Onstabiel internet sinds overstap naar odido glasvezel

  • 4 November 2023
  • 37 reacties
  • 984 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 21 reacties

Ik heb al eerder gebeld en gemaild over stabiel internet problemen. Ik heb alleen niet het idee dat ik via die weg serieus genomen word vandaar nogmaals proberen via deze weg.

 

Op 26-09-2023 heb ik telefonisch een melding gemaakt over traag internet. Hierop heb ik een mail gehad op 13-10-2023 dat deze problemen zijn opgelost. 

 

Nu ervaar ik echter nog steeds erg vaak internet dat het traag of zelfs helemaal niet doet. Wat hebben jullie hier gedaan om het probleem te ''verhelpen''? of is de werkbon klakkeloos afgesloten? 

Deze melding had het volgende referentie nummer: 66392550

 

Nu heb ik op 28-10-2023 opnieuw de melding gemaakt van traag en wegvallend internet. Ook is mij weer gevraagd om speedtests te nemen. 

Dit heb ik de afgelopen 3 dagen gedaan met erg teleurstellende resultaten.  referentie nummer:  66768342

 

28-10-2023 internet compleet weggevallen. Upload snelheden van 27 Mbps jitter van 49

29-10-2023: Jitter van 121 ms. En upload van 240 Mbps

30-10-2023: Jitter van 245 ms. geen verbinding kunnen maken met de server. package loss en een downloadsnelheid van 156 Mbps

 

De melding met referentie nummer: 66768342 zou binnen een werkdag met een reactie terug komen. Ben nu een week verder en nog niks te horen gekregen…. Tot op heden heb ik erg spijt van mijn overstap omdat ik van een stabiel netwerk afkom. Dit moet niet veel langer zo blijven ik overweeg namelijk al mijn contract stop te zetten omdat dit zo niet werkt voor mij.

 

Tevens hebben jullie deze bestanden en tekst ook allemaal netjes in de mail ontvangen op 31-10-2023

 

Met vriendelijke groet,

Jan L

 

 

Teresa van Odido 6 maanden geleden

@Jan.L, natuurlijk, ik kijk graag met je mee! 😀 Dank je wel voor het toevoegen van je klantnummer, ik ben direct het systeem voor je ingedoken om een lijnmeting te doen. Hier kwam inderdaad uit dat er iets niet helemaal goed zit. Ik heb daarom gevraagd aan mijn collega’s van de technische dienst of zij dit verder willen onderzoeken. Houd er rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren, omdat we het echt goed uit willen zoeken. We willen dat jij hierna direct van goed werkend internet kan genieten! 

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @Jan.L. Zou je de switch pas weer willen aansluiten nadat het ticket opgepakt is? Alvast bedankt! 

Reputatie 1

Dag @Tommie van Odido,

 

Ik heb gisteren een bericht gehad van guidion voor het maken van een afspraak voor het vervangen van mijn ONT door een ander model. Ik heb echter geen verzendbevestiging gehad (Track en trace code). Is deze ook al verzonden of niet? Zou jij dat voor mij na kunnen kijken? In hun werk bon staat namelijk dat de ONT naar de klant gestuurd zou worden.

Het zou lullig zijn als ik de afspraak met de monteur van guidion inplan en er vervolgens nog geen ONT binnen is gekomen.

 

Met vriendelijke groet,

Jan.L

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jan.L, ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat de verzendorder gestuurd is naar onze logistiek. Het kan een paar werkdagen duren voordat deze zal worden verzonden. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido @Teresa van Odido @Jason van Odido,

 

Ik heb gebeld met jullie klanten service. Het heeft voor mij lang genoeg geduurd. De aanvraag voor kosteloos overstappen is goed gekeurd. De aanvraag voor overstap loopt nu bij kpn. Als het goed gaat stap ik 16-01-2024 over op kpn. 

Ik ben erg benieuwd of me klachten dan weg zijn. Het is immers het zelfde glasvezel netwerk. 

 

Ik wil jullie bedanken voor de moeite. Erg jammer dat we niet binnen een reële tijd tot een oplossing konden komen. Anders had ik zeker bij Odido gebleven.

 

Groet, Jan.L

Reputatie 1

Dag beste mensen van Odido

 

Sinds 16-1-2024 ben ik overgestapt naar kpn. Tot op heden heb ik geen problemen meer gehad met mijn internet. Het voelt nu snel aan en ook websites laden nu snel. Mijn tv heeft geen problemen meer met verbinden met netflix en amazon prime. Ook kan ik weer normaal inloggen op game servers zonder time outs.

Ook ben ik nu van de hoge lag spikes af die ik bij jullie had. De metingen die ik voor jullie gedaan had waren genomen met enkel 1 pc op mijn netwerk direct op het modem aangesloten.

 

De meting hieronder is op het kpn glasvezelnetwerk en is te zien dat de ping netjes onder de 20 ms blijft. Dit is incl switch er tussen + al mijn andere apparaten op het netwerk terwijl ik aan het gamen was en in de woonkamer netflix 4k HDR+atmos gekeken werd.

 

Het enige wat vervangen is het modem van kpn en niet meer jullie modem. Hiermee is voor mij duidelijk geworden dat alle problemen die ik afgelopen maanden heb gehad aan jullie kant van het netwerk heeft gezeten. 

 

Ik kan jullie netwerk helaas niet adviseren aan andere door mijn slechte ervaring. Het heeft mij veel stress opgeleverd. Voor mensen die het zelfde probleem ervaren hoop ik dat jullie dit snel oplossen. 

Anders zie ik nog maar een oplossing voor die mensen en dat is zo spoedig mogelijk kosteloos overstappen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan.L

Reputatie 1

reageer hier even omdat dit wellicht ook een situatie is waar in in terecht kan komen.

Reputatie 1

Dag beste mensen van Odido

 

Sinds 16-1-2024 ben ik overgestapt naar kpn. Tot op heden heb ik geen problemen meer gehad met mijn internet. Het voelt nu snel aan en ook websites laden nu snel. Mijn tv heeft geen problemen meer met verbinden met netflix en amazon prime. Ook kan ik weer normaal inloggen op game servers zonder time outs.

Ook ben ik nu van de hoge lag spikes af die ik bij jullie had. De metingen die ik voor jullie gedaan had waren genomen met enkel 1 pc op mijn netwerk direct op het modem aangesloten.

 

De meting hieronder is op het kpn glasvezelnetwerk en is te zien dat de ping netjes onder de 20 ms blijft. Dit is incl switch er tussen + al mijn andere apparaten op het netwerk terwijl ik aan het gamen was en in de woonkamer netflix 4k HDR+atmos gekeken werd.

 

Het enige wat vervangen is het modem van kpn en niet meer jullie modem. Hiermee is voor mij duidelijk geworden dat alle problemen die ik afgelopen maanden heb gehad aan jullie kant van het netwerk heeft gezeten. 

 

Ik kan jullie netwerk helaas niet adviseren aan andere door mijn slechte ervaring. Het heeft mij veel stress opgeleverd. Voor mensen die het zelfde probleem ervaren hoop ik dat jullie dit snel oplossen. 

Anders zie ik nog maar een oplossing voor die mensen en dat is zo spoedig mogelijk kosteloos overstappen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan.L

Beste Jan,

 

Ik hoop dat je dit bericht nog ziet aangezien ik Odido ook aan het overtuigen ben dat e.e.a. aan hun kant niet goed is en dat het niet aan de ONT of na het modem bij mij thuis ligt… (aangezien ik eerder bij KPN zat en alles inderdaad als een zonnetje liep...).

Welke tools heb jij gebruikt om het netwerk te monitoren. Ik wil voornamelijk (ook) laten zien dat 's avonds / in het weekend de verbinding opeens een stuk slechter wordt.

Hoop van te te horen! Ik hoop ook alsnog van @Tommie van Odido  , @Jason van Odido  etc te horen in mijn eigen topic…. En dat ze deze topic ook meenemen om mij het leven even stuk gemakkelijker te maken en mij te laten overstappen. 

Groet,

Hans

Reputatie 6
Badge +2

@Jan.L Ik had graag gezien dat wij dit voor je hadden kunnen oplossen, maar ik begrijp je besluit goed. Ik ben in ieder geval super blij om te lezen dat je aan het genieten bent van een stabiele verbinding, daar draait het uiteindelijk om! 

@HansPoffer Ik heb gelijk in jouw topic gereageerd! 

Reputatie 1

@HansPoffer 

Dag Hans, 

Ik zie dat er bij jou inmiddels het zelfde loopt, kosteloos opzeggen. De programma's die ik heb gebruikt zijn pingplotter en emco ping monitor tool. 

 

Wellicht heb je er ooit wat aan als je nog eens klachten krijgt bij een provider.

 

Groet,

Jan.L

Reputatie 1

@Tommie van Odido @Teresa van Odido @Jason van Odido 

Dag mansen van Odido. 

Mijn contract zou kosteloos door jullie opgezegd worden. De eind afrekening was in januari verrekend. Ook heb ik bericht gehad dat het modum door jullie in ontvangst is genomen alleen word er 176,79 van me rekening afgeschreven door jullie? Geen mail of niks hiervan gehad? 

 

Dit bedrag heb ik dus ook terug gestort op mijn rekening. Graag aan jullie het verzoek om uit te zoeken wat hier mis gaat en dat er niet weer spontaan geld van mijn rekening door jullie word afgeschreven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan.L

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jan.L, de afkoopsom is getriggerd doordat je zelf overgestapt bent. Wij hadden het contract eerst moeten opzeggen. Ik heb het bedrag in het systeem vergoed, hij zal dit automatisch rechttrekken met het openstaande bedrag.  

Reputatie 1

@Tommie van Odido ,

 

Mooi verhaal Tommie, 

Ik heb de instructie gevolgd van jullie telefoon lijn. Zij vertelde dat ik het op die manier moest doen. Ben zelfs nog teruggebeld wat meestal al niet gebeurd door jullie medewerkers met de mededeling dat ze de aanvraag van overstap hebben gezien en ze het gingen regelen dat er geen kosten bij komen...…

Helaas is daar toch de rekening. Wellicht is het verstandig dat er bij Odido eens kritisch gekeken word wat we allemaal intern fout gaat in plaats van continue de vinger naar de klant wijzen.

 

Groet,

Jan.L

Reageer