Netgear R8000 router niet bereikbaar

  • 3 December 2020
  • 10 reacties
  • 241 Bekeken

Beste Allen,

 

Graag zou ik ondersteuning wil hebben met de aansluiting van mijn Netgear R8000 router op de Huawei HG659 modem van T-Mobile.

Momenteel is mijn Netgear router bekabeld aangesloten via de LAN van de router naar de LAN op de Huawei modem. Hierdoor kan ik verbinding maken met  de WIFI verbindingen van zowel de Netgear router en de HUawei HG659 modem 

Echter als ik verbonden ben met het WIFI netwerk van de Netgear router of bekabeld en ik wil naar het IP adres van de router 192.168.1.1, dan kom ik automatisch op het IP adres van T-mobile. Ik heb al getracht andere IP adressen in te vullen, echter zonder succes.

Mijn vragen zijn dan ook:

  1. Is de aansluiting van de router naar de modem correct
  2. Hoe kom ik op de site van de router, zodat ik mijn router instellingen kan aanpassen
  3. Welke instellingen op de site (IP adres 192.168.1.1) van T-mobile moet ik aanpassen. Zodat ik beide kan benaderen.

Met vriendelijke groet,

 

Raymond.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @bolle111 

De vraag die ik heb, hoe is de Netgear ingesteld .. als Access Point (AP) of als router?

De Huawei zit default in de LAN IP range 192.168.1.1, dat verklaart ook dat je uitkomt op het TMT modem. Welk subnet (LAN net) heeft de Netgear, als die hetzelfde zijn dan zit hem daar het knelpunt.

LAN naar LAN zou een vermoeden geven dat de Netgear is ingesteld als AP.

Leg even uit hoe en wat je wilt bereiken met je extra router/AP in je netwerk.

Verander eerst even het subnet binnen de Netgear naar bijv 192.168.2.1, afwijkend van die van de Huawei.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bolle111 

Je kan vanuit de Huawei LAN naar de Netgear WAN aansluiten.

De Huawei en Netgear hebben nu allebei 192.168.1.1, op welke modem/router probeerde je het IP te wijzigen?

Indien je dat in de Netgear doet, wijzig het IP naar 192.168.0.1 en wijzig ook meteen de DHCP poule 192.168.0.2 - 192.168.0.254 en klik dan op opslaan, kan ook in de Huawei.

Nu kun je hem via 192.168.0.1 benaderen.

.

@Pieter_B  ik kan mijn router nog niet instellen, omdat ik niet op de site van de Netgear router kom. Het liefst wil ik een brigde van de Huawei modem naar de Netgear creëren, maar ik heb al gelezen dat dit met de Huawei modem onmogelijk is. Je vraagt me of mijn Netgear router is ingesteld als acces point of router. Hoe kan ik dit controleren? De verbinding van de modem naar de router verloopt via internet ingang modem naar internet ingang router. Ik heb al getracht om deze in een andere ingangen van de modem te stoppen in combinatie met de ethernet ingang van de router, zoals dit wordt uitgelegd bij de app van Netgear, maar dan is de WIFI van mijn Netgear router niet zichtbaar.

 

@Waqqas is het mogelijk om het IP adres van de Huawei modem aan te passen, gezien het feit dat ik niet op de site van de Netgear router kom. Zo ja, kan je me misschien stapsgewijs hier doorheen lozen.

Beiden bedankt voor jullie snelle reactie en support.

 

Raymond.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bolle111 

Dat kan ook in de Huawei.

Ik heb zelf helaas geen Huawei maar je zou die instellingen om het IP en DHCP poule te wijzigen ergens bij advanced / LAN configuratie moeten vinden.

Het is even kijken of misschien kan iemand het stap voor stap uitleggen.

Reputatie 7
Badge +3

@bolle111

Weet niet hoe je inlogt op de Huawei of de Netgear, maar als beide op 192.168.1.1 staan blijft het moeilijk maar niet onmogelijk. De meest eenvoudige manier om toch op je Netgear te komen is, door bijv. de Netgear via de LAN poort aan te sluiten op een laptop. Koppel de Huawei tijdelijk af of zet hem gewoonweg even uit.

Als je dan aageloten bent op alleen de Netgear met je laptop, dan kun je die bereiken onder 192.168.1.1 zonder dat de Huawei (die staat uit) roet in het eten gooit.

De mogelijkheden waar je naar toe kan met je extra router

 

@Waqqas het is me gelukt om het IP adres van de Huawei aan te passen, helaas lukt het niet om de DHCP te wijzigen. Ik heb mijn andere laptop bekabeld aan gesloten op de LAN van mijn Netgear router, echter kan ik nog steeds niet op site 192.168.1.1 van Netgear komen, terwijl ik wel verbonden ben. Melding: Deze pagina is niet bereikbaar.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@bolle111 

Het kan ook zo zijn dat de DHCP range automatisch wordt aangepast dus probeer ook eens enkel het IP te wijzigen.

Anders kan je ook eens bovenstaande van @Pieter_B doen in de Netgear.

@Pieter_B dat ziet er gelikt uit ;-)……..raar maar waar het uitschakelen en het wijzigen van het IP adres van de Huawei modem heeft er toe geleid dat ik wel verbinden kan maken met de site van Netgear dmv bekabeling via de Ethernet ingang. 

Mag ik jullie, zodra de HORECA weer open is trakteren op een biertje?

Thanks guys……

 

PS. weten jullie toevallig ook hoe ik mijn Synologie Nas opstand kan benaderen? 

Reputatie 7
Badge +15

Ik drink geen bier maar bedankt voor het aanbod 😀

Synologie/NAS daar weet ik weinig van 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Weet niet of dit het eerste keer dat je hem in gebruik neemt, maar dan zou hij bereikbaar moeten zijn op http://find.synology.com/

Trouwens CoolB heeft ook wel een aardige handleiding gemaakt.

 

Bedankt trouwens voor je aanbod, maar hulp van mede klanten is gewoon kostenloos .. en ik luste wel bier :laughing:

Reageer