Beantwoord

Onderhoudswerkzaamheden en reset - wachtwoord opnieuw instellen?

  • 20 January 2023
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Er is onderhoud aangekondigd, waarbij het mogelijk is dat je je modem (Zyxtel T-54) opnieuw moet resetten. De vorige keer was het een heel gedoe om mijn persoonlijke wachtwoord in te stellen. Moet ik dit elke keer doen als er onderhoud wordt gedaan door T-Mobile..? Want dan kan ik het modem beter op de fabrieksinstellingen en wachtwoord laten staan?

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 20 January 2023, 15:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hedendaagse wachtwoorden van een fabrieksinstelling zijn niet meer zo zwak als jaren geleden zoals admin/admin.

Waarom was het een heel gedoe om een “eigen” wachtwoord in te stellen? Voor de wifi of de toegang tot de modem? Deze zijn onafhankelijk van elkaar.

Vreemde karakters gebruikt? Dat wil wel eens problemen opleveren.

Inmiddels vele jaren aangesloten maar in al die jaren is het nog nooit voorgekomen, zelfs na firmware updates van de modem/router, dat een fabrieksreset nodig was.

Het kan in gevallen voorkomen dat de modem/router opnieuw gestart moet worden, spanning eraf, tel tot 10, spanning erop. Maar zelfs deze cyclus is bij mij in al die tijd niet voor gekomen.

Oh fijn om te horen. Het ligt aan mijn apparaten, ze willen de “wifi” instellingen niet vergeten, waardoor de nieuwe instellingen niet opgepikt worden. Bij Windows 10 moet je dan eerst naar "bekende netwerken beheren” om ze te verwijderen, voordat nieuwe modemnaam/wachtwoord wordt gezien/opgepikt. Nokia 6 zelfde probleem. Ben ooit een hele dag kwijt geweest om te achterhalen waaraan het nu lag. En ook al is het wachtwoord niet zwak, ik type liever dan een barcode te scannen, dus wil een typebaar en onthoudbaar ww gebruiken, vandaar.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AvanRiel

Na onderhoud is het eventueel nodig om je modem te herstarten (10 secoden van de stroom), maar niet nodig om deze terug te zetten naar de fabrieks instellingen. Geen zorgen :)

Hi @AvanRiel

Na onderhoud is het eventueel nodig om je modem te herstarten (10 secoden van de stroom), maar niet nodig om deze terug te zetten naar de fabrieks instellingen. Geen zorgen :)

Fijn! Dankjewel :)

Reageer