Beantwoord

Nieuwe aansluiting 500mb ipv 1000mb

  • 1 November 2023
  • 13 reacties
  • 251 Bekeken

Hi, 

 

Ik kom meerdere topics tegen met dit probleem. De download is volledig, upload gecapped op 500mbit. Toen de monteur nog hier was over gehad, hij kende het probleem echter niet. De oplossing van de monteur was meerdere tests doen ‘en over een uur zou het werken’. 
 

Dit is een vergelijkbaar topic;


lijkt dus alsof de ont opnieuw moet worden geregistreerd, kan iemand daarbij helpen? Ik heb mijn klantnummer toegevoegd.

 

mvg,

sjors

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 November 2023, 15:05

Bekijk origineel

13 reacties

Hierbij nog een screentshot van de speedtest;

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sjorsloe, dit heeft te maken met de registratie van de ONT. Ik re-registreer het serienummer. Na een reboot van het modem, zou de upload in orde moeten zijn. Succes!

Hoi @Sjorsloe, dit heeft te maken met de registratie van de ONT. Ik re-registreer het serienummer. Na een reboot van het modem, zou de upload in orde moeten zijn. Succes!

Hi Jason,

 

Ik heb sinds vanmiddag meerdere malen alles min 30sec van de stroom gehaald, maar de upload blijft strak op 500mbit. Is de re-registratie gelukt?

 

Mvg,

Sjors

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sjorsloe, het leek niet helemaal goed gegaan te zijn. Ik heb het zojuist opnieuw geregistreerd. Zou je het ONT kunnen rebooten en de test uitvoeren? Als het goed is zie je direct verschil! 

Hi @Sjorsloe, het leek niet helemaal goed gegaan te zijn. Ik heb het zojuist opnieuw geregistreerd. Zou je het ONT kunnen rebooten en de test uitvoeren? Als het goed is zie je direct verschil! 

Gelukt! Dank!

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Sjorsloe, super fijn dat het is gelukt. Ik wens je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Ik zou ook graag mijn ONT opnieuw later registeren. Sinds 30-10 overgestapt, maar nog steeds blijft mijn internet steken op +/-500Mb up/400Mb down. De monteur die hier was geweest zei dat hij het zou aanmelden bij de technische dienst maar nog niks gehoord. Net geprobeerd te bellen, maar terwijl de medewerker een lijntest zou uitvoeren, bleef het stil aan de andere kant van de lijn. Vandaar maar even zo proberen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WdG, de ONT wordt opnieuw geregistreerd. Houd er rekening mee dat het tot 30 minuten kan duren voordat de re-registratie werkzaam wordt. Mocht de snelheid daarna nog niet toereikend zijn, herstart dan modem + ONT, alsjeblieft. Succes! 

Hoi @WdG, de ONT wordt opnieuw geregistreerd. Houd er rekening mee dat het tot 30 minuten kan duren voordat de re-registratie werkzaam wordt. Mocht de snelheid daarna nog niet toereikend zijn, herstart dan modem + ONT, alsjeblieft. Succes! 

Hoi @Jason van Odido Helaas nog geen resultaat. ONT geeft melding;

En op het modem blijft het internetlampje rood. Reset geprobeerd, geen resultaat. Gebeld, maar werd na een kwartier in de wacht opgehangen. 

Hallo @Jason van Odido .

Ik ben ondertussen een week verder zonder internet. Er is vanavond al een monteur langs geweest, maar die was toch heel nieuwsgierig wat jij hebt gedaan. Hij heeft het geprobeerd met een XGS-PON en een GPON, maar allebei werkten ze niet.

Het PON lampje blijft maar groen knipperen. Hij wil em op de een of andere manier niet registeren.

De kabels zijn getest, de PON is vervangen, de monteur is zelfs naar de wijkcentrale geweest om daar alles na te kijken, maar niks blijkt te werken. Ik zou toch wel heel graag weer een internetverbinding willen hebben aub.

Reputatie 7
Badge +16

@WdG Ik heb simpelweg de ONT registratie opnieuw gedaan. Maar wel vreemd dat het blijft doorgaan op deze manier. Ik probeer het nogmaals. Kun je het serienummer met me delen in dit topic? Ik verwijder het na gebruik direct!

@Jason van Odido

het serienummer; XXXX

Reputatie 7
Badge +16

@WdG Bedankt! Ik heb het serienummer opnieuw geregistreerd en zie dat deze aangemeld is op de aansluiting. Wat er verder ook gebeurt en onderzocht wordt: hier kan het niet aan liggen.

Reageer