Beantwoord

NAT TYPE 1 PS4 Huawei HG659

  • 21 December 2020
  • 2 reacties
  • 246 Bekeken

Ik kan met geen mogelijkheid NAT Type 1 krijgen op mijn PS4. Dit terwijl ik bij een andere provider dit wel gewoon kon doen.

Heb alle benodigde poorten open. Ook als ik mijn PS4 in DMZ zet blijft NAT Type gewoon op 2.

Dit kan toch niet, T-Mobile?

icon

Beste antwoord door Brian 24 December 2020, 13:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hi @Kikoha Welke problemen ervaar je met NAT 2? Het is mij zelf ook nooit gelukt om NAT 1 voor elkaar te krijgen (bij meerdere providers) maar met NAT 2 zou je geen problemen moeten ervaren. Ik zou DMZ en zelfs NAT type-1 eigenlijk niet aanraden, hiermee zet je alle poorten open ben je kwetsbaar voor iedereen die kwaad in de zin heeft. Zie bijvoorbeeld ook hier. Ons modem heeft een interne firewall die standaard aan staat, het kan zijn dat je hierdoor geen NAT 1 verbinding krijgt. Deze kan je eventueel uitzetten in de modem settings maar dit raden we absoluut af.

Hoi Brian, bedankt voor je antwoord. Ik snap dat het NAT Type 2 grotendeels goed werkt, maar er zijn wel een aantal problemen, waar je tegenaan kan lopen. Dit vooral in peer-to-peer online games.

Blijkbaar worden er inbound toch wat dingetjes geblokkeerd, waardoor niet voor de volle 100% gecommuniceerd kan worden tussen twee peers (spelers). Dit is vooral te merken in schietspellen. 

Hierdoor kan er bad hit detection, lag en vertraging ontstaan. Maar ik ga het uittesten door de firewall in de modem uit te zetten. Nogmaals bedankt voor de reactie.

Reageer