Beantwoord

Nieuwe klant en al 2 dagen geen internetverbinding. Valse start.

  • 11 July 2023
  • 22 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

in deze digitale tijden vraag ik mij oprecht af hoe het kan, dat ik als nieuwe klant, vanaf de start van het abonnement (10 juli jl) geen internet heb.

Afgelopen maandag is de monteur geweest, goede vent. Hij heeft de installatie gedaan, echter KPN was nog actief op de glasvezellijn. Hij gaf aan dat providers tot 19 uur in de avond de tijd hebben om de lijn vrij te geven en de nieuwe aanbieder erop kan. In de middag rond 13.30 uur viel de KPN lijn inderdaad weg. Glasvezel van T-mobile aangesloten, de lijn is actief; hoera! Helaas is die hoera van korte duur, het internet lampje op de Zyxel wil niet groen worden en blijft rood. Jullie helpdesk gebeld en die geeft aan dat ik opnieuw een afspraak met Guidion moet maken, de monteur moet zorgen dat het werkt. Dat kan pas op 5 augustus a.s. en dat is echt geen optie.

Opnieuw gebeld met jullie klantenservice, deze medewerker was scherper en vlotter en heeft Guidion zeg gebeld. De installatie is goed verlopen (klopt, lijn is actief) alleen KPN dient in de wijkcentrale nog een aanpassing te doen en dat is niet uitgevoerd. Na 17 uur komt KPN sowieso niet meer langs. Goede SLA hebben jullie met KPN. 
Nu zijn we nog een dag verder en internet werkt nog steeds niet. Wanneer het wel werkt, niemand die het weet. Je weet het als het internetlampje groen is. Goh. Als de afhankelijkheid van KPN dermate belangrijk is, dan maak je daar als provider betere afspraken over met je netwerkbeheerder en heb je daarvoor een werkende escalatieprocedure. Nu is de klantreis voor een nieuwe abonnee van T-Mobile simpelweg niet voldoende en het geeft niet het gevoel dat jullie er zijn bij problemen. 
Willen jullie er daarom voor zorgdragen dat KPN haar werk doet zodat jullie internet kunnen leveren?

Laatste vraag; waarom is my T-mobile niet te koppelen met het abonnement? 
Alvast hartelijk bedankt en nog beter, graag actie!

 

mvg,

Paul

icon

Beste antwoord door PaulGoud 14 July 2023, 10:10

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PaulGoud 

Helpt het om de mediaconverter voor even van de stroom te halen en loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router?

Welke lampjes zie je nu branden of knipperen op de mediaconverter?

Na het aanmaken van een T-Mobile account kun je het thuis abonnement koppelen aan je T-Mobile account, krijg je een foutmelding tijdens het koppelen?

Reputatie 2

Hoi @Waqqas!

Dank voor je reactie! Ik heb enkel een internetverbinding en geen mediaconverter. Vanaf binnenkomst meterkast glasvezelaansluiting (PON-kastje) rechtstreeks een LAN kabel naar de modem. Nogmaals, die lijn werkt prima (brandt immers groen), er is simpelweg geen internet geactiveerd op de lijn. Een My T-mobile account heb ik uiteraard aangemaakt, het koppelen van het Internet thuis abonnement is niet mogelijk. Ik vermoed dat het abonnement of nog niet actief is geregistreerd (wat een verklaring van het probleem kan zijn) of dat er een interne storing is. 

Reputatie 7
Badge +15

@PaulGoud 

Met mediaconverter bedoel ik het PON kastje. Branden de juiste lampjes constant groen? Je kan de stroom van dit kastje ook voor even verwijderen, het kan helpen.

Wat zie je staan bij het koppelen (bij de stap waarbij het niet lukt)?

Reputatie 2

@Waqqas  Yep, lampjes branden continue groen. Stroom eraf halen van zowel PON kastje en Zyxel al meerdere keren uitgevoerd, geen resultaat. Er is dus wel een lijn, alleen er gaat geen internetservice over de lijn. 

Wat bedoel je precies “wat zie je staan bij het koppelen (bij de stap waarbij het niet lukt?). PON kastje is correct, Zyxel is correct, alleen het internetlampje op de Zyxel brandt rood. 

Reputatie 7
Badge +15

@PaulGoud 

Met dat laatste bedoel ik bij welke stap tijdens het koppelen van je abonnement aan je T-Mobile account loopt het vast en staat er dan iets bij?

Reputatie 2

@PaulGoud

Met dat laatste bedoel ik bij welke stap tijdens het koppelen van je abonnement aan je T-Mobile account loopt het vast en staat er dan iets bij?

“Kan dit abonnement niet koppelen” Let op: de persoonlijke gegevens moet wel overeenkomen etc” 

Het lijkt er op dat T-mobile of een storing heeft, of het abonnement gewoon nog niet heeft geactiveerd. 

Reputatie 7
Badge +15

@PaulGoud 

Is het toevallig zo dat er al een mobiele abonnement is op jouw naam of die van iemand anders?

Indien je 2 abonnementen in 1 account wilt toevoegen dat moeten ze wel allebei op dezelfde naam staan anders moet je er een aparte account voor aanmaken.

Reputatie 2

@PaulGoud

Is het toevallig zo dat er al een mobiele abonnement is op jouw naam of die van iemand anders?

Indien je 2 abonnementen in 1 account wilt toevoegen dat moeten ze wel allebei op dezelfde naam staan anders moet je er een aparte account voor aanmaken.

Nope

Reputatie 7
Badge +9

Hey @PaulGoud , welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en het lijkt erop dat de oude provider je lijn nog niet heeft vrijgegeven, patch is nog niet uitgevoerd. Hier hebben we al een ticket voor aangemaakt, ze gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag. Zodra de lijn actief is wordt er contact met je opgenomen!

Reputatie 2

Hoi Tommie,

Dank voor je bericht, duidelijk. Dat de lijn niet actief is, dat is ook duidelijk. Dat bevreemd mij wel, omdat voor dit soort overdrachten planningen gemaakt worden zodat het soepel verloopt. De aanvraag is niet van gisteren (meer dan 4 weken geleden). Wat is een goede uitleg wat hier niet is goed gegaan? En zijn hierover geen afspraken met de netwerkbeheerder om dit bij problemen zsm op te lossen? 
 

Hey @PaulGoud , welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en het lijkt erop dat de oude provider je lijn nog niet heeft vrijgegeven, patch is nog niet uitgevoerd. Hier hebben we al een ticket voor aangemaakt, ze gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag. Zodra de lijn actief is wordt er contact met je opgenomen!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PaulGoud, het is zeker een uitstekende vraag waarom de verbinding nog niet actief is, dit zou inderdaad al gebeurd moeten zijn! Wij hadden de lijnaanvraag per 10 juli gedaan bij de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL en zij hebben je internetlijn omstreeks half 2 actief gemeld. Daarom is het voor ons ook een raadsel wat er precies mis gaat. Inmiddels hebben wij flink op hun deur geklopt en zij gaan hun uiterste best doen om snel iemand voor je in te schakelen.

Je ontvangt snel meer contact van de netwerkbeheerder, wij zitten hier bovenop en zullen niet rusten totdat dit voor je is opgelost! 😁

Wat is er gebeurd met de procedure om bij GPON aansluitingen de patchwerzkaamheden door Guidion zelf uit te laten voeren? A, de patch wordt door de verantwoordelijke monteur uitgevoerd (en vtv wordt een eventueel aanwezige NT bij klant uitgeschakeld!) + deze kan altijd terug naar de centrale als het toch verkeerd is gebeurd. Maar nog belangrijker, B. Stel KPN had deze klant om 8 uur vanochtend omgepatcht, en de Guidion monteur komt in de middag. Dan riskeer je bewust dat een heel segment op de splitter een halve dag zonder diensten zit als er al een NT op zit. Rare gang van zaken.

Reputatie 2

Hoi @PaulGoud, het is zeker een uitstekende vraag waarom de verbinding nog niet actief is, dit zou inderdaad al gebeurd moeten zijn! Wij hadden de lijnaanvraag per 10 juli gedaan bij de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL en zij hebben je internetlijn omstreeks half 2 actief gemeld. Daarom is het voor ons ook een raadsel wat er precies mis gaat. Inmiddels hebben wij flink op hun deur geklopt en zij gaan hun uiterste best doen om snel iemand voor je in te schakelen.

Je ontvangt snel meer contact van de netwerkbeheerder, wij zitten hier bovenop en zullen niet rusten totdat dit voor je is opgelost! 😁

Ik denk dat KPN NetwerkNL haar werk ook heeft gedaan, de lijn is inderdaad wel actief. Er is alleen geen internetverbinding, dus diensten over de lijn lijken niet geactiveerd te zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @PaulGoud , had je al een afspraak met Guidion gemaakt? Die zijn nodig voor de juiste oplevering,  ook administratief!

Reputatie 2

Hoi @PaulGoud , had je al een afspraak met Guidion gemaakt? Die zijn nodig voor de juiste oplevering,  ook administratief!

@eric: lees svp de eerste post van mij.
Daarbij heb ik gisteren een bericht per mail ontvangen dat jullie, na contact met Guidion, de afspraak hebben geannuleerd (omdat daar het probleem niet ligt). Zoals jouw collega @Tommie al aangaf is het een raadsel waarom het niet werkt.

Reputatie 7
Badge +15

@PaulGoud

Een kruising in de wijkcentrale zou ook kunnen, waarbij de Huawei wel een verbinding tot stand kan brengen met de OLT maar dat het niet het juiste signaal is.

Reputatie 7
Badge +14

Je praat hier op het forum met medeklanten. Moderators, zoals Tommie lezen natuurlijk ook mee. Maar als dit al allemaal is gebeurt kunnen zij in de backend systemen kijken.

Je hebt neem ik aan nog wel een keer de ONT en de router opnieuw opgestart :)

Reputatie 2

Je praat hier op het forum met medeklanten. Moderators, zoals Tommie lezen natuurlijk ook mee. Maar als dit al allemaal is gebeurt kunnen zij in de backend systemen kijken.

Je hebt neem ik aan nog wel een keer de ONT en de router opnieuw opgestart :)

Yep, zonder resultaat 😩

Reputatie 2

Je praat hier op het forum met medeklanten. Moderators, zoals Tommie lezen natuurlijk ook mee. Maar als dit al allemaal is gebeurt kunnen zij in de backend systemen kijken.

Je hebt neem ik aan nog wel een keer de ONT en de router opnieuw opgestart :)

Yep, zonder resultaat 😩

Ik waardeer alle hulp en inspanningen van iedereen, top. En toch zou ik graag internet werkend willen hebben 😊

Reputatie 2

Zojuist gebeld, vrijdagmorgen komt KPN langs! (Morgenvroeg kan ik zelf niet helaas). Dank!

Reputatie 2

Opgelost! De monteur heeft mij gebeld nadat hij in de centrale een aanpassing heeft gedaan en et voilà, het werkt! (Yep, ook getest 😀).

Top, dank allemaal voor de hulp en ondersteuning en voor straks een fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PaulGoud, superfijn om te horen dat alles het doet. Nu genieten van ons razendsnelle glasvezelnetwerk, jij ook een heerlijk weekend toegewenst!😎 

Reageer