Beantwoord

nieuwe klant geen internet meer

  • 7 January 2022
  • 13 reacties
  • 180 Bekeken

Hoi,

Gisteravond is de 1GB glasvezel lijn werkend opgeleverd.

Vanmorgen rond 2.30 is de internet verbinding verbroken, op de convertor brandde het 'LOS’ lampje. Dat lampje is inmiddels weer uit en volgens de T50 is er weer internet. Echter krijg ik geen verbinging, ook niet bedraad. Zowel de T50 als de convertor al herstart maar probleem blijft. De T50 inmiddels reset naar fabrieksinstelling maar probleem blijft.

Ook werkt mijn vaste telefoonlijn niet, ik heb wel de mail ontvangen dat mijn vaste telefoonnummer is omgezet van ziggo naar tmobile maar ik kan niet bellen en gebeld worden op mijn vaste lijn.

 

graag hulp?

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 January 2022, 12:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RubenMV 

Brand het PON lampje op de mediaconverter constant of knippert hij?

Dat het LOS lampje even brandde en daarna niet meer zou betekenen dat er even geen glasvezel signaal was, zou je een foto van het glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter in 1 foto kunnen plaatsen?

De internetkabel vanaf de mediaconverter gaat naar de blauwe WAN poort achter het modem?

bedankt voor je snelle reactie!

 

de drie lampjes op de mediaconvertor knipperen niet maar branden continue (alleen de LAN poort knippert heel af en toe) dus dat lijkt in orde

de UTP kabel gaat van de media convertor naar de WAN poort op de T50 (blauwe poort idd)
 

MVG

Ruben

ter info, ik zie op de T50 dat hij twee WAN IP adressen heeft

als ik mijn laptop connect via wifi of bedraad kan ik beide adressen pingen.

echter de DNS servers (pimair en secundair) die bij de verbindingen worden opgegeven kan ik niet pingen,

Reputatie 7
Badge +15

@RubenMV 

Ik weet niet zeker of het zal werken maar probeer het eens :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en we staat achter je modem achter Login Password. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, kijk onder het eerste tabblad bij DNS waarden, klik op statische DNS en vul 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in, je kan de instellingen toepassen en dan je modem opnieuw opstarten.

De stappen heb ik uitgevoerd maar het heeft niet geholpen.

Ik kan de google DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ook niet pingen.

 

 

 

@RubenMV

Ik weet niet zeker of het zal werken maar probeer het eens :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en we staat achter je modem achter Login Password. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, kijk onder het eerste tabblad bij DNS waarden, klik op statische DNS en vul 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in, je kan de instellingen toepassen en dan je modem opnieuw opstarten.

@Waqqas zou je dit topic niet als 'beantwoord’ willen markeren aangezien mijn internetverbinding nog steeds niet werkt. Het probleem zoals aangegeven in mijn eerste post is nog steeds aanwezig.

@Waqqas mijn problemen sinds de glasvezel oplevering op 6 januari zijn niet opgelost, op 7 januari geen internet.

8 januari 's ochtends kipperde het rode LOS lampje op de mediaconvertor

in de loop van de dag werkte internet ineens.

9 januari om 2.30 's nachts internet down en heb ik weer een knipperend LOS lampje op de convertor.

herstarten van de mediaconvertor heeft geen effect.

hoe gaat dit verder opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RubenMV 

Ik ben ook een klant net als jij maar dat beste antwoord markeren is niet door mij gedaan.

Hier zou beter een monteur langs voor kunnen komen, die kunnen de moderators voor je aansturen.

Hi @Waqqas , super dat je de moeite nam te reageren op mijn bericht!

Ik was in de veronderstelling dat tmobile zou reageren op topics hier, ik ga nog eens proberen telefonisch door de wachtrij te komen!

 

MVG

Ruben

Reputatie 7

Hi @RubenMV ,

Mijn excuus voor de verlate reactie! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice en dat de verbinding is hersteld. Mocht het nou onverhoopt nog voorkomen dat het probleem de kop op steekt, laat het vooral weten. We zitten hier voor je klaar! 

@Boris Bedankt voor je reactie, helaas is mijn probleem nog niet verholpen

Uit mijn logs blijkt dat mijn internetverbinding elke nacht tussen om 2:30 down gaat en om 08:00 automatisch weer hersteld is. Wanneer internet down is knippert een rood LOS lampje op de media convertor.

Ik heb net met de klantenservice gebeld volgens hen speelt dit issue in de hele wijk, er schijnt iets met de voeding in de wijkcentrale aan de hand te zijn aldus je collega. Ze wist me te vertellen dat ook andere wijken van Haarlem dit probleem hebben, met uitval van internet als gevolg.

Gisteren is er een case aangemaakt (niet specifiek voor mij maar voor de issue in de wijkcentrale).

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RubenMV, bedankt voor je update! Er lijkt inderdaad meer aan de hand te zijn en dat is gerelateerd aan het probleem dat jij omschreven hebt. Er is vanmiddag gepoogd contact met je op te nemen, alleen kreeg men geen gehoor. Morgen volgt een nieuwe poging. Alvast een heads-up: onze collega’s bellen altijd anoniem! 😊

Korte update als afsluiting; sinds 14 januari is mijn lijn stabiel gebleven en heb ik geen nachtelijke onderbrekingen meer gehad. Internet is supersnel en stabiel. Net nog een speedtestje gedaan: 944 Mbps download en 907 Mbps upload :-)

Service desk had mij ook nog benaderd naar aanleiding van dit bericht op de community, al met al een positieve ervaring.