Nieuwe glasvezel aansluiting, maar zeer traag (max 15mb/s)

  • 17 January 2024
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste,

 

Vandaag eindelijk een actieve aansluiting van glasvezel ontvangen na wat problemen met de kabel. Dus in de avond thuis gelijk modem online en kabels omgezet.

Echter is de verbinding nog langzamer dan de telefoonkabel van KPN. zelfs tv kijken gaat niet. Speedtest bekabeld vaste pc tussen de 10 en 15 mbit/sec. 

 

Modem en glasvezelkastje al gereset etc.

 

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @jai87, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 10/15 Mbit/s is wel hééél langzaam en duidt vaak op een defecte kabel. Zou je het eens met een andere, minimaal Cat5e, kabel & device willen proberen? Graag ontvang ik de volgende speedtesten, alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Bekijk origineel

5 reacties

Niemand een oplossing? Of een suggestie voor dit probleem? 

 Vanmiddag in elk geval even met de klantenservice bellen als ik thuis ben, maar als iemand nog een ideetje heeft kan ik dat nog proberen voor ik bel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jai87, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 10/15 Mbit/s is wel hééél langzaam en duidt vaak op een defecte kabel. Zou je het eens met een andere, minimaal Cat5e, kabel & device willen proberen? Graag ontvang ik de volgende speedtesten, alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Beste @Tommie van Odido 

 

Bedankt voor je reactie.

Bedoel je dan ook de internet kabel tussen glasvezel kast en modem? Dat is de enige die ik nieuw in mijn systeem zit, verder werkt alles prima. Dit is de kabel die erbij geleverd was en bij de montage niet door mij geplaatst is. Deze zal ik zo nog even controleren en wisselen.

 

Anders zouden er heel veel kapote kabels zij die zonder internet (intern) goed werken.

Intern ligt alles in cat7, verder enkele cat6 en 5e patch kabels naar diverse apparatuur die onderling op maximale snelheid kunnen communiceren. Daar zijn geen problemen gevonden.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Graag alle kabels controleren @jai87. Als er ook maar één draadje in de kabel niet goed vast zit, dan kan je de snelheid al niet halen. 

Graag alle kabels controleren @jai87. Als er ook maar één draadje in de kabel niet goed vast zit, dan kan je de snelheid al niet halen. 

@Tommie van Odido alles met de kabeltester nagelopen. alles zit goed en werkt goed. interne snelheid is zo als eerder gemeld dik in orde. Alleen de snelheid van en naar buiten is om te huilen.

 

Maandag komt er een monteur, hopelijk kan die er wat mee. De telefoonlijn was al niet al te best, maar sneller dan het glasvezel op dit moment…..

Reageer