Beantwoord

Nieuwe firmware Zyxel; reden voor Wifi problemen?

  • 26 October 2020
  • 37 reacties
  • 1851 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 3

Wat is een changelog?

wel raar dat je zo een storing zelf moet oplossen?🙄🤔

Reputatie 3

Vroeger was er een technische dienst waar je naar kon bellen. Tegenwoordig lijkt het erop dat de klanten onderling dit maar moeten uitzoeken….raar…

Ik ben dit niet gewend. ik zat namelijk al zo lang bij Telfort/KPN dat ik deze verandering (had zo goed als bijna geen enkele storing) niet mee heb gemaakt….

Ik wacht nog even en dan moet ik maar weer zeggen: niet elke verandering is een verbetering…

 

Hi all, dank voor de informatie! Verder onderzoek heeft geen bugs opgeleverd en we hebben geen andere meldingen ontvangen dus het lijkt een specifiek éénmalig iets te zijn. Opvallend dat het resetten van de SSID het verhelpt maar voor nu lijkt dit de beste oplossing.


Mijn update was om één of andere reden nog niet eerder uitgevoerd, maar vannacht is mijn modem geupdated van b12 naar V5.50(ABPY.1)b15_20201207. Direct daarna traden bovenstaande Wifi-problemen op bij alle apparaten. Twee Android-10 telefoons gingen bovendien rebooten als iedere paar minuten het Wifi weg viel. Ik heb vervolgens de "-” in mijn Wifi-SSID verwijderd en het probleem is weg.

Het lijkt me een serieuze bug in de firmware. Kunnen jullie dit onderzoeken? Een dash in een SSID lijkt me gewoon te moeten kunnen.

Hi all, dank voor de informatie! Verder onderzoek heeft geen bugs opgeleverd en we hebben geen andere meldingen ontvangen dus het lijkt een specifiek éénmalig iets te zijn. Opvallend dat het resetten van de SSID het verhelpt maar voor nu lijkt dit de beste oplossing.

Ik heb vervolgens de "-” in mijn Wifi-SSID verwijderd en het probleem is weg.

 

Het probleem is helaas nog niet weg. De disconnects treden nog heel regelmatig op (misschien iets minder frequent).

Reputatie 7

Misschien kan T-mobile eens beginnen met te reageren met waarom men zo maar in het wildeweg firmware gaat wijzigen in modems overdag zonder enige aankondiging en ook een mededeling geven over de wijzigingen die hebben plaats gevonden.

 

Dit is toch not done..

 

@Boyette Dit doen we natuurlijk niet zomaar. Normaal gesproken voeren we updates eigenlijk altijd uit tussen 1:00 uur ‘s nachts en 6:00 uur ‘s ochtends. In dit geval was er een specifiek issue die een combinatie was van de modem firmware en aanpassingen op het netwerk. Hier hebben we direct actie op ondernomen en besloten om direct de update uit te rollen in plaats van te wachten op het reguliere onderhoudsmoment. Dit kan inderdaad even vervelend zijn omdat de modem herstart maar dit was een bewuste keuze omdat het alternatief is dat je verbinding mogelijk helemaal wegvalt als we niets doen.

Wat betreft de Wifi klachten, dit was niet voorzien en ik stuur de informatie door naar onze developers, bedankt voor de feedback hierin!

Reputatie 7

@Boyette Zou jij mij een privébericht kunnen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan voeg ik jou ook aan de voorbeelden toe!

Reputatie 1

Geen reactie... Heel mooi dit, want de servicedesk weet ook helemaal niets te vertellen. Ze gaan een week lang tests op afstand uitvoeren

Hallo @mcaklein 

Ik lees dat jij ook problemen hebt n.a.v. de software update.

Na een fabrieks reset staat bij ons de modem ook op firmversie V5.50(ABPY.1)b15_20201207 en vanaf 8 december jl heb ik problemen met mijn VPN verbinding.

 

Ik heb van alles al geprobeerd (zover mijn computer kennis reikt) en met hulp van @Cal maar helaas zonder resultaat.

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vpn-verbinding-werkt-niet-meer-327415/index3.html#post1592406

 

Wellicht heb jij tips voor mij?

 

Alvast bedankt!

 

Hartelijke groet,

Esther de Vries 

Reputatie 7
Badge +3

@dejan.j 

Dit lijkt erop dat je nieuwe firmware niet overweg kan met een/de instellingen die je waarschijnlijk gemaakt hebt voor je Wifi.

Ik zou adviseren om een factory reset te doen van het modem, waardoor alle settings gereset/opgeschoond worden.

Reputatie 1

@Pieter_B 

Dank voor je bericht, alleen enige instellingen voor mijn WiFi die ik heb ingesteld zijn de naam en het wachtwoord. Als een firmware daar niet mee om kan gaan, dan vind ik dat wel heel erg kwalijk.

Reputatie 7
Badge +3

@dejan.j 

Gebruik je in je SSID of wachtwoord bijv. een spatie o.i.d., dat is een veel voorkomende fout die mensen maken en waardoor ze ‘vastlopen.

Als je toch een soort van spatie wil gebruiken, maak dan gebruik van een ‘underscore’, dus bijv. ‘dit_is_mij_wachtwoord’

Reputatie 1

Geen reactie... Heel mooi dit, want de servicedesk weet ook helemaal niets te vertellen. Ze gaan een week lang tests op afstand uitvoeren

Ik heb hier ook last van

bij mij is plotseling deze ochtend ook deze firmware update toegepast

gewoon in de ochtend terwijl ik belangrijke dingen aan het doen was op internet

 

onvoorstelbaar

en niemand te bereiken natuurlijk 

Reageer