Beantwoord

na overstap onstabiel internet

  • 18 October 2023
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

heehee,

Ik heb een jaar lang probleemloos internet gehad via glasvezel bij kpn. 

Ik heb 2 maanden geleden de overstap gedaan naar tele2/odido glasvezel 1gb abonement,

maar sinds oplevering is de lijn/connectie gewoon bagger.
Ik meet de connectie via de lan connectie, waar ik met kpn gewoon goede ping had, en 1gb/up en down is dat nu beetje 950down en 450mbit up.

Ik heb verschillende tickets geopend maar communicatie is gewoon zo slecht !

Ik had eerst een ticket geopend en na 3 weken kwam een monteur kijken, ik zou volgens hem geen internet hebben.  heb de logging laten zien en hij heeft getest met een andere modem met hetzelfde resultaat. hij zou ticket loggen voor kpn networks en zijn ticket sluiten. Na een week opnieuw geinformeerd, maar was nooit een ticket gelogd. moest opnieuw ticket openen en na bijna een week is er een afspraak gemaakt. kpn networks kwam langs en zei dat de lijn prima was. zei zo had ook geen lijn isuses verwacht, glas via kpn was immers altijd prima. ticket gesloten en opnieuw contact gehad en straks zijn we totaal 2 maanden verder en nogsteeds geen stabiel internet. 

wat kan het zijn dat mijn upload bagger is en continu disconnecties ? wellicht kan ik ze de juiste kant op sturen ? ik kom niet verder dan het nt kastje niet lekker is of mn patch maar wellicht heeft iemand een goede tip ? 

 

Thanks

icon

Beste antwoord door Catmurdock 19 October 2023, 09:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Catmurdock, welkom bij Odido en op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het lijkt erop dat het ONT niet goed geregistreerd staat, hierdoor ontvang je niet de maximale uploadsnelheid. Ik kan dit voor je oplossen door het ONT opnieuw te registreren. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ik kan namelijk geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Laat je het weten als dit gelukt is? Dan zal ik dit meteen voor je oplossen!

Hey @Catmurdock, welkom bij Odido en op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het lijkt erop dat het ONT niet goed geregistreerd staat, hierdoor ontvang je niet de maximale uploadsnelheid. Ik kan dit voor je oplossen door het ONT opnieuw te registreren. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ik kan namelijk geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Laat je het weten als dit gelukt is? Dan zal ik dit meteen voor je oplossen!

klantnummer is toegevoegd 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @Catmurdock. Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Kan je het ONT rebooten en kijken of je nu de gewenste snelheid haalt? 


Yes, na 2 maanden eingelijk mn upload in orde.   blijft het bijzonder vinden dat ik al verschillende mensen langs heb gehad, uren zitten chatten en 1 focum post dit oplost. 

ben benieuwd of mn jitter zich nog gaat normaliseren, hopelijk heeft het registeren van het ONT kastje ook al mn discinnect issues opgelost :D 

Erg bedankt voor je hulp

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Catmurdock, ik ben blij om te horen dat het gewerkt heeft! Ik wens je nog een fijne middag. 

heehee,

wat zou dit kunnen zijn ? internet is niet stabieler geworden naar het opnieuw registeren van het ntu kastje.

 

 

Reageer