Na installatie glasvezel geen tv en supertraag wifi....

  • 16 September 2023
  • 37 reacties
  • 351 Bekeken

Hallo, gisteren de overstap gemaakt naar Odido glasvezel mede omdat ik bij Ziggo maar 50mb had en nu dus voor 400mb ben gegaan.
Tijdens de installatie met de Gideon installateur lukte het al niet om de app van T-Mobile of Odido op mijn 2 week oude Samsung tv te installeren, conclusie, nog geen tv…
Toen heb ik een speedtest gedaan op diverse websites en kom ik bekabeld EN onbekabeld niet hoger dan… 50 mb

Daar komt ook nog eens bij dat de verbinding constant uitvalt
Het is een installatie van 1 dag oud, wie kan mij helpen.
Op dit moment ben ik zwaar achteruit gegaan met wat ik had….

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Swinny69, bedankt voor alle screenshots.

Bekabeld ziet het er inderdaad perfect uit. Klopt het dat je de WX5600 op poort 3 hebt aangesloten? Kun je deze is loskoppelen en de verbinding opnieuw testen? Waar heb je het modem en wifi punt staan? Zou je eens een blik willen werpen op ons topic over hoe verbeter ik mijn wifi?  

 

 

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Swinny69 

Voor de Odido TV app moet je Samsung tv vanaf het bouwjaar 2018 zijn.

Heb je de snelheid gemeten door een laptop/pc op de router aan te sluiten met minimaal een CAT5E internetkabel en gebruik de Ookla speedtest app?

Je zou ook de internetkabel kunnen vervangen of een andere apparaat gebruiken om te testtenm een andere testserver kan je ook gebruiken.

En valt alleen de WiFi weg of ook bekabeld internet dus een rood lampje op de router?

Hallo @Waqqas
Mijn tv is 2 weken oud, model 2023
Ik heb gemeten met de Ookla speedtest en een paar andere op een laptop, bekabeld, niet bekabeld blijft hooguit 50mb.
Ik heb helaas geen ander apparaat in huis waarmee ik kan testen, op mijn gsm kom ik op hoogstens 70mb
Heb het modem al gereset, ook het extra wifi punt maar niks helpt helaas

Reputatie 7
Badge +15

@Swinny69 

Kun je eens een foto toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter op 1 foto? 70 Mbps via de WiFi zou kunnen als je met de 2,4 GHz band bent verbonden.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Swinny69 

Daar bij de Huawei ONT maakt de gele glasvezel een beste scherpe bocht wat kan resulteren in signaal dat niet goed wordt doorgevoerd, die zou je een beetje losser kunnen maken en dan de ONT herstarten door de stroom er even af te halen.

@Waqqas Gedaan, maar helaas geen verschil.

Misschien een stomme vraag maar mij hebben ze altijd verteld dat met glasvezel het niet uitmaakt met hoeveel personen of apparaten je online bent, snelheid zou hetzelfde moeten blijven ?

Ik moet er even bij vertellen dat ik dus 2 tv's heb en een heleboel apparaten die werken via wifi.
Zoals 6 smart stekkers, 3 airco's, deurbel, 3 camera's, P1 meter, 3 Google speakers en 1 hub en een NAS.
Tijdens het testen stonde deze apparaten wel allemaal uit...

Reputatie 7
Badge +15

@Swinny69

Bekabeld en via de WiFi heb je een heleboel IP adressen die kunnen worden toegewezen, 192.168.1.2 t/m 192.168.1.254.

Standaard staat er wel een limiet op het aantal WiFi cliënten, deze staat op 32.

50 Mbps is wel heel erg weinig ook al als er een heleboel apparaten zijn.

Wellicht zorgt de WiFi punt ervoor dat die limiet van 32 WiFi cliënten nog hoger is.

@Waqqas  even voor de duidelijkheid, het is 50 mb/s (50 Mbps = 6 Mb/s)

Maar ik heb een abonnement van 400 Mb/s

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Swinny69, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat er op dit moment inderdaad meerdere apparaten met het wifi netwerk verbonden zijn en er een switch aangesloten is. Was de switch ook losgekoppeld toen je de verbinding hebt getest? Anders zou ik je graag willen vragen om dit opnieuw te testen met de switch losgekoppeld. 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

@Nora van Odido 

Dank je, ik ga er morgen meteen mee beginnen !

@Nora van Odido Hoe koppel je een switch ( wat dat ook mag zijn ) los, of is dat wat we gaan doen nu ? 

@Nora van Odido 
Ik heb zojuist alles gedaan zoals boven vernoemd, alleen niet wetende wat een switch is.
Dit is de speedtest, bekabeld, ziet er perfect uit volgens mij.
 


Taakbeheer :

 

En 2 stuks van ipconfig/all :



Ik voeg ook nog even een screenshot vanaf dezelfde plek naast het modem maar dan draadloos :



En dit, dit is de belangrijkste voor mij, een screenshot, onbekabeld, naast jullie Wifi plus punt in onze aanbouw.

 

Moet ik er ook nog even bij vermelden dat de wifi in de aanbouw vaak gewoon uitvalt en vanzelf weer aangaat.
Ook heb ik nog steeds geen TV, dat was ook een deel van mijn vraagstelling.

Ook zie ik mijn netwerk 2 x staan ?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Swinny69, bedankt voor alle screenshots.

Bekabeld ziet het er inderdaad perfect uit. Klopt het dat je de WX5600 op poort 3 hebt aangesloten? Kun je deze is loskoppelen en de verbinding opnieuw testen? Waar heb je het modem en wifi punt staan? Zou je eens een blik willen werpen op ons topic over hoe verbeter ik mijn wifi?  

 

 

Hallo @Tommie van Odido, ik heb geen idee, ik heb zelf niks aangesloten, de monteur van Gideon heeft alles gedaan.
Het modem hangt tegen de buitenmuur waar de glasvezel ook direct naar binnen komt vanaf de straat.
Het wifi punt staat in onze aanbouw.

Als ik het wifi punt loskoppel heb ik in de woonkamer, onbekabeld, 160/250 MB
Maar 7 meter verderop in onze aanbouw is er geen wifi meer vandaar dus dat extra wifi punt.
Ik haal daar, met wifi punt aangekoppeld ca 50/45 MB en bekabeld 350/400 MB
Bekabeld werkt dus prima maar wat is het nut van wifi dan EN… ik kan niet alles gaan bekabelen in de aanbouw !

Ik heb op de gang, 3 meter van het modem een P1 meter hangen, die meter heeft altijd goede wifi gehad toen ik Ziggo had, 96% meestal, nu nog maar 46% zo weinig dat ik bijna geen data krijg, zou toch niet zo moeten zijn dat ik daar ook een wifi punt moet gaan zetten ?



Enig idee Tommie, waarom ik 2 dezelfde netwerken zie staan ( met een 2 erachter)
En mijn TV werkt nog steeds niet, er is geen app te vinden voor mijn TV terwijl de technische dienst aan heeft gegeven dat mijn tv er wel voor geschikt is ( Samsung van 1 maand oud )

Alvast bedankt voor je hulp, hoop dat we eruit komen.
Op dit moment heb ik spijt als haren op mijn kop dat ik bij Ziggo ben weggegaan...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Swinny69, ik heb zojuist @Sven-Odido aan de mouw getrokken om wat dieper je verbinding in te duiken. Hij heeft geconstateerd dat de 5 GHz frequentie uitstond op het wifi punt. Hij heeft zojuist een reset uitgevoerd op het wifi punt. Zou je opnieuw de verbinding kunnen testen? 

Hi @Tommie van Odido en @Sven-Odido 
Zojuist geprobeerd, onbekabeld naast het wifi punt kom ik nu op 150 down en 300 up, dat is al een behoorlijke verbetering, dank je wel, geweldig !!

Bekabeld is perfect 380 down en 390 up

​Is dit het maximale wat ik onbekabeld zou kunnen halen en kan ik zelf ook in het wifi punt komen ?
Is dat soms die tweede identieke wifi die ik zie staan ( met een 2 erachter )

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Swinny69, dat is in ieder geval al een hele vooruitgang. 

Snelheid op wifi zal altijd minder stabiel zijn dan bekabeld. Dit komt omdat er zoveel factoren meespelen in de verbinding.

 

kan ik zelf ook in het wifi punt komen ?

Je kunt in het wifi punt komen door in te loggen met de gegevens op de achterkant. Eigenlijk precies hetzelfde hoe je inlogt op het modem. IP-adres + wachtwoord.

 

Is dat soms die tweede identieke wifi die ik zie staan ( met een 2 erachter )

Sommige apparaten kunnen dit zo laten zien. Normaliter neemt het wifi punt het SSID over en zijn identiek aan elkaar. Je zou eventueel een wifi scanner erbij kunnen pakken en dan kun je zien welk mac adres bij het SSID hoort. Je zou het modem en wifi punt ook kunnen resetten en opnieuw koppelen. Wellicht lost je het hiermee op!

@Tommie van Odido dat ga ik zeker even proberen.
Blijft nog de vraag staan dat ik helaas nog steeds geen TV heb.
Mijn Samsung smart TV is 1 maand oud, maar er is geen app te vinden waarmee ik TV kan kijken.

Reputatie 7
Badge +9

@Swinny69 het kan kloppen dat de Odido TV App nog niet beschikbaar is. Voor sommige tv merken duurt het iets langer voordat de app gelanceerd mag worden, onder andere Samsung. Hier zijn we druk mee bezig. Zou je kunnen kijken of de T-Mobile app nog wel zichtbaar is? Als het goed is kun je deze nog gewoon gebruiken!

@Tommie van Odido  Ja inderdaad de t-Mobile app is wel te vinden, helaas alleen (nog) niet via de chromecast

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Swinny69, je kunt de app alleen downloaden op de Google Chromecast met Google TV. Op een normale Chromecast kun je alleen streamen met je telefoon naar de tv. 

@Tommie van Odido ik heb met google TV maar geen app te vinden...

Reageer