Beantwoord

Na weigeren over te stappen naar Glasvezel verdwijnt klantvoordeel

  • 20 April 2024
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Goedendag,

 

Begin augustus vorig jaar heb ik mijn Unlimited abonnement voor twee jaar verlengd bij T-Mobile.

Al sinds 2019 heb ik internet thuis en mobiel met volle tevredenheid, waardoor verlengen geen issue was voor mij.

Echter werd T-Mobile vlak daarna Odido, en niet veel later werd bekend gemaakt (lees: gedreigd) dat de “oude” dsl-telefoonlijn heel binnenkort uitgezet zou gaan worden en dat ik over moest stappen op glasvezel. De aanbieding was dat ik hiervoor 10 euro in de maand meer moest gaan betalen, maar dat ik wel gratis aangesloten zou worden.

De telefoontjes volgden elkaar steeds sneller op, waarbij steeds andere einddatums werden genoemd, en diverse aanbiedingen gedaan werden die nooit zwart op wit gezet kon worden. Het werd zo erg dat ik het telefoonnummer van Odido uiteindelijk heb geblokkeerd op mijn telefoon.

Ik besloot zolang mogelijk de oude aansluiting te blijven gebruiken, maar inmiddels heb ik geen keuze meer, en heb ik besloten door de prijsstijging te stoppen met internet thuis.

Nu krijg ik te horen dat door dit stoppen de klantvoordeel op mijn mobiel abonnement gaat vervallen, en dus 10 euro duurder gaat worden. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice en ben ook naar de Odido-shop hier in het centrum geweest.

Wat mij opvalt is dat iedere medewerker die ik spreek alleen verstand heeft van zijn of haar eigen deelterrein. In de Odido-shop zeiden ze dat ze niets voor mij konden betekenen en dat ik contact moest opnemen met de klantenservice. De klantenservice van Internet thuis begreep dat ik niet wilde overstappen naar glasvezel, maar zei dat ik bij de collega's van mobiel moest zijn. De dame van mobiel begreep het verschil tussen dsl en glasvezel niet en kon ook niets voor me doen, want klantvoordeel gaat automatisch wanneer meerdere abonnementen op een adres zijn geregistreerd.

Mijn vraag is of jullie voor zulke gevallen iets kunnen regelen voor klanten die niet vrijwillig stoppen met thuisinternet? Als alles bij het oude kon blijven zou ik niet overstappen. Op het moment dat ik mijn mobiele abonnement verlengde is mij ook niet verteld door de verkoper dat dit er aan zat te komen. Als ik het geweten had zou ik natuurlijk niet met twee jaar verlengen.

Ik hoopte dat er enige coulance van jullie zijde, ik zal vast niet de enige persoon zijn die dit overkomt?

Met vriendelijke groet, Jos

icon

Beste antwoord door eric 20 April 2024, 16:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jos de Jong ,

Als je een abonnement aanschaft of verlengt wordt gevraagd of je nog andere producten hebt. Indien je JA kiest, dan zie je de prijzen inclusief klantvoordeel,  indien je nee kiest, dan zie je de prijzen als enkelvoudig product. 

De overgang van DSL naar fiber vind in heel het land plaats en is in 2030 afgerond. Pas als er fiber mogelijkheden zijn wordt het koper netwerk door KPN afgesloten, maar als je de waarschuwingen daarvoor negeert of zelfs blokkeerd,  dan houd het op een keer op.

Klantvoordeel geldt alleen bij meerdere producten, met een vast internet verbinding maar er is ook voordeel als je meerdere mobiele abonnementen hebt.

Het klopt dat er klantenservice voor mobiel en een andere voor vast is. Maar de factuursystemen werken hiervoor automatisch,  dat betekend ook dat als je nog maar 1 product overhoud er geen klantvoordeel meer van toepassing is. Dat valt niet handmatig te overrullen. Als je weer een vast internet lijn van Odido op je adres actief krijgt wordt het klantvoordeel weer toegepast.

Hallo Eric,

Bedankt voor je passief agressieve reactie.

Het enige wat ik wilde aangegeven dat op het moment van afsluiten van het abonnement, er nog geen sprake was dat mijn thuis internet zou gaan vervallen.

Ik hoopte dat jullie voor gevallen waarbij jullie de gekoppelde abonnementen wijzigingen zo iets hadden als wanneer ik zonder bonuskaart bij de Appie kom, waardoor klantvoordeel toch mogelijk zou blijven.

Maar het schijnt dat alleen jullie de voorwaarden mogen wijzigen en de klant zijn mond moet houden.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jos de Jong 

Vast internet via koper vervalt alleen als je vast internet via glasvezel beschikbaar is. Als je het alsnog weer aanvraagt komt het klantvoordeel na oplevering weer tot stand. Dat is niet agressief geschreven maar voorlichtend bedoeld.

Reageer