Beantwoord

Nieuw Zyxel T50 modem wifi problemen met chromecast



Toon eerste reactie

35 reacties

Het bovenstaande probleem heb ik ook,chromecast youtube smartphone zijn niet vooruit te branden

of er is geen verbinding of het hapert van alle kanten...dit moet toch bekend zijn bij tmobile???.

Guideonmonteur kreeg het ook niet voorelkaar dus er kwam een kpn monteur aan te pas en alles werkte

prima! maar dat duurde dus precies 1 dag en sinds 14 july een bar slechte wifi verbinding.

morgen maar weer is bellen…...:slight_frown:

Nadat ik die netwerk extenders uit het netwerk gehaald had, en de router en het accespoint gereset had, werkte alles prima. En bleef ook werken. Wifi is snel en de verbindingen zijn stabiel. 

Na enkele dagen heb ik de eerste extender terug geplaatst, en een paar dagen later de 2e. Ook toen bleef alles werken. En het werkt nog steeds uitstekend. Geen verbindingsproblemen meer gehad. 

Het enige apparaat wat eerder wel in het netwerk zat, en nu nog niet, is een fritzbox 1750 wifi extender. Maar dat laat ik zo. Blij dat alles nu goed werkt. 

Reputatie 7
Badge +5

@bramsat geef de 2.4Ghz wifi en de 5Ghz wifi een andere naam indien jouw apparatuur in samenwerking met de Zyxel modem zoveel problemen oplevert.

In dit topic een uitleg

 

Gezien dat kpn-monteurs het wel rond kregen en gezien er ook mensen zijn die van kpn glasvezel

overgestapt zijn naar t mobile glasvezel en toen last kregen van haperingen met dezelfde lijn heb ik zo 

mijn vermoedens dat het daar in de centrale kpn post mis gaat.

Ik zit 80 mtr van dit verdeelstation,heb veelvuldig gesprekken zowel met kpn monteurs alswel met

niet kpnmonteurs.En de veelvuldige klachten van kpnners is die anderen klooien maar aan

en wij moeten het allemaal weer repareren.

Punt is dat ik mijn internetsnelheid prima is, alleen met de wifi daar gaat het helemaal mis.

het vreemde is ook dat mijn laptop het goed doet met de wifi  maar de smartphone+oled lgtv+ mijn

chromecast ultra dat daar de verbinding hapert….dus weinig signaal.:joy:

Nieuwe ontwikkelingen. Gisteravond werkte om onduidelijke redenen de Ipad ineens wel, na zoveelste verbindings poging. Ook 1 van de chromcasts ging verbinden. De mobiel van mijn vrouw, ook verbonden.
Nu, net thuis van werk, is alles weer anders. Ipad werkt wel, beide smartphones geen verbinding (= wel wifi, geen internet). Chromecasts ben ik niet aantoe gekomen….…

Als het aan het Zyxel modem ligt (wat volgens mij niet anders kan), zou het dan een optie zijn om de wifi in het zyxel modem uit te schakelen, en een losse wifi-router of wifi-extender liefst bedraad aan het modem te koppelen? 

Reputatie 7

Hey @bramsat,

Ok fijn, ben benieuwd of dat wel werkt! Het klopt dat we op dit moment IPv6 niet ondersteunen. Het vinkje dat je nu hebt aangevinkt zal dan ook geen effect teweeg brengen. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +2

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. In dit geval dus een "Accespoint", of een router die in "Accespoint mode" wordt ingesteld. (Of een router waar minimaal de DHCP wordt uitgeschakeld, om IP conflicten te voorkomen)

 

The story continues.…

het heeft 2 dagen goed gefunctioneerd. Nadien weer allerlei problemen. Apparaten hebben wisselend wel/geen internet over de wifi. Ook chromecasts werken soms wel, soms niet. Het probleem wta ze dan melden is… geen internet.

maar ook bedraad internet blijkt regelmatig niet te werken, terwijl er dan weer wel internet op de Ipad verschijnt, via de wifi.

Ik snap er niks meer van. Het wordt tijd voor een provider met een werkend modem……. 

Reputatie 7
Badge +15

@hanzveenendaal

Indien de router hetzelfde ip adres als de Zyxel heeft dus 192.168.1.1 dan zorgt dat voor het wegvallen van de verbinding.

Indien dit zo is pas het aan aan in de router interface.

Het tweede apparaat staat in accespoint-mode, krijgt volgens mij z’n ip adres van de Zyxel. Dat zal ik voor de zekerheid nog eens nakijken. 

Reageer