Beantwoord

nb2k22 error 58d85bb8

  • 21 January 2022
  • 52 reacties
  • 417 Bekeken

Reputatie 1

Deze vraag is al gesteld en de oplossing blijkt een andere router te zijn.  Nou heb ik hier nog een Expedia box van kpn liggen.  Zou die er ook tussen kunnen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 January 2022, 00:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

52 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Moepampa 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en bedoel je de Experiabox? Volgens mij niet en je hebt hier ook geen optie in om een VLAN in te stellen.

Indien je glasvezel hebt kun je kijken of een managed switch er voor helpt maar dat zul je voor je zelf even moeten proberen indien mogelijk, ik weet het niet zeker 😅

Reputatie 1

Ik heb glasvezel wat is een managed switch ?

Je bedoeld een splitter zo noem ik ze altijd ?

Die zit er nu tussen van netgear omdat ik meer aansluiting heb dan de modem voorziet.

Ik bedoel idd de Experiabox V10.

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa 

Weet je toevallig welke Netgear switch het is, SG105E? Hij moet wel VLAN ondersteuning hebben en dan sluit je de switch aan op de mediaconverter.

De router up to date houden zal misschien wel een probleem zijn. Daarom is het toch misschien beter om een eigen router aan te schaffen met VLAN ondersteuning die je op de mediaconverter kunt aansluiten.

Reputatie 1

Oke en welke router zou ik dan moeten halen.

Ik lees veel over de tp link maar meestal word die aanbevolen als je geen glasvezel heb.

Dus welke zou ik dan moeten halen voor een  beetje schappelijke  prijs. 

Reputatie 1

Netgear is de SF108

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa 

Asus of TP-LINK het zijn beide goede routers, je kan eens rondkijken in de webshops naar een goede router met VLAN ondersteuning en natuurlijk alle andere specificatie .

Dan zie je ook meteen de prijs.

Reputatie 1

Welke specificaties heeft die nog meer nodig.

Sorry voor al de vragen ben hier niet zo in thuis.

Plug en Play werkt het beste voor mij.

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa 

Hier de Asus RT AX55 met VLAN ondersteuning, het VLAN gedeelte is niet moeilijk en is zo ingesteld 👍

Reputatie 1

En die TP-Link ac1200 v300 waar je veel over leest is dat ook een optie op glasvezel?

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa 

Dat is een ADSL/VDSL router, niet geschikt voor glasvezel.

Vind je de Asus RT AX55 te duur? Je zou kunnen kijken of je goedkopere kan vinden.

Heb je trouwens naast internet ook tv en/of vast bellen?

Reputatie 1

Ik heb naast internet ook tv.

Ik vind hem idd wat prijzig zeker omdat het eigenlijk zo te lezen op topics aan de modem van tmobile ligt.

Alles wat ik dus bespaar met de overstap van kpn (zonder probleem) naar tmobile gooi ik dan in een putje.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa 

Ik vond deze nog :

TP-Link Archer C1200 - Router - 1200 Mbps

En heb je het nieuwe T-Mobile TV of nog het oude interactieve tv? Bij het nieuwe T-Mobile TV zit het beginscherm van je tv box er zo uit :

 

Reputatie 1

Ik heb het zoals afgebeeld. Staat ook nog maar sinds 17 januari. 

Dus heb ook nog 14 dagen bedenk tijd vanaf  dan. 

Dus miss ook is kijken  naar die optie.

Is die TP-Link ook makkelijk om intestellen?

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa

Ik heb er geen ervaring mee (router) maar ik zie wel dat hij VLAN ondersteuning heeft dus we komen er wel uit 👍

Reputatie 1

Dus even afgaande op jou expertise wat is de beste keus. 

De Asus of de TP dan ga ik er 1 bestellen dan heb ik die morgen nog.

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa

Volgens mij zal de TP-LINK het ook gewoon prima doen en je bespaart kosten, onderaan de pagina bij specificaties vind je ook nog de handleiding, en mocht je niet tevreden zijn dan kan hij altijd nog terug.

De Asus heeft wat betere functies maar je betaalt er dus ook wat meer voor, de Asus is ook wat makkelijker om in te stellen.

Reputatie 1

Top ik ga gewoon de TP bestellen en als het niet lukt dan kan die idd altijd terug.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa

Deze link kan ook handig zijn.

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-huawei-modem-vervangen-voor-eigen-router-305727

Of

https://www.tp-link.com/us/support/faq/1585/

Connection type: Dynamic IP, vlan 640 voor IPTV en vlan 35 moet je mogelijk wel gewoon invullen maar voor alle 4 de LAN poorten kun je gewoon internet kiezen. IPTV werkt gewoon via een internetpoort.

Reputatie 1

@Waqqas de tp-link is binnen. Kan ik hem nu zo instellen als bij de link hierboven?

Dan kan de Zyxel er van tussen toch?

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa

Je kan hem nu al aansluiten op de mediaconverter met de Zyxel weg.

Verbind er een laptop mee en nadat je bent ingelogd in de TP-LINK kun je eens kijken bij advanced, Network, basic of je daar VLAN 300 kan invullen of via bovenstaande linkjes 

 

Reputatie 1

@Waqqas  i

k heb alleen een chromebook en deze heeft geen aansluiting voor een LAN

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa

Je kan ook een telefoon verbinden met de WiFi van de TP-LINK ook al is er geen internet, je kan wel op de web interface door in je browser naar het IP adres te gaan dat onder je router staat en dan inloggen met admin/admin volgens mij.

Chromebook verbinden met de WiFi kan ook, het is hierbij niet nodig dat internet werkt.

Kijk even voor jezelf of je eruit komt met instellen en anders kan je hier een screenshot delen als je het niet snapt.

Reputatie 1

@Waqqas als ik via de tplinkwifi.net site ga dan krijg ik een menu.

Als ik dan de quick start doe gaat ie tot 75% en dan krijg ik iedere x dit.

Router ook al een x gereset maar geen su6.

Er komt 1 kabeltje uit de glasvezel die naar de mediaconverter gaat.

Hier uit komt een Lan kabel en die stop ik in de (blauwe) internet poort van de tp.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Moepampa

Je kan hem nu al aansluiten op de mediaconverter met de Zyxel weg.

Verbind er een laptop mee en nadat je bent ingelogd in de TP-LINK kun je eens kijken bij advanced, Network, basic of je daar VLAN 300 kan invullen of via bovenstaande linkjes 

 

@Moepampa 

Als het goed is kan je naast quick setup gewoon bovenstaande doen en opslaan?

Reputatie 1

Ik heb bij internet geen vlan optie. Dit is het enigste dat er staat.