dat was top, haalde nagenoeg volle 1Gbps en lage latency), maar opens was vanochtend rond 11:00 mijn verbinding weg. De witte Huawei ONT geeft een langzaam rood knipperend LOS lichtje en PON lampje is uit. 

Klantenservice gebeld en die hadden o.a. een lijnmeting gedaan en er was idd geen signaal. Zelf heb ik nu even tijdelijk direct op de ONT ingelogd en ik zie:

  • Geen current values bij Optical Information. 
  • Een ONT registration status van O1(initial state).

Nu zou er wel een monteur ingeschakeld gaan worden, maar ik vroeg mij af hoelang dit zou kunnen duren. 

Saillant detail: mijn bestelling status stond tot vandaag op “monteur komt vandaag”. Enige tijd nadat ik klantenservice had gebeld voor deze storing en ze hierop ook had gewezen, kreeg ik een welkomst mailtje van T-Mobile. Beetje zuur, maar opvallend was ook dat het abonnement pas vandaag in is gegaan. Kan dat verband hebben?

icon

Beste antwoord door Boris 16 July 2022, 10:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @dmstork,

Goed dat je dit bij ons aankaart en welkom bij de Community! Het is inderdaad spijtig te noemen dat het lijkt alsof het in dit geval mis is gegaan tijdens de patching voor de installatie. Op die manier kan het ervoor zorgen dat de verbinding is weggevallen. Om ervoor te zorgen dat jij zo weer van die supersnelle verbinding en lage latency kan genieten, dient onze technische dienst te bepalen waar het misgaat in de wijkcentrale, waar de patching is gedaan. Dit proces kan tijd in zijn beslag nemen. Een monteur wordt in andere gevallen dan aangestuurd naar de wijkcentrale om de patching weer netjes te krijgen. Om extra kracht bij te zetten, heb ik onze technische dienst gevraagd dit met spoed op te pakken.

Ben je in het bezit van een Tele2 of T-Mobile SIM kaart? Dan zorg ik ervoor dat je in de tussentijd genoeg data hebt op je telefoon. Zo kan je bijvoorbeeld een hotspot inrichten als tijdelijke oplossing. Ben je daarvan in het bezit? Stuur mij dan vooral een privébericht, dan pak ik het op!

...Om extra kracht bij te zetten, heb ik onze technische dienst gevraagd dit met spoed op te pakken.

Ben je in het bezit van een Tele2 of T-Mobile SIM kaart? Dan zorg ik ervoor dat je in de tussentijd genoeg data hebt op je telefoon. Zo kan je bijvoorbeeld een hotspot inrichten als tijdelijke oplossing. Ben je daarvan in het bezit? Stuur mij dan vooral een privébericht, dan pak ik het op!

Top, dank je wel!
Ik heb geen andere T-mobile producten, maar gelukkig werkt mijn oude internetverbinding nog tot 10 augustus, dus ben ik weer even teruggegaan. Hoop dat het snel opgelost is!

Nou, als het goed is komt er vandaag een monteur hier aan huis om te kijken. Ik hoop dat het vandaag gefixt kan worden, op moment dus anderhalve week geen glasvezel. Desnoods moet ik de opzegdatum van mijn internetkabel naar achteren schuiven...

Wow, enige tijd nadat ik dit had gepost zie ik opeens signaal (PON is groen) op mijn ONT en de Zyxel router!

Monteur ook geweest en heeft alles getest en werkend gevonden. Hij bevestigde dat in de wijkcentrale mijn verbinding niet was gepatched… Gelukkig geen breuk dus.

Maar ik vermoed dat er dus wat administratiefs niet goed is gegaan, dat ik op Remove stond (of omdat mijn installatie niet was administratief was verwerkt iig dat ik niet gepatched moest zijn oid). 

Ik zit iig weer op snel glasvezel, net zo goed als eerst 😁