Onstabiel internet, verbinding valt regelmatig weg

  • 13 June 2020
  • 9 reacties
  • 756 Bekeken

Hi, ik heb sinds ongeveer een week dat het internet regelmatig tijdens bijvoorbeeld teams meetings ineens wegvalt. Ik krijg meldingen slecht netwerk maar heb een gedrade  aansluiting en deze werkte tot voor kort redelijk goed en snel. De klantenservice van t mobile geeft aan dat ze geen service mogen verlenen omdat ik een ASUS GT AC5300 router van mezelf achter hun modem heb staan. Op veel momenten is de verbinding prima. Modem van t mobile is teruggezet naar fabrieksinstellingen. Weet ook niet of het er aan licht dat t mobile het internet verkeer gewoon niet aan kan op dit moment. Als de verbinding wegvalt gaat dit ook vaak gepaard met meldingen op internet ‘je verbinding is niet prive’.

 

heeft iemand een idee omdat ik het nogal suf vind als ik over moet stappen naar een andere provider enkel om te kijken of het aan de provider ligt of  aan iets anders.

 

tv valt trouwens ook zo’n 30 sec stil op zo’n moment (WiFi aansluiting) waarbij er een ronddraaiend pijltje in het scherm verschijnt.

 

Als ik de router (asus) er tussen uit haalt gebeurt het ook en is op de normale momenten mijn internet trager. 
 

ze zijn buiten aan het werk aan de weg maar als er iets met de kabel gebeurt verwacht ik dat verbinding helemaal wegvalt

gr Jaq

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jaq gebruikersnaam 

Het beste is om eerst te zorgen dat het T-mobile modem stabiel en naar behoren functioneert.

Gaat het om een DSL of glasvezel aansluiting? Wil je de mediaconverter of modem eens een minuut stroomloos laten.

Verwijder routers/switches/repeaters en test de bekabelde snelheid eens via de Ookla speedtest en test de wifi ook eens.

Is dat stabiel? Dan zou je andere apparaten kunnen aansluiten.

Reputatie 7
Badge +4

De melding  ‘je verbinding is niet prive’. komt door dat je modem wil laten weten dat er iets mis is met je internet verbinding. je komt (als je doorgaat) op de pagina van het modem. Dit heeft niets te maken met je eigen router achter het modem van T-Mobile.

 

Dank voor de reacties. Terwijl ik een reactie terugschrijf klapt de verbinding er weer uit. Zie onderste scherm-runt met het bericht. @Hidden.nld dat betekend dus dat het probleem niet in mijn in huis verbindingen zit? @Waqqas het is een glasvezelverbinding en ik heb reeds een groot aantal keren de stroom er af gehaald en gewacht. Daarnaast ook rechtstreeks geschakeld op de modem maar dan valt ook om de zo veel tijd de verbinding weg. Het merendeel van de tijd is de verbinding dus goed en ook de snelheid gewoon goed.

Reputatie 7
Badge +4

@Jaq gebruikersnaam 

het enige wat je dan zelf nog kan proberen is de utp kabel tussen de mediaconvertor en modem vervangen. mocht dat het probleem niet oplossen dan moet T Mobile in actie komen

Thanks, geprobeerd maar bleef instabiel. T-mobile had telefonisch al aangegeven dat ze geen service verlenen als je een eigen router achter hun modem hebt staan dus heb een andere provider gezocht met overstap service. Moet nog even kijken of ik mijn mobiele abonnementen daar ook heen breng voor bundel korting. Jammer dat ze geen tijd hadden om naar de storingen te kijken…

dank voor de hulp iedereen die mee wilde kijken. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jaq gebruikersnaam, wanneer je een eigen router of modem aansluit, houdt de servicegarantie inderdaad op. Dat is niet zozeer omdat we niet willen helpen, maar meer omdat externe apparatuur de werking van onze verbinding niet kan garanderen. 

Ik vind het oprecht jammer dat je ons gaat verlaten, maar als je elders een mooier aanbod hebt, dan respecteer ik je keuze natuurlijk volledig! Je gaf trouwens aan dat je een bekabelde verbinding gebruikt, maar op de screenshots zie ik een Wifi signaal en dat is een screenshot van je mobiele telefoon. Dat maakt verder niet uit, maar zou je eens een check kunnen doen via speedtest.net (Ookla)? Het lijkt wel alsof de netwerksnelheid niet toereikend genoeg is voor een stabiele Teams verbinding op dit moment.

Thanks @Jason,  team meetings doe ik gedraad mop WiFi krijg ik ook foutmeldingen waarvan het voorbeeld omdat ik daar die rare melding kreeg dat de verbinding niet privé is. Vind het ook jammer dat ik over moest stappen, te meer doordat ik nu moet kijken of het probleem zich daar niet voor doet en omdat we vier telefoonabonnementen hier via t mobile hebben. Dat er geen service garantie is, is okay maar dan heb ik weinig keuze omdat mijn probleem niet wordt opgelost. Overigens, zoals omschreven deed het probleem zich ook voor als ik de router er tussenuit haalde. Gr Jaq

Reputatie 7

Hi @Jaq gebruikersnaam, de melding over de beveiliging komt meestal vanuit de OS (Windows, iOS etc) en niet vanuit de modem. Is je laptop/pc volledig up-to-date met de laatste beveiligingsupdates en gebruik je de nieuwste versie van de browser die je gebruikt? Het bijwerken van beide wil het probleem nog wel eens verhelpen.

Reageer